Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Voorkat vervanger (opgelost)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2010 om 11:37 #17218723
Ik heb twee weken geleden een gebruikte voorkat vervanger overgenomen en deze is door een vakgarage erop gezet. Dit weekend kwamen er uitlaatgassen naar binnen. Vooral bij starten met koude motor. Dan lijkt het net of de voorkat los zit (kant spruitstuk) en als de motor dan even draait wordt het minder. :hmmz
Ik ben vandaag naar de garage gereden en nu blijkt de voorkat niet goed aan te sluiten! Ze hebben de voorkat opnieuw aangesloten en zeggen dat er ietsje spelling zit bij de aansluiting. :(
Ze gaan kijken of er een pakking voor is. Is die er?Heeft iemand nog een tip of advies voor mij?
16 maart 2010 om 15:20 #17630911He Ton,
lijkt wel een beetje op mijn probleem:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117265
Ik ga volgende week waarschijnlijk kijken met een expert wat het is
16 maart 2010 om 16:16 #17630912Ik heb net contact gehad met de garage. Ze hebben voor de aftermarket een pakking die gebruikt kan worden bij de vervanging van je voorkat. Vanuit de fabriek wordt de voorkat koud tegen elkaar gezet. Bij vervanging wordt vaak een pakking gebruikt. Dat is wat ik te horen heb gekregen. Tevens gevraagd om de ring voor het bevestigen van de voorkat te vervangen. Morgen hoor ik van de garage of het de juiste pakking is. Ben benieuwd. Ik heb weer hoop! :P
@Jerk
Neem even contact op misschien kunnen we elkaar wat tips geven. Ik kan helaas je tel nummer niet meer achterhalen.16 maart 2010 om 17:01 #17630913Bullshit.
Er zit standaard een dunne pakking tussen. Ding kost 30e ofzo. Belachelijk duur.
16 maart 2010 om 17:54 #17630914Hoi , Ton vervelend dat ie lekt dat mag absoluut niet gebeuren (zowiezo afkeurpunt APK)
wat ik denk is dat de flensklem niet goed om de twee uitlaatdelen zit en dan gaat de
catvervanger scheef zitten en dus lekken.
Ik weet dit uit eigen ervaring , daarom kun je het beste eerst de bovenzijde monteren
maar niet geheelvast zetten , dan kun je hem nog bewegen in die positie (hij moet dan lekker
soepel heen en weer bewegen) als dit zo is moet ie boven goed zitten en kun je hem beneden
in positie brengen om hem aan de rest v/d uitlaat vast te maken.
Voordat je hem onder geheel vastzet doe je dat eerst boven , om te voorkomen dat ie er
alsnog door de bouten aan te trekken boven uit die klem wordt gedrukt.
En niet te vergeten de lambdasonde er in te draaien anders lekt ie alsnog.
Groeten en succes Marcel.16 maart 2010 om 18:15 #17630915@Baas J.
Als het met deze pakking is opgelost, ben ik tevreden. ;)
Ze gaan hem nu eerst bij het spuitstuk vast maken en daarna bij de uitlaat. Ze zeggen dat het de eerste keer ook in deze volgorde is bevestigd. Misschien dat de voorkat scheef heeft gezeten en de ring voor de bevestiging vervormd is en niet meer goed werkt. :cry
We wachten af.
16 maart 2010 om 18:27 #17630916Hoi Ton , wat je ook kan vertellen is dat ze even kijken zonder de klem eromheen zodat
je goed kunt zien of hij goed in je spruitstuk valt.
Nogmaals , als je even niet oplet kan ie , als de klem nog niet voldoende afklemt , er net
eventjes geniepig uitglijden.
Als de klem beschadigd is (wat goed kan want deze is niet zo sterk als de pijp en het spruitstuk)
rest je niet anders , als je hem niet meer kunt reparen , dan hem te vervangen.
Succes en groet Marcel.16 maart 2010 om 21:01 #17630917Tis sowieso een shit systeem, mijne lekte ook de eerste keer…
17 maart 2010 om 11:37 #17630918hhmmmzz ik wou dit ook gaan doen maar als er zoveel ellende mee is lama.
Maar merk je veel verschil hiermee? Had begrepen dat het met een LEH turbo wel aan te bevelen is….
17 maart 2010 om 15:37 #17630919Ja natuurlijk merk je verschil… en met een leh turbo ben ik helemaal benieuwd!
17 maart 2010 om 16:29 #17630920Ik heb er geen spijt van. Trekt veel beter op en meer powerrr
Even balen dat het nu niet dicht is, maar dat wordt weer opgelost. :P
Jij kan hier alvast rekening houden! :D23 maart 2010 om 18:28 #17630921Nog allemaal goed gekomen Ton?
groet Marcel.23 maart 2010 om 19:53 #17630922@Marcel, vandaag gemaakt. :thumbup
Ze hebben er een originele pakking tussen gezet en dicht gekregen. Was niet makkelijk gaven ze aan. Maar het is dicht en rijdt fantastisch. :D
Ik heb wel een gaatje in mijn achterdemper. Dat hoor je nu goed. Wel een stoer geluid. :P
Binnenkort op zoek naar een nieuwe uitlaat.23 maart 2010 om 21:50 #17630923Beters dat het opgelost is :thumbup
Zit die pakking nu in die “bol” of aan de andere kant?4 mei 2010 om 20:57 #17630924Hey Ton,
heb jij ook dit setje geplaatst?
14 mei 2010 om 12:13 #17630925Hey,
Sorry, ik heb hem niet gezien! De garage heeft hem gemonteerd.
Zag de je je FMIC te koop had staan? :hmmz
14 mei 2010 om 21:08 #17630926Ja klopt,
heb echt geen tijd om hem te monteren
Mocht ik geen reactie krijgen voor de vakantie hoop ik hem in de zomervakantie zelf te monteren
En anders gaat die de verkoop in -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.