Brandstofpomp

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Brandstofpomp

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218781
    JanW75
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2008

      Ik wil binnenkort mijn brandstof pomp vervangen.

      Alleen kan ik er maar niet achter komen welk onderdeelnummer ik moet hebben.

      Ik zoek alleen het pompje dus niet de hele pot erom heen.

      Het is voor een X16XEL-II bj. 11-98 VIN nummer begint met W13

      Wie o wie kan mij hiermee helpen?

      #17631637
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Zijn er problemen mee dan???

        Pomp kan je in princiepe van alle Multipoint motoren met Bransdtofdrukregelaar op injector rails pakken.

        Willem

        #17631638
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          kan alleen aan een onderdeelnummer komen van VDO
          Dat is namelijk 993-784-025X

          Dit is alleen de losse pomp.

          #17631639
          royke2000
            Lid sinds:
            17 March 2010

            he jong de pompen van vectra b zijn allen gelijk
            van 1.6 tot 2.6

            #17631640
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Nope die van de X16SZR niet, lage druk pomp..

              bij mijn Buurjongen zat ook een ander in (Z18XE) maar kan aan een nieuwer type liggen..

              zit er nu inderdaad een van een X25XE in zit ik me te bedenken..

              dus van alle benzine motoren (hoge druk / multipoint motoren) behalve de X16ZSR (lage druk / single point motor) kun je gebruiken.

              Pompen van de Corsa-B / tigra-A Multipoint passen ook.. zo erin..

              heb er een in de combo van een Vectra-B

              Willem

              #17631641
              JanW75
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 August 2008

                origineel gepost door wim-v6
                Zijn er problemen mee dan???

                Pomp kan je in princiepe van alle Multipoint motoren met Bransdtofdrukregelaar op injector rails pakken.

                Willem

                Ik heb nog steeds last van schokken/hikken als ik wat vlotter op/doortrek, ik heb het idee dat de brandstof pomp een te lage opbrengst heeft.

                Ik kom op hbase en ebay verschillende pompen tegen dus vandaar dat ik begin te twijvelen, kwa aansluitingen zal het allemaal wel passen maar past de pomp ook in de behuizing?

                #17631642
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Jupzz

                  Behuizingen zijn qua pomp passing allemaal gelijk..

                  behuizing en tankdeksel van de Z motoren is anders.

                  en de behuizing van de Corsa-B / Tigra is anders. Pompen zijn gelijk..

                  zoals ik al schreef, ik heb een pomp van een Vectra-B X20XEV in mijn Combo-B, en mijn buurman heeft een X25XE pomp in zijn Z18XE.

                  Willem

                  #17631643
                  JanW75
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 August 2008

                    Hey Willem,

                    Heb jij mischien het idee dat mijn probleem aan de opbrengst van de brandstofpomp zou kunnen liggen?

                    #17631644
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Zou kunnen,, heb je al eens de brandstofrails los gehad??

                      deze willen wel vervuild raken, samen met de injectoren.

                      Ik weet niet of bij jouw (X16XEL-II) de retour op de injectorrails zit of inwendig in de tank, de drukregelaar van de motoren met de regelaar in de tank willen nog wel eens kapot gaan.

                      had ik ook met de Z18XE..

                      dan heb je te weinig brandstofdruk.

                      Willem

                      #17631645
                      JanW75
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 August 2008

                        Brandstofrail heb ik nog niet losgehad.

                        Volgens de VOD konden deze bij 130k nog geen problemen veroorzaken.

                        de drukregelaar zit geloof ik bij mij onder de motorkap rechts achter de motor(zo uit mijn hoofd) voor de helft onder de motor cover.

                        Ik zal proberen om het probleem iets duidelijker te beschrijven:

                        Als ik het gas wat dieper in trap vanaf stilstand of bij het hervatten op de snelweg dan begint de auto te schokken, houd ik dan het gaspedaal stil dan blijft de auto schokken, als ik dan het pedaal iets loslaat houd het schokken op en kan ik heel voorzichtig het gaspedaal steeds iets verder indrukken zonder dat de auto gaat schokken.

                        Past deze pomp ook in mijn veccie:
                        Ik heb nl. aan beide zijden van de slang aansluiting 1 electrische aansluiting ipv 1 stekkerblok

                        http://cgi.ebay.de/KRAFTSTOFFPUMPE-OPEL-ASTRA-G-CORSA-OMEGA-VECTRA-B-TIGRA_W0QQitemZ370340351808QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item563a014f40

                        #17631646
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Dan moet je heel je pomphuis uit elkaar zien te krijgen, heel wel te verstaan..

                          denk ook niet dat het aan de pomp zelf ligt.

                          Ik weet niet of je de mogenlijk heid hebt tot het lenen van een benzinedruk regelaar..

                          je kan ook zelf een testje doen..

                          als de motor heeft gelopen moet na de motor uit gezet te hebben nog flink druk op de benzine rails staan.

                          er zit een soort zwart ventiel doppie op de benzine rails, deze eraf draaien, en effe het middenpieletje in drukken..

                          dan moet er met serieuze druk benzine uit de rails komen..

                          Willem

                          #17631647
                          JanW75
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 August 2008

                            Ik heb helaas niemand in de buurt waar ik een druk regelaar zou kunnen lenen.

                            Ik heb laatst wel het brandstoffilter vervangen en toen ook de druk van het systeem gehaald toen vond ik al wel dat er niet zo heel veel druk op stond, brandstof vloeide meer dan dat het onder druk stond, weet alleen niet helemaal zeker hoelang er tussen motor afzetten en druk verwijderen heeft gezeten.

                            Ik geloof dat er ongeveer een uur tussen heeft gezeten.
                            Weet dan ook niet hoelang de druk erop blijft staan.

                            Is dit trouwens ook met OP-COM te checken?

                            #17631648
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              druk niet….

                              je kan wel kijken of de lambda(‘s) bij vol optrekken een TE ARM (LEAN) mengsel geven..

                              en probeer eens bij dat ventieltje te checken..

                              bij filter los halen staat er meestal niet zoveel druk op..

                              Bij mijn Vectra staat er zelfs na een nacht stilstaan nog serieus druk op de rails.

                              keer 5 uur met een meter erop gestaan en met 0,2 bar gezakt (van 3,5 bar naar 3,3 bar).

                              Willem

                              #17631649
                              JanW75
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 August 2008

                                Nee, ik heb toen ook via dat ventiel de druk verwijdert.

                                Ik zal eens wat data verzamelen met op-com en eens kijken of daar wat uitkomt

                                #17631650
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  okeej

                                  #17631651
                                  JanW75
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 August 2008

                                    Nou vanochtend de motor even stationair laten draaien vervolgens afgezet en op piemeltje gedrukt, maar er kwam een klein beetje benzine uitstromen, niet echt serieuze druk naar eigen zeggen.

                                    Ik neem aan dat het echt er uit moet spuiten?

                                    #17631652
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      zou rond de 3 bar op moeten staan..

                                      anders even bij een garage langs rijden met een druk meter..

                                      zit het filter goed gemonteerd??

                                      Willem

                                      #17631653
                                      JanW75
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 August 2008

                                        Ja filter zit goed gemonteerd, probleem was ook al aanwezig voor het vervangen van het filter.

                                        Ik heb net ff met op-com getest, als ik brandstof relay activeer en dan ff op het piemeltje druk spuit de benzine bijna in mijn gezicht.:swear

                                        Wat ik wel opmerkte is dat de druk regelaar nogal een sissend geluid maakt zolang de pomp aan het pompen is.

                                        Als ik tankontluchtingtest activeer gebeurt er niets(heb ook geen idee wat er zou moeten gebeuren)

                                        Stationair waarden
                                        Air/Fuel Ratio 14.6
                                        Air/Fuel Status Lean

                                        Garage bij mij in de buurt had helaas geen drukmeter liggen.
                                        Hij had alleen het idee dat het in de ontsteking zou zitten.

                                        Hij gaf aan dat ik eens vijftig moest gaan rijden en dan de auto in de vijfde versnelling zetten en dan het gas pedaal volledig in drukken, om te kijken of hij dan ook begint te stotteren.

                                        Nou dat heb ik net getest met het volgende resultaat:

                                        auto begint dan bij 55km/h te schokken tot de 80km/h en trekt dan gewoon door tot dat ik vind dat het hard genoeg gaat(dus vanaf 80km/h niet meer schokken)

                                        #17631654
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          zou inderdaad heel goed de bobine kunnen zijn..

                                          willem

                                          #17631655
                                          JanW75
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 August 2008

                                            Correctie net nog een keer getest en vanaf 80 is het schokken minder maar niet volledig weg.

                                            Maar Willem is het normaal dat de drukregelaar “sist”?

                                            #17631656
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              je hoort als het goed is de benzine lopen door de rails en regelaar..

                                              als het echt vacuum lekkage is kan deze kapot zijn..

                                              willem

                                              #17631657
                                              JanW75
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 August 2008

                                                Heb de drukregelaar er ff uit gehad, als ik dan door het pijpje van de vacuum blaas kan ik er zeg maar niet doorheen blazen dus dat zal wel goed zitten.

                                                Willem, kun jij btw wat met wat data die ik opgeslagen heb vanuit OP-Com ??

                                                #17631658
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  niet direct??

                                                  Lambda waarde hoort bij warme motor te schommelen tussen Arm en Rijk..

                                                  Willem

                                                  #17631659
                                                  JanW75
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 August 2008

                                                    Vandaag ff viergastest laten uitvoeren alles is prima,
                                                    Verder ff drukregelaar nog even bekeken, want nadat ik hem gisteren terug had geplaats wil de auto wat slecht starten.

                                                    Blijkt een van de rubber ringetjes gescheurd te zijn :swear

                                                    Dus ik denk dat ik ipv een nieuw rubbertje maar gelijk een nieuwe drukregelaat plaats weet ik in ieder geval zeker dat het daar niet meer aan kan liggen.

                                                    Nu nog ff een adresje vinden waar deze een beetje voordelig te koop zijn.
                                                    Zijn deze drukregelaars op meerdere motoren hetzelfde of zijn die echt motortype afhankelijk?

                                                    #17631660
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      motortype afhankelijk..

                                                      willem

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.