Manta B GSI wil niet lopen! Wie kan mij helpen????

Forumindex Forums Modellen Manta Manta B GSI wil niet lopen! Wie kan mij helpen????

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218420
    mathymanta
      Lid sinds:
      18 September 2008

      Hallo,
      mijn manta B 2.0 gsi wil niet lopen. Ik heb hem helemaal gerestaureerd, nu bezig met op bouwen! Maar hij wil niet lopen……

      Als ik hem start gaat ie ff aan en valt daarna gelijk weer uit….
      Volgens mij staat de onsteking wel goed, als hij aan gaat dan klinkt het ook soepel en mooi! Als ik rem-reiniger bij het luchtfilter spuit loopt ie wel, en kan hij ook gewoon op toeren komen!
      Als ik de aanvoer leiding van de injectie af haal en in een fles druk, en ik start hem heel even zit de fles zeker voor een kwart vol…. Dus de pomp doet het wel…
      Dus ik denk zelf dat het een brandstof probleem is….
      Wie heeft er een tip voor mij? :hmmz

      Het mooie weer komt er aan:D en ik wil heel graag, naar twee jaar sleutelen mijn eerste kilometers rijden met mijn manta!

      #17627284
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :agentheb je de benzine leidingen met elkaar verwisseld? filter verstopt? pomp kapot? je groene draad niet op de comp aangesloten? bobine kapot? je constante stroom van je contact naar de bobine kapot? zekering? genoeg benzine in de tank? enz.

        #17627285
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          was het al een gsi of zit er een carburateur kabelboom in;)

          en inderdaad zou kunnen dat het groend draadje
          van de bobine naar de computer er niet aanzit
          dan gaan je injectoren niet open;)

          #17627286
          Keesjr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2006

            Slangen omgewisseld kan heel goed, en is het makkelijkste te proberen.
            Als ie héél lang stilgestaan heeft kunnen de injectoren verstopt geraakt zijn.
            De paar seconden dat ie loopt doet ie waarschijnlijk op de koudstart-injector.
            Als ie op remmenreiniger wel blijft lopen is het geen ontstekingsverhaal waarschijnlijk.
            Groene draad op de computer is ook een goeie en ook weer makkelijk te checken.
            Kijk ook ff heel goed alle stekkers na, soms is er uit zo’n multistekker heel stiekem één pootje er uit geschoten en kan je je eigen helemaal het schompes naar zoeken……………

            #17627287
            Tomvt
              Lid sinds:
              2 July 2004

              ik ga met louwe mee, als deze niet zit aangesloten loopt ie 5 seconden en slaat dan af.. heb ik ook ooit 2 weken mee lopen klooien voor ik t vond…

              #17627288
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                he kale gek
                waar gaan we zamen heen dan:P:P:thumbup

                tjah heb der ook wel even naar lopen zoeken toen

                maar wel binnen een halve dag gevonden

                was n beetje t zelfde verhaal
                wel op n plantenspuit met benzine willen lopen(nevelen)

                maar anders niet

                ff 1 draadje trekken en lopen als n tiet;):thumbup

                #17627289
                Emiel-Manta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 January 2007

                  haha, dat draadje had ik er heel toevallig afgelopen week ook af liggen,
                  weer zoeken zoeken zoeken, blijkt ‘t maar weer zoiets kleins te zijn :P :P

                  #17627290
                  mathymanta
                    Lid sinds:
                    18 September 2008

                    Hallo mensen, wat een bult tips!!! haha
                    Ik ga alle punten controleren……

                    De groene draad is wel aan gesloten…
                    Alle zekeringen zijn nog heel!
                    De benzine aanvoer leiding zit op de onderste rails…
                    Het was altijd al een gsi!
                    Zit een nieuw benzine filter op!
                    De pomp doet het wel (heb de aanvoer leiding in een cola fles gedaan en gestart) kwam genoeg uit!
                    Zit genoeg benzine in de tank!

                    help help help… haha
                    Ik kan de injectoren wel ff schoonmaken…(waar kan ik dat het beste mee doen?

                    #17627291
                    manta_dennis
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      zit de massa(?) wel achter op het inlaat spruitstuk vast?

                      #17627292
                      postbusmanta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2004

                        Die groene draad komt vanaf je ontstekingsmodule en gaat naar je bobine. TEVENS gaat deze draad naar de computer en naar de toerenteller.

                        Je retourleiding zit op de benzinedrukregelaar.

                        Je kan met contact “AAN” ven meten in je injectorstekker.
                        Op 1 contact moet dan 12 volt staan. Het andere contact is een pulserende massa tijdens het lopen.

                        Je kan ook de voet van de injectoren loshalen van het spruitstuk om te kijken of er een benzine-nevel uit komt.
                        (Als de pakking onder deze voetjes oud is, zal deze waarschijnlijk scheuren.)

                        #17627293
                        markteunis
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
                          als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
                          en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.

                          dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.

                          in die stekker zitten 3 draden
                          zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
                          zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
                          blauw 12v naar je benzinepomp

                          je zekering hoeft niet kapot te zijn
                          als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
                          dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.

                          als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
                          zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
                          ook.
                          maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.

                          dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.

                          #17627294
                          mathymanta
                            Lid sinds:
                            18 September 2008

                            he mensen, wat veel reacties! erg bedankt!
                            Ga ze allemaal proberen en hou jullie op de hoogte!
                            Al vast bedankt!

                            #17627295
                            mathymanta
                              Lid sinds:
                              18 September 2008

                              origineel gepost door markteunis
                              waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
                              als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
                              en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.

                              dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.

                              in die stekker zitten 3 draden
                              zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
                              zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
                              blauw 12v naar je benzinepomp

                              je zekering hoeft niet kapot te zijn
                              als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
                              dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.

                              als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
                              zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
                              ook.
                              maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.

                              dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.

                              En zou het brandstof/injectie relais kapot kunnen zijn? Dat is toch de gene die op wielkast bevestigd zit? (heb ook eens gehoord dat de manta een relais heeft, die de brandstofpomp uit schakeld als de manta op zijn kant ligt….?)

                              Kan ik eventueel geen constante plus aan de injectie en de brandstofpomp geven om te kijken of het daar ergens in zit?

                              #17627296
                              eddepet007
                                Lid sinds:
                                11 February 2005

                                kan wel blijft hij dan wel lopen weet je iig zeker dat je injecktoren goed zijn

                                #17627297
                                eddepet007
                                  Lid sinds:
                                  11 February 2005

                                  kan wel blijft hij dan wel lopen weet je iig zeker dat je injecktoren goed zijn

                                  #17627298
                                  brobbel1
                                    Lid sinds:
                                    8 June 2008

                                    komt mij heel erg bekend voor.
                                    ik had het ook met mijn manta.
                                    maar kan niet meer op de oplossing komen.
                                    heb toen nog met freestyler op msn gezeten om het op te lossen.
                                    zal eens denken en zoeken wat het ook al weer was.

                                    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=107547&page=4
                                    staan ook veel tips bij.
                                    in het begin wou hij net als de jouwe niet stat lopen.
                                    en op het einde toen hij wel liep maar dan niet wou rijden.
                                    bleek het de tank zijn.
                                    geen goede retour er aan.

                                    #17627299
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      origineel gepost door brobbel1
                                      komt mij heel erg bekend voor.
                                      ik had het ook met mijn manta.
                                      maar kan niet meer op de oplossing komen.
                                      heb toen nog met freestyler op msn gezeten om het op te lossen.
                                      zal eens denken en zoeken wat het ook al weer was.

                                      http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=107547&page=4
                                      staan ook veel tips bij.
                                      in het begin wou hij net als de jouwe niet stat lopen.
                                      en op het einde toen hij wel liep maar dan niet wou rijden.
                                      bleek het de tank zijn.
                                      geen goede retour er aan.

                                      Heb je hele verhaal eens doorgelezen…. wat een gedoe zeg. Is het nog goedgekomen en gebleven?

                                      #17627300
                                      brobbel1
                                        Lid sinds:
                                        8 June 2008

                                        origineel gepost door McLambo

                                        origineel gepost door brobbel1
                                        komt mij heel erg bekend voor.
                                        ik had het ook met mijn manta.
                                        maar kan niet meer op de oplossing komen.
                                        heb toen nog met freestyler op msn gezeten om het op te lossen.
                                        zal eens denken en zoeken wat het ook al weer was.

                                        http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=107547&page=4
                                        staan ook veel tips bij.
                                        in het begin wou hij net als de jouwe niet stat lopen.
                                        en op het einde toen hij wel liep maar dan niet wou rijden.
                                        bleek het de tank zijn.
                                        geen goede retour er aan.

                                        Heb je hele verhaal eens doorgelezen…. wat een gedoe zeg. Is het nog goedgekomen en gebleven?

                                        ja het is gelukkig weer goedgekomen.
                                        wel wat weken later.
                                        nadat ik een aangepaste tank gehaald had.

                                        #17627301
                                        mathymanta
                                          Lid sinds:
                                          18 September 2008

                                          origineel gepost door eddepet007
                                          kan wel blijft hij dan wel lopen weet je iig zeker dat je injecktoren goed zijn

                                          maar eigenlijk heeft de injectie wel een constante plus….
                                          En de brandstof pomp…. zou die anders om draaien als je plus en min verkeerd om hebt….?
                                          En zit er tussen de pomp niet een regelaar of zo die naar mate je meer toeren maakt, de pomp ook harder laat lopen?
                                          Als ik namelijk een constante plus op de brandstof pomp doe klink ie wel heel hard…. normaal bij het starten hoor je hem nauwelijks!

                                          #17627302
                                          Martijntwello
                                            Lid sinds:
                                            2 July 2004

                                            gewoon contenu plus op de pomp kan gewoon.. wat hij teveel aan benzine heeft gooit hij retoer..
                                            als hij veel lawaai maakt.. controleer even of je plus en min goedom hebt

                                            injectoren kun je testen door ze van de injectie buis af te halen 3x m6 boutjes
                                            en dan starten als ze om en om een spuit benzine geven is het goed.. (wel opletten waar de benzine heen gaat)

                                            wat ik meestal in dat geval doe als ie dan nog niet aan wil..

                                            is
                                            brandstof pomp op contenu plus
                                            brandstofpomp relai eruit halen en door verbinden.. (dikke rode en de 2 die eronder ziten(in het blokje waar het relai zat))
                                            en een contenu plus op de bobine..
                                            kabel van de toeren teller doorschakelen met de kabel die los hangt bij de computer..(groene kabel meestal)

                                            dan moet ie aan gaan..

                                            let wel als je hem nu start en hij loopt krijg je hem met de sleutel dus niet uit.. trek dan de plus van de bobine er weer af..

                                            #17627303
                                            markteunis
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              origineel gepost door mathymanta

                                              origineel gepost door markteunis
                                              waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
                                              als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
                                              en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.

                                              dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.

                                              in die stekker zitten 3 draden
                                              zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
                                              zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
                                              blauw 12v naar je benzinepomp

                                              je zekering hoeft niet kapot te zijn
                                              als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
                                              dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.

                                              als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
                                              zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
                                              ook.
                                              maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.

                                              dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.

                                              En zou het brandstof/injectie relais kapot kunnen zijn? Dat is toch de gene die op wielkast bevestigd zit? (heb ook eens gehoord dat de manta een relais heeft, die de brandstofpomp uit schakeld als de manta op zijn kant ligt….?)

                                              Kan ik eventueel geen constante plus aan de injectie en de brandstofpomp geven om te kijken of het daar ergens in zit?

                                              ja hoor dat kan
                                              12v aan je blauwe draad leggen dan gaat je brandstofpomp lopen.

                                              als je de motor start en je laat iemand achter /onder de auto luisteren moet de pomp ook gaan lopen

                                              en je kunt aan de zwarte draad ook een 12v maken dan overbrug je je contact.

                                              groeten mark

                                              #17627304
                                              boyanka
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 June 2005

                                                :afrokijk ook eens of je vaccuem overal is aangesloten, valse lucht kan hij ook gelijk mee stil vallen

                                                #17627305
                                                mathymanta
                                                  Lid sinds:
                                                  18 September 2008

                                                  origineel gepost door boyanka
                                                  :afrokijk ook eens of je vaccuem overal is aangesloten, valse lucht kan hij ook gelijk mee stil vallen

                                                  Ja daar dacht ik zelf ook al aan….
                                                  Maar heb alles goed na gekeken, kon zo niks vinden…
                                                  Of hij moet achter het dashboard van de eco meter af zijn geschoten… Zou dat het ook kunnen zijn?

                                                  #17627306
                                                  mathymanta
                                                    Lid sinds:
                                                    18 September 2008

                                                    origineel gepost door MantaTeamTwello
                                                    gewoon contenu plus op de pomp kan gewoon.. wat hij teveel aan benzine heeft gooit hij retoer..
                                                    als hij veel lawaai maakt.. controleer even of je plus en min goedom hebt

                                                    injectoren kun je testen door ze van de injectie buis af te halen 3x m6 boutjes
                                                    en dan starten als ze om en om een spuit benzine geven is het goed.. (wel opletten waar de benzine heen gaat)

                                                    wat ik meestal in dat geval doe als ie dan nog niet aan wil..

                                                    is
                                                    brandstof pomp op contenu plus
                                                    brandstofpomp relai eruit halen en door verbinden.. (dikke rode en de 2 die eronder ziten(in het blokje waar het relai zat))
                                                    en een contenu plus op de bobine..
                                                    kabel van de toeren teller doorschakelen met de kabel die los hangt bij de computer..(groene kabel meestal)

                                                    dan moet ie aan gaan..

                                                    Waar zit het brandstof pomp relais… (die bij de wielkast of is die puur voor de injectie?)

                                                    let wel als je hem nu start en hij loopt krijg je hem met de sleutel dus niet uit.. trek dan de plus van de bobine er weer af..

                                                    #17627307
                                                    Martijntwello
                                                      Lid sinds:
                                                      2 July 2004

                                                      Waar zit het brandstof pomp relais… (die bij de wielkast of is die puur voor de injectie?)

                                                      die zit in het zelfde stukje kabelboom verwerkt als de stekkertjes van je luchtmassameter en je gaskleppositiesensor

                                                      dus volgens mij wel die bij je wielkast.. is voor injectie en brandstofpomp

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.