Overstappen van contactpuntontsteking naar elektrisch.

Forumindex Forums Techniek Cih Overstappen van contactpuntontsteking naar elektrisch.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218641
    The_Undertaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 April 2006

      Op mijn Manta B, met 2.0 carb motor, zit momenteel een contactpuntontsteking.

      Wat heb ik nodig om over te gaan naar elektrisch, en hoe gaat dit in zijn werk?

      #17629882
      gtw
        Lid sinds:
        1 July 2004

        niet zo moeilijk, complete ontsteking regelen. incl bobine en module, en de extra kabel, en de stroomdraad vervangen vanaf je contactslot (is nu een weerstandkabel), en de boel overbouwen, afstellen, klaar

        #17629883
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          Ben wel benieuwd naar dit project. Misschien een leuke upgrade voor mijn 1.9n. Zou leuk zijn als je ook wat foto’tjes van de voortgang enzo kon posten.

          #17629884
          The_Undertaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 April 2006

            Hmm, zal er, als het me allemaal gaat lukken, even plaatjes van schieten. Eens kijken waar ik de spulletjes vandaan zal plukken :)

            #17629885
            The_Undertaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 April 2006

              origineel gepost door gt/w
              niet zo moeilijk, complete ontsteking regelen. incl bobine en module, en de extra kabel, en de stroomdraad vervangen vanaf je contactslot (is nu een weerstandkabel), en de boel overbouwen, afstellen, klaar

              GT/W bedankt, nog wat vraagjes voor de duidelijkheid :)

              Over welke kabels heb je het in dit geval?

              Moet ik ook nog denken aan bepaalde diktes, en zekeringen e.d.?

              Moet ik een complete ontstekingsboom hebben?

              Is de bobine van een elektrische ontsteking anders dan die van de contactpuntontsteking?

              #17629886
              The_Undertaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 April 2006

                Welke stroomdraad vanaf het contact moet er precies vervangen worden?

                #17629887
                gtw
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  de kabel, welke vanaf je contactslot komt, das nu een weerstand kabel, gewoon vervangen door een standaard soort stroom kabel, das alles
                  de rest heb je inmiddels ?

                  #17629888
                  The_Undertaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 April 2006

                    Heb een setje compleet inderdaad.

                    Het gaat in dit geval dus om een 2.0 CIH met carb, en contactpuntjes. Dus geen computer en dat soort trammelant.

                    Kun je dat van die kabel van ‘t contactslot iets meer toelichten? Van waar naar waar loopt deze, en van waar naar waar moet die gaan lopen?

                    Alvast bedankt!!

                    #17629889
                    Deperik
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 November 2007

                      Das de doorzichtige draad die naar je bobine loopt. Deze laat 9V door. Deze moet je vervangen door een normale draad. Dikte is 1,5mm² geloof ik?

                      #17629890
                      The_Undertaker
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 April 2006

                        Ik heb voor zover ik zien kan, geen doorzichtige draad gezien

                        #17629891
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          die draad is ook niet doorzichtig

                          meest ie het de zwarte d8 ik
                          maar in iedergeval is het de draad die de spanning op je bobine zet
                          kun je snel genoeg ff meten met een spanningzoekertje, lampje,of multimeter

                          de standaard draad geeft eerst wel ff de volle 12/13 volt
                          door
                          maar door dat er een weerstand in die draad zit
                          zakt die spanning in naar zo,n 9 volt

                          voor een conventionele ontsteking is die 9v genoeg
                          voor een elektronische is dat te weinig;)

                          dit is heel vaak de oorzaak van een storing
                          als men een andere motor inbouwt
                          en ff vergeet die draad te vervangen

                          dan start die eerst wel
                          maar valt al vlot uit door de te lage spanning op je bobine;)

                          hoop dat dit zo duidelijk genoeg is;):thumbup

                          #17629892
                          The_Undertaker
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 April 2006

                            Ok, bedankt Louwe & GT/w daar kunnen we weer wat mee :)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.