Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Brandstofpomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2010 om 20:26 #17218781
Ik wil binnenkort mijn brandstof pomp vervangen.
Alleen kan ik er maar niet achter komen welk onderdeelnummer ik moet hebben.
Ik zoek alleen het pompje dus niet de hele pot erom heen.
Het is voor een X16XEL-II bj. 11-98 VIN nummer begint met W13
Wie o wie kan mij hiermee helpen?
17 maart 2010 om 20:27 #17631637Zijn er problemen mee dan???
Pomp kan je in princiepe van alle Multipoint motoren met Bransdtofdrukregelaar op injector rails pakken.
Willem
17 maart 2010 om 20:31 #17631638kan alleen aan een onderdeelnummer komen van VDO
Dat is namelijk 993-784-025XDit is alleen de losse pomp.
17 maart 2010 om 20:32 #17631639he jong de pompen van vectra b zijn allen gelijk
van 1.6 tot 2.617 maart 2010 om 20:36 #17631640Nope die van de X16SZR niet, lage druk pomp..
bij mijn Buurjongen zat ook een ander in (Z18XE) maar kan aan een nieuwer type liggen..
zit er nu inderdaad een van een X25XE in zit ik me te bedenken..
dus van alle benzine motoren (hoge druk / multipoint motoren) behalve de X16ZSR (lage druk / single point motor) kun je gebruiken.
Pompen van de Corsa-B / tigra-A Multipoint passen ook.. zo erin..
heb er een in de combo van een Vectra-B
Willem
17 maart 2010 om 20:38 #17631641origineel gepost door wim-v6
Zijn er problemen mee dan???Pomp kan je in princiepe van alle Multipoint motoren met Bransdtofdrukregelaar op injector rails pakken.
Willem
Ik heb nog steeds last van schokken/hikken als ik wat vlotter op/doortrek, ik heb het idee dat de brandstof pomp een te lage opbrengst heeft.
Ik kom op hbase en ebay verschillende pompen tegen dus vandaar dat ik begin te twijvelen, kwa aansluitingen zal het allemaal wel passen maar past de pomp ook in de behuizing?
17 maart 2010 om 20:40 #17631642Jupzz
Behuizingen zijn qua pomp passing allemaal gelijk..
behuizing en tankdeksel van de Z motoren is anders.
en de behuizing van de Corsa-B / Tigra is anders. Pompen zijn gelijk..
zoals ik al schreef, ik heb een pomp van een Vectra-B X20XEV in mijn Combo-B, en mijn buurman heeft een X25XE pomp in zijn Z18XE.
Willem
17 maart 2010 om 20:41 #17631643Hey Willem,
Heb jij mischien het idee dat mijn probleem aan de opbrengst van de brandstofpomp zou kunnen liggen?
17 maart 2010 om 20:45 #17631644Zou kunnen,, heb je al eens de brandstofrails los gehad??
deze willen wel vervuild raken, samen met de injectoren.
Ik weet niet of bij jouw (X16XEL-II) de retour op de injectorrails zit of inwendig in de tank, de drukregelaar van de motoren met de regelaar in de tank willen nog wel eens kapot gaan.
had ik ook met de Z18XE..
dan heb je te weinig brandstofdruk.
Willem
17 maart 2010 om 20:57 #17631645Brandstofrail heb ik nog niet losgehad.
Volgens de VOD konden deze bij 130k nog geen problemen veroorzaken.
de drukregelaar zit geloof ik bij mij onder de motorkap rechts achter de motor(zo uit mijn hoofd) voor de helft onder de motor cover.
Ik zal proberen om het probleem iets duidelijker te beschrijven:
Als ik het gas wat dieper in trap vanaf stilstand of bij het hervatten op de snelweg dan begint de auto te schokken, houd ik dan het gaspedaal stil dan blijft de auto schokken, als ik dan het pedaal iets loslaat houd het schokken op en kan ik heel voorzichtig het gaspedaal steeds iets verder indrukken zonder dat de auto gaat schokken.
Past deze pomp ook in mijn veccie:
Ik heb nl. aan beide zijden van de slang aansluiting 1 electrische aansluiting ipv 1 stekkerblok17 maart 2010 om 21:04 #17631646Dan moet je heel je pomphuis uit elkaar zien te krijgen, heel wel te verstaan..
denk ook niet dat het aan de pomp zelf ligt.
Ik weet niet of je de mogenlijk heid hebt tot het lenen van een benzinedruk regelaar..
je kan ook zelf een testje doen..
als de motor heeft gelopen moet na de motor uit gezet te hebben nog flink druk op de benzine rails staan.
er zit een soort zwart ventiel doppie op de benzine rails, deze eraf draaien, en effe het middenpieletje in drukken..
dan moet er met serieuze druk benzine uit de rails komen..
Willem
17 maart 2010 om 21:12 #17631647Ik heb helaas niemand in de buurt waar ik een druk regelaar zou kunnen lenen.
Ik heb laatst wel het brandstoffilter vervangen en toen ook de druk van het systeem gehaald toen vond ik al wel dat er niet zo heel veel druk op stond, brandstof vloeide meer dan dat het onder druk stond, weet alleen niet helemaal zeker hoelang er tussen motor afzetten en druk verwijderen heeft gezeten.
Ik geloof dat er ongeveer een uur tussen heeft gezeten.
Weet dan ook niet hoelang de druk erop blijft staan.Is dit trouwens ook met OP-COM te checken?
17 maart 2010 om 21:32 #17631648druk niet….
je kan wel kijken of de lambda(‘s) bij vol optrekken een TE ARM (LEAN) mengsel geven..
en probeer eens bij dat ventieltje te checken..
bij filter los halen staat er meestal niet zoveel druk op..
Bij mijn Vectra staat er zelfs na een nacht stilstaan nog serieus druk op de rails.
keer 5 uur met een meter erop gestaan en met 0,2 bar gezakt (van 3,5 bar naar 3,3 bar).
Willem
17 maart 2010 om 21:36 #17631649Nee, ik heb toen ook via dat ventiel de druk verwijdert.
Ik zal eens wat data verzamelen met op-com en eens kijken of daar wat uitkomt
17 maart 2010 om 21:38 #17631650okeej
18 maart 2010 om 06:49 #17631651Nou vanochtend de motor even stationair laten draaien vervolgens afgezet en op piemeltje gedrukt, maar er kwam een klein beetje benzine uitstromen, niet echt serieuze druk naar eigen zeggen.
Ik neem aan dat het echt er uit moet spuiten?
18 maart 2010 om 17:46 #17631652zou rond de 3 bar op moeten staan..
anders even bij een garage langs rijden met een druk meter..
zit het filter goed gemonteerd??
Willem
18 maart 2010 om 19:05 #17631653Ja filter zit goed gemonteerd, probleem was ook al aanwezig voor het vervangen van het filter.
Ik heb net ff met op-com getest, als ik brandstof relay activeer en dan ff op het piemeltje druk spuit de benzine bijna in mijn gezicht.:swear
Wat ik wel opmerkte is dat de druk regelaar nogal een sissend geluid maakt zolang de pomp aan het pompen is.
Als ik tankontluchtingtest activeer gebeurt er niets(heb ook geen idee wat er zou moeten gebeuren)
Stationair waarden
Air/Fuel Ratio 14.6
Air/Fuel Status LeanGarage bij mij in de buurt had helaas geen drukmeter liggen.
Hij had alleen het idee dat het in de ontsteking zou zitten.Hij gaf aan dat ik eens vijftig moest gaan rijden en dan de auto in de vijfde versnelling zetten en dan het gas pedaal volledig in drukken, om te kijken of hij dan ook begint te stotteren.
Nou dat heb ik net getest met het volgende resultaat:
auto begint dan bij 55km/h te schokken tot de 80km/h en trekt dan gewoon door tot dat ik vind dat het hard genoeg gaat(dus vanaf 80km/h niet meer schokken)
18 maart 2010 om 19:27 #17631654zou inderdaad heel goed de bobine kunnen zijn..
willem
18 maart 2010 om 19:34 #17631655Correctie net nog een keer getest en vanaf 80 is het schokken minder maar niet volledig weg.
Maar Willem is het normaal dat de drukregelaar “sist”?
18 maart 2010 om 19:43 #17631656je hoort als het goed is de benzine lopen door de rails en regelaar..
als het echt vacuum lekkage is kan deze kapot zijn..
willem
18 maart 2010 om 20:06 #17631657Heb de drukregelaar er ff uit gehad, als ik dan door het pijpje van de vacuum blaas kan ik er zeg maar niet doorheen blazen dus dat zal wel goed zitten.
Willem, kun jij btw wat met wat data die ik opgeslagen heb vanuit OP-Com ??
18 maart 2010 om 20:23 #17631658niet direct??
Lambda waarde hoort bij warme motor te schommelen tussen Arm en Rijk..
Willem
19 maart 2010 om 19:31 #17631659Vandaag ff viergastest laten uitvoeren alles is prima,
Verder ff drukregelaar nog even bekeken, want nadat ik hem gisteren terug had geplaats wil de auto wat slecht starten.Blijkt een van de rubber ringetjes gescheurd te zijn :swear
Dus ik denk dat ik ipv een nieuw rubbertje maar gelijk een nieuwe drukregelaat plaats weet ik in ieder geval zeker dat het daar niet meer aan kan liggen.
Nu nog ff een adresje vinden waar deze een beetje voordelig te koop zijn.
Zijn deze drukregelaars op meerdere motoren hetzelfde of zijn die echt motortype afhankelijk?20 maart 2010 om 17:11 #17631660motortype afhankelijk..
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.