drijf stang door zijkant naar buiten

Forumindex Forums Modellen Manta drijf stang door zijkant naar buiten

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218330
    eddepet007
      Lid sinds:
      11 February 2005

      tydje geleden gt/e gekocht met naar zeggen kapot blok
      verder niet naar gekeken afgelopen week maar een begonnen met vervangen
      zie foto s

      met dank aan gj ander blok gehaald meeste is om gebouwd immidels

      morgen effe loctite halen dan kan vlieg wiel vast gezet worden
      bak er achter en er weer in
      hopelijk einde van de week rijden

      #17626267
      hanzzz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 March 2005

        Die heeft zijn beste beentje voor gezet zullen we dan maar zeggen :D

        #17626268
        fredericki200
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2007

          z’n beste beentje, zn rechterbeentje voor gezet:P

          #17626269
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            lijkt wel n koekkoeksklok:jerry

            is trouwens niet de eerste x dat ik dit bij n cih zie:o

            #17626270
            eddepet007
              Lid sinds:
              11 February 2005

              heb ook wel gekke dingen gezien maar volgens de auto eigenaar pakte hij nog wel aan alleen beroerd lopen en veel kabaal

              #17626271
              opelclanermelo
                Lid sinds:
                23 July 2004

                jah het is wat heb het idd eerder gezien
                maar succes met de transplantatie:wors

                #17626272
                CommoCruiser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2007

                  Een dreefstang ! :)

                  Heb het ook een keer bij een 1.3S OHC gehad.
                  Liep nog netjes op drie cilinders, er spetterde alleen wat olie uit het gat op de uitlaat (voor de special effects :) ).

                  #17626273
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    idd. hier ook al menig cih gehad en gezien met een “uitstekend” deel :P

                    #17626274
                    knoll
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 July 2005

                      hoe krijg je da meestal? te weinig onderhoud? of gewoon versleten drijfstangen/bouten?

                      Greets,

                      #17626275
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        o.a. te vroeg vol gas en te lang vol gas :P

                        9 van de 10 keer betreft het de 4e cilinder.
                        alsof de krukas, en drijfstang daar drooglopen..

                        #17626276
                        knoll
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 July 2005

                          ahzo vooral bij aanzetten in eerste zeker? :) en ms ook als hij te koud staat oa

                          zou kunnen zit beetje ver van de pomp maarja da maakt verzeker ni uit eens er druk op staat

                          #17626277
                          CommoCruiser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 March 2007

                            origineel gepost door Ghanz

                            9 van de 10 keer betreft het de 4e cilinder.
                            alsof de krukas, en drijfstang daar drooglopen..

                            Die zit achteraan, dus heeft het minste koeling.

                            #17626278
                            Manta 24V
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 September 2004

                              Heb dit al 3 keer gehad, 1x een 1600 een 1900 en een 2200 alle 3 op de 1e cilinder :hmmz:hmmz

                              de 1600 was het slimste gat li en re en door het carter

                              #17626279
                              mr-turbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                origineel gepost door CommoCruiser

                                origineel gepost door Ghanz

                                9 van de 10 keer betreft het de 4e cilinder.
                                alsof de krukas, en drijfstang daar drooglopen..

                                Die zit achteraan, dus heeft het minste koeling.

                                ja, nou, gekgenoeg de cilinder die het warmste wordt in een 4 cilinder is de 3e cilinder :P
                                maar als je erover nadenkt ook wel weer logisch

                                #17626280
                                Tomvt
                                  Lid sinds:
                                  2 July 2004

                                  bij cih kun je toch extra gaten boren in onderblok voor meer koeling, is een must bij opvoeren zoals dick van loon vertelde, gaten zitten al wel in de kop en de pakking

                                  #17626281
                                  manta2
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    9 van de 10 gevallen komt het door verkeerde motorolie.
                                    Men heeft eerst altijd minerale motorolie gebruikt, dan word half syn. of vol syn. motorolie gebruikt, en deze olie maakt alle troep los in het blok, zodat er olie kanalen gaan dichtslippen waar de minste oliedruk is.

                                    Heb ervaring mee dat er ineens een kapstok aan het blok hing. (autospeedway)
                                    Heb toen het advies gekregen van mijn toenmalige raceolie leverrancier om eerst spoelolie te gebruiken en dan rustig ongeveer 50km te rijden, en dan 2x olieverversen inc. oliefilter te vervangen om de 100 km. En daarna geen last meer gehad van uitgelopen lagers of drijfstang door het blok.

                                    #17626282
                                    2000
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Ook ik heb een automatische beluchting mee gemaakt. Er brak een klep af @ 180km/u. heb nog nooit zo’n rookwolk gezien :P En de voorbij gangers maar wijzen naar me: hé je rookt een beetje…….. dûh

                                      #17626283
                                      mantadevil
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        hahah eddie heeft een spaarblok liggen ipv spaarpot:D
                                        wat moet erin passen met zo’n groot gat

                                        #17626284
                                        Kermitkiller
                                          Lid sinds:
                                          26 March 2005

                                          ik heb het ook al eens gehad met een commodore 2800 blok alleen brak bij de krukas aan twee kanten door het blok en raad eens waar ik de auto toen net een uurtje daarvoor gekocht had :cry ja bij meneer romijn uit renswoude :fy1

                                          #17626285
                                          manta_dennis
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Tja Popke, soms zit het mee en soms zit het tegen. :agent

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.