Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Apexi turbotimer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2010 om 22:08 #17218790
Beste Mensen,
Al een tijdje terug heb ik een Apexi turbo timer gekocht met daarvan de bedoeling deze ooit eens in te bouwen.
Nu heb ik inmiddels heel i’net al afgezoch en vind nergens een elektrisch schema van de Astra OPC II. Ook de handleiding van de Apexi is helaas Chinees (jaa letterlijk chinees ;-)).
Heeft er iemand ervaring dit type in te bouwen? Of kan iemand meteen zeggen waar ik de betreffende draden (handrem, plus en tussen het contact dacht ik) kan vinden en welke kleur deze zijn?
Bedankt weer.
Groet,
Sander18 maart 2010 om 17:32 #17631720handrem pak je gewoon rechtstreeks vanaf handrem schakelaar, de geschakelde voeding kan je van je radio pakken … net als je vaste + en massa trouwens
18 maart 2010 om 17:34 #1763172118 maart 2010 om 17:42 #17631722Feitelijk zit er al zoiets in je auto in de vorm van een electrisch waterpompje dat als je
de motor uitschakeld en hij is goed warm , pompt hij koelwater nog na door de turbo
voor enige tijd.
Hij zit verstopt onder de accubak.
M vr gr Marcel18 maart 2010 om 18:21 #17631723Tja, ik denk toch dat het voor de meeste eerder een leuk hebbeding is dan van redelijk nut.
als je de laatste paar kilometers je eigen lekker kan inhouden en rustig rijdt hoeft deze motor feiteilijk niet na te draaien, en anders hooguit 10 tellen om toerental van de turbo zo laag mogenlijk te krijgen..
ik rijdt al jaren met Dikke Turbo’s in de rondte (trucks), heb er nog nooit een kapot gehad….
dat zijn turbo’s die Continu Vol belast worden (rond de 1,5 a 1,7 bar overdruk, laat m meestal een tel of 15 draaien voor ik m uitzet..
Toch is het wel leuk, zo’n ding dat na afsluiten nog even blijft draaien..
Willem
18 maart 2010 om 18:30 #17631724Hoi Willem , ik denk alleen dat je met een Z20LET turbo niet zo lang als met
je dikke turbo truck in de rondte rijdt (en zeker niet bij die hoeveelheden boost). :D
groeten Marcel.
18 maart 2010 om 18:30 #17631725Komt hier vaak een gozer in de straat met een serieus uitziende Subaru impreza die loopt altijd leuk weg bij zn auto terwijl zn motor nog draait. gaat dan na een minuutje ofzo uit. Is wel stoer natuurlijk!
19 maart 2010 om 09:29 #17631726Bedankt mannen, alleen de geschakelde voeding. Daarmee overbrug ik toch niet mijn contact? Of gebeurd dit wel?
Groet,
Sander19 maart 2010 om 13:02 #17631727ow je bedoelt zodat hij blijft draaien ? nee in mijn geval tigra 96 zijn het 2 draden waar ik spanning op moet zetten zodat het contact aan blijft .. uyit mn hoofd zwart-rode draden ik heb ze direct bij het contactslot afgetapt
19 maart 2010 om 13:45 #17631728Yes dat bedoel ik. Oke jij hebt gewoon die kap bij je stuur eraf gedraaid en daar 2 draden van afgetapt?
Groet,
Sander19 maart 2010 om 17:55 #17631729yeppp, om welke auto gaat het ? astra g ? maarre je moet voor de zekerheid ff meten welke je moet hebben, toen ik ze gevonden had heb ik met een stanley mesje een stukje isolatie weggesneden en op die plek een stuk draad er aan gesoldeerd en daarna weer ingetaped je hebt er ruimte zat voor onder kapje
20 maart 2010 om 21:37 #17631730op supras.nl staat een handige tutor om je turbo timer aan te sluiten icm je alarm
24 maart 2010 om 10:50 #17631731Het gaat idd op een Astra G OPC II, ik denk zomaar dat ik zelf maar moet gaan knutselen. Heel veel tuts zijn er niet te vinden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.