Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Troep aan pijlstok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2010 om 12:40 #17218606
Hallo allemaal,
Twee weken geleden reed ik op de snelweg toen in het controle displaytje van mijn Vectra C GTS 2.2 ( Z22SE ) het gietertje met druppeltje tevoorschijn kwam, de auto direct aan de kant gezet en de olie gepijlt. was onder pijl en dat terwijl de auto een anderhalve maand daarvoor een grote beurt had gehad dus nieuwe olie etc etc etc.
Maar, er zat ook een soort van mayonaise achtig spul aan de stok, mijn broer gebelt en die is gekomen met nieuwe olie. olie bijgevuld melding weg, en voorzichtig naar de garage gereden en hem daar neer gezet zodat mijn broer ( monteur) de volgende dag ermee aan de slag kon.
De auto verbruikt geen koel vloeistof maar blijkbaar wel olie, we hebben de motor geflusht en voorzien van nieuwe olie.
Nu merkte ik gisteravond dat de auto rookte, en dat die rook niet erg lekker rook, dus ik ging net de olie pijlen en tot mijn verbazing was de olie op pijl, maar zat er weer dat witte spul aan het uiteinde van de pijlstok, terwijl dat eerder was opgelost.Mijn vraag aan jullie is nu wat kan de oorzaak hiervan zijn ?
ik zat zelf te denken aan een lekke koppakking maar hij verbruikt helemaal geen koelvloeistof ook als ik de dop opendraai kan ik niets vreemds zien.
14 maart 2010 om 12:59 #17629498Een vriend van me had dit ook met zijn peugeot, bleek een lekke koppakking te zijn.
14 maart 2010 om 13:04 #17629499als je veel korte stukjes rijd raakt hij zijn condens ook niet kwijt.
maar dan zit het meestal aan de vuldop.
14 maart 2010 om 13:18 #17629500Ik rijd over het algemeen wel meer kortere stukjes dan langere stukken.
14 maart 2010 om 13:21 #17629501ik heb van een vriend gehoord verhaal lijkt op elkaar hij had koelvloeistof slangen ontlucht, maar hoe weet ik niet. hij zei dat er druk in zat.
als je zo doorgaat binnen kort kan je koppakking lekken14 maart 2010 om 15:12 #17629502origineel gepost door XeRo
Hallo allemaal,Twee weken geleden reed ik op de snelweg toen in het controle displaytje van mijn Vectra C GTS 2.2 ( Z22SE ) het gietertje met druppeltje tevoorschijn kwam, de auto direct aan de kant gezet en de olie gepijlt. was onder pijl en dat terwijl de auto een anderhalve maand daarvoor een grote beurt had gehad dus nieuwe olie etc etc etc.
Maar, er zat ook een soort van mayonaise achtig spul aan de stok, mijn broer gebelt en die is gekomen met nieuwe olie. olie bijgevuld melding weg, en voorzichtig naar de garage gereden en hem daar neer gezet zodat mijn broer ( monteur) de volgende dag ermee aan de slag kon.
De auto verbruikt geen koel vloeistof maar blijkbaar wel olie, we hebben de motor geflusht en voorzien van nieuwe olie.
Nu merkte ik gisteravond dat de auto rookte, en dat die rook niet erg lekker rook, dus ik ging net de olie pijlen en tot mijn verbazing was de olie op pijl, maar zat er weer dat witte spul aan het uiteinde van de pijlstok, terwijl dat eerder was opgelost.Mijn vraag aan jullie is nu wat kan de oorzaak hiervan zijn ?
ik zat zelf te denken aan een lekke koppakking maar hij verbruikt helemaal geen koelvloeistof ook als ik de dop opendraai kan ik niets vreemds zien.
Hoi,
Ik heb dit ook gehad bij mijn GTS 2.2 benzine uit 2003 heb toen een topic geopend op het forum prut aan de pijlstok en inderdaad je moet een keer meer de snelweg op en dan warm stoken en het is weg.
Jan
14 maart 2010 om 15:17 #17629503Heb het met mijn C20LET ook gehad zowel in het koelvloeistof reservoir als aan de pijlstok maar zoals gezegd komt dat door korte stukken rijden. Af entoe even flink uitlaten op de snelweg dus en het is weer weg.
14 maart 2010 om 16:44 #17629504Nou, dit is typisch een lekke koppakking. Van korte stukjes rijden komt er echt niet zoveel vocht in je olie dat het “mayonaise” wordt. Ook die rare lucht uit je uitlaat duidt erop. Je koelvloeistofniveau mag dan niet of nauwelijks gezakt zijn, ik zou die toch eens checken op vettigheid: geheid dat er olie bij je koelvloeistof zit. En dat je zo snel zoveel olie kwijt bent geraakt is ook een reden om aan de koppakking te denken.
Vervangen dus.14 maart 2010 om 17:24 #17629505Haha, bij mijn combo zit er ook sludge aanb de peilstok, echter is er NIKS aan de hand met de motor, en heb onderlaatst een rit gemaakt van ruim 300km op de snelweg.
ik zal m binnenkort eens verversen.
zolang je motor goed loopt, je koelvloeistof op peil en schoon blijft zou ik me niet al te druk maken.
Willem
14 maart 2010 om 18:27 #17629506oliekoeler van de automaat lek? dit gebeurt toch vaker bij de vectra c automaat?
14 maart 2010 om 18:32 #17629507origineel gepost door wim-v6
Haha, bij mijn combo zit er ook sludge aanb de peilstok, echter is er NIKS aan de hand met de motor, en heb onderlaatst een rit gemaakt van ruim 300km op de snelweg.ik zal m binnenkort eens verversen.
zolang je motor goed loopt, je koelvloeistof op peil en schoon blijft zou ik me niet al te druk maken.
Willem
Willem, er verdwijnt anders wel een hoop olie op mysterieuze wijze.
olie gepijlt. was onder pijl en dat terwijl de auto een anderhalve maand daarvoor een grote beurt had gehad dus nieuwe olie etc etc etc.
Waar blijft die dan?
14 maart 2010 om 18:34 #17629508origineel gepost door Navy
origineel gepost door wim-v6
Haha, bij mijn combo zit er ook sludge aanb de peilstok, echter is er NIKS aan de hand met de motor, en heb onderlaatst een rit gemaakt van ruim 300km op de snelweg.ik zal m binnenkort eens verversen.
zolang je motor goed loopt, je koelvloeistof op peil en schoon blijft zou ik me niet al te druk maken.
Willem
Willem, er verdwijnt anders wel een hoop olie op mysterieuze wijze.
Dat gebeurt bij mijn Combo ook.
en laat die nou ook niet fris ruiken uit de uitlaat…
Willem
14 maart 2010 om 18:41 #17629509Mijn GtS verbruikt ook aardig wat olie, het went :swear Maar de peilstok is wel schoon. En hij rookt of lekt niet
14 maart 2010 om 22:44 #17629510origineel gepost door dennis-zafira
oliekoeler van de automaat lek? dit gebeurt toch vaker bij de vectra c automaat?Sorry maar wat heeft dat te maken met sludge aan me pijlstok ?
14 maart 2010 om 22:45 #17629511Bedankt voor jullie reacties, het is inderdaad zo dat alle vloeistoffen voor de rest op pijl zijn, mijn broer heeft hem vanmiddag weer op de brug gehad en hij lekt ook nergens ofzo, wordt dus ff goed in de gaten houden en zal hem van de week ff goed warm rijden en dan ff een stukje blazen.
14 maart 2010 om 23:10 #17629512origineel gepost door 2000
Mijn GtS verbruikt ook aardig wat olie, het went :swear Maar de peilstok is wel schoon. En hij rookt of lekt nietDat doet de 2.2 van me vader ookwel, die lust ook een beste slok. Schijnt iets van die motoren te zijn. Hebben ze hem tenminste verteld. Wagen rijd verder wel goed.
15 maart 2010 om 08:11 #17629513origineel gepost door Astraman
origineel gepost door 2000
Mijn GtS verbruikt ook aardig wat olie, het went :swear Maar de peilstok is wel schoon. En hij rookt of lekt nietDat doet de 2.2 van me vader ookwel, die lust ook een beste slok. Schijnt iets van die motoren te zijn. Hebben ze hem tenminste verteld. Wagen rijd verder wel goed.
Ach wat is veel?
1L op 7500 km is niet veel
1L op 500 km . . . ja dat is veel.15 maart 2010 om 14:03 #17629514Tja, ik gooi er zo’n beetje elke 3 maanden een liter bij, en we rijden zo’n 12000 km per jaar. Valt nog dik binnen de toleranties, maar ik vind het veel. Sterker nog: mijn golf 1 met 240.000 km heb ik nog nooit olie bij hoeven gooien :hmmz
15 maart 2010 om 15:08 #17629515Dit komt toch waarschijnlijk door de kortere afstanden. Ik had dit probleem met mijn Volvo ook 1 keer, en heb het hiermee opgelost gehad.
wat kan helpen:
– De wagen goed warm rijden
– op de autosnelweg een grote afstand doen en een paar keer goed doorblazen.
– nadien bij het thuiskomen de dop van je olie er een tijdje af halen, zodat het vocht kan ontsnappen. Na een tijdje de dop er terug op en verder in het oog houden.Hopelijk helpt het ook voor jou!
15 maart 2010 om 16:16 #17629516Dop eraf halen, Carterdampen worden afgezogen bij iedere auto, dus ook vocht en condens vanauit Carter..
Willem
15 maart 2010 om 23:06 #17629517Ok dus even voor de duidelijkheid, ik moet de dop eraf halen en hem een uurtje ofzo zo laten staan??
Ik heb vandaag even een stuk gereden, motor goed op temperatuur, geen troep meer aan de stok maar wel roken nog, voor de duidelijkheid, het is witte rook geen blauwe maar wel veel, zowiso veel meer als een maand geleden bijvoorbeeld.16 maart 2010 om 04:35 #17629518En ruikt die rook ook een beetje weeïg, zoetig? Dus echt anders dan normale uitlaatdampen?
20 maart 2010 om 12:46 #17629519Wat voor olie gebruik je in de motor?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.