Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Versnellingsbak in D kadett 20SEH afstellen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 07:08 #17218663
Goedemorgen,
Gisteren de laatste dingen aan mijn D 20SEH gedaan, en ik wilde een test rit gaan rijden…
Helaas kreeg ik de bak niet zo afgesteld dat ik een achteruit had.. Dus de testrit amar uitgesteld.
bak = F16
Schakel pook mechanisme is gewoon D-Kadett.. is nog de originele pook.ik heb alle versnellingen behalve de achteruit.. :(
15 maart 2010 om 07:10 #17630068als ik me kan herineren bak in de vrij zetten pook voor de derde versnelling dan in elkaar steken dan moet hij goed zitten
15 maart 2010 om 08:43 #17630069je moet toch ook ergens een pinnetje in drukken,
en dan afhankelijk van hoe verrot je schakel meganisme is kijken of je hem vast moet draaien in de richting van de 1ste (of 3de) versnelling of meer richting de 2de versnelling.
de regel is volgens mij halverwegen 1ste versnelling met pinnetje in de bak.
maar de mijn mechanisme was verropt en daarom kreeg ik hem pas goed afgesteld toen ik hem halverwege in de 2 zetten :)
15 maart 2010 om 08:48 #17630070was het vroeger geen 4-bak? kan zijn dat je dat omhulsel van je pook nog niet voorbereid hebt op 5 versnellingen?
15 maart 2010 om 09:01 #17630071Het is een 4 bak pook ja, maar heb die nokjes er af gezaagd zodat ie wel in 5 kan, en de achteruit zit toch op dezelfde plaats als origineel.
OP Corsa- Novatuning blokkeren ze ook de pook, maar dit is bij een corsa anders dan bij een kadett wrschijnlijk.
15 maart 2010 om 14:02 #17630072Boven de plek waar je schakelstang de bak in gaat zit een gaatje, misschien met een kunststof dopje erin.
Daar past een 5 mm boortje in.
Je moet de kruiskoppeling draaien totdat het boortje er iets verder in kan en het schakelmechanisme in die stand blokkeert.
Je bak staat dan midden tussen de 1 en de 2.
Laat iemand de pook naar links houden (in het midden) en draai het boutje van de klem op de schakelstang aan.Het is een beetje spelen wat de middenstand van de pook precies is, een kwestie van proberen.
15 maart 2010 om 14:46 #17630073als je m in de vrij voor de 4 houd (tenminste, dat ie net niet in een versnelling kan, niet in 4 en niet in 5) moet ie goedstaan.
t is ff vogelen, maar als je t eenmaal doorhebt lukt ie iedere keer
15 maart 2010 om 15:04 #17630074Hmm ja was inderdaad al met dat boortje bezig geweest, (stond in het grote D kadett boek) maar de stand van de pook zal wel verkeerd zijn geweest dan.. Zal vanavond nog eens even pielen als de visite niet te lang blijft hangen…
Ik kan dat gerwrichtje ind draaien naar links, en dan kan het boortje er verder in, maar moet het gewricht hiervoor in de vrij stand staan…. of kan dit maar op 1 manier..
15 maart 2010 om 15:08 #17630075ojaa.. en kadett gsi heeft toch op dezelfde plaats de achteruit he… dus omhoog en naar links voor…
@ Joop.. volgens jou moet ik hem dus naar rechts duwen.. of moet ik het zien vanuit voor de auto staan..?
15 maart 2010 om 15:18 #17630076origineel gepost door custom
Ik kan dat gerwrichtje ind draaien naar links, en dan kan het boortje er verder in, maar moet het gewricht hiervoor in de vrij stand staan…. of kan dit maar op 1 manier..Je moet de schakelstang inderdaad in de vrij hebben.
In- of uitschuiven van de schakelstang in hetzelfde als pook naar voor of achter.
Pook naar links of rechts is hetzelfde als de kruiskoppeling draaien.
Volgens mij moet je ‘m rechtsom draaien (als je voor de auto staat) om ‘m tussen de 1 en 2 te krijgen, en dan past dat boortje erin.Een Kadett GSi heeft inderdaad de achteruit linksvoor (met vergrendeling).
Als je de pook nog uit die GSi kan halen, doen !!
Hij past namelijk zo in je D en je hoeft verder niets aan te verbouwen om je 5 te kunnen gebruiken.15 maart 2010 om 15:30 #17630077ik heb geen complete auto gekocht hoor, maar de 20SEH uit Glenngsi zijn Kadett D… het pookomhulsel is wel reeds aan gepast.. Ik ga er vanavond mee aan de slag als ik tijd heb, anders morgen.
over dat draaien heb je gelijk, in vrij en dan richt bestuurderskant draaien, dan kon het boortje erin.
15 maart 2010 om 21:37 #17630078Tis gewoon ff knooien.. Opgegeven moment heb je het vanzelf wel door. Kheb er met men vorige D waar je motor uit komt ook een tijdje mee zitten knooien :P Waren de schotels goed btw ?
16 maart 2010 om 07:46 #17630079Schotels waren super :D was ook ff klooien maar zitten eronder :)
Folkert heeft me gister nog gebeld en nog wat dingen uitgelegd, dus ga vanavond aan de slag :)
16 maart 2010 om 19:51 #17630080Ik heb inmiddels een achteruit, met de boortjes methode :D… Sorry Folkert, op jou manier kreeg ik het niet voor elkaar… :( Nu alleen van de week een testdrive om te checken of ook tijdens het rijden alles goed gaat :D
18 maart 2010 om 07:02 #17630081Nou wilde ik een testdrive doen, sloeg tie niet aan.. :( Ik heb vonk en ik heb benzine, want de bougies zijn nat na ff starten.. Zelfs na een ancht aan de lader slaat ie neit aan (nieuwe accu)
18 maart 2010 om 07:51 #17630082Had de motor al wel gelopen in jouw auto?
Wat voor motor lag er orgineel in?
Als je namelijk de ontsteking hebt aangesloten op de draad waar de orignele ontsteking aan zat, kan dat startproblemen opleveren.
Dit kan namelijk een weerstandsdraad zijn, en dan heb je maar 9 volt op je ontsteking. Dit is volgens mij zo bij een 1.0S, 1.2N/S en 1.3N. De 1.3S, 1.6S en GT/E hadden wel een 12V ontsteking.
18 maart 2010 om 08:06 #17630083Ja Motor liep voortreffelijk in mijn auto.. maandagavond nog zelfs..
de 9v draad was me allemaal bekend.. ga vanavond eens met wat spare parts aan de slag.. (begin het wel beu te worden nu)
18 maart 2010 om 08:07 #17630084motor heeft dacht ik al wel gelopen in zijn D kadett. En sowieso in mijn oude D
edit: haha net te laat :P
18 maart 2010 om 08:39 #17630085ja blok heeft zeker al gelopen, en liep goed.. ga vanavond wel weer kijken en meten..
18 maart 2010 om 09:14 #17630086Bougies waren wel donker en na het dorostarten nat, maar heb ze afgedaan.. Maar zal de rook eens een paar nieuwe inhangen avanvond.
18 maart 2010 om 14:53 #17630087origineel gepost door CommoCruiser
Had de motor al wel gelopen in jouw auto?Wat voor motor lag er orgineel in?
Als je namelijk de ontsteking hebt aangesloten op de draad waar de orignele ontsteking aan zat, kan dat startproblemen opleveren.
Dit kan namelijk een weerstandsdraad zijn, en dan heb je maar 9 volt op je ontsteking. Dit is volgens mij zo bij een 1.0S, 1.2N/S en 1.3N. De 1.3S, 1.6S en GT/E hadden wel een 12V ontsteking.
met die draad dan loopt ie ff een seconde of 4, en dan valt ie uit.
die piekt op 12v en word dan indd een 9v.18 maart 2010 om 15:48 #17630088Ja da klopt dat had ik eerst met die rotte c20ne… Maar ik heb de bougies wel getest, maar rechtstreeks op de bobine, niet via de verdeelkap.. ga dat eens ff checken straks.
18 maart 2010 om 20:14 #17630089verdeelkap schoongemaakt en nieuwe bougies en gelijk lopen.. Heb de eerste meters inmiddels gemaakt, maar moet zeker de voorwielen nog wat stellen, want hij voelde wiebelig, niet stabiel.. maar moet ook nog uitgelijnd worden en de wielen stonden niet echt recht masar wat naar buiten toe… de 1,2,3,4 en achteruit heb ik inmiddels gevonden de 5 nog niet kunnen testen.
18 maart 2010 om 21:26 #17630090Gelukkig gevonden !!
Die van mij doet het ook weer goed.18 maart 2010 om 22:58 #17630091Super dat ie weer gaat Jimmy !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.