Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira bj03 Motor Managment lampje en inhouden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2010 om 14:09 #17218260
beste mensen,
Ik heb het volgende probleem
Heb 1,5 week geleden een Opel Zafira 1.8 2003 met 95.000km gekocht met 6 mnd bovag garantie.
Nu ben ik er afgelopen maandag mee naar de dealer geweest voor een inspectiebeurt.
Auto namelijk niet gekocht bij een opel dealer, en wou er toch even door een specialist naar laten kijken.
Deze heeft wat foutcode’s gewist die op niet aanwezig stonden, waaronder de code P0170 Arm Mengsel(niet aanwezig).
Ook attendeerde hij mij erop dat ik er geen Code kaart bij de auto had? die heb ik wel nodig he ?
Nu heb ik sinds de aankoop al me twijfel bij de volgende dingen.
1. Auto start ‘s morgen goed, maar loopt hoog in de toeren voor 10 sec en zakt dan weer of auto slaat direct weer af na het starten.
2. Auto reageerd traag op het gas, doet soms tot +/- 2000rpm heell traag en dan ineens pakt ie goed op.
3. sinds 3 dagen brand nu ook een lampje van de “Motor Management” constant.
4.bij een Contante snelheid van bijv. 80 schokt de auto soms
Nu kom ik zelf van een Alfa Romeo 147 2.0 af, dus ben geen opel gewend, maar heb ik het gevoel dat ik een 1.6 rij ipv. een 1.8. heel weinig kracht onderin de toeren etc. is dat normaal??
Hopelijk zijn er wat mensen hier met tips en adviezen voor mij?
aanstaande woensdag kan ik terug voor garantie, nu hoop ik dat mensen hier mij wat tips kunnen geven?
Bedankt
6 maart 2010 om 17:58 #17624778motor manegment lampje heb ik ook gehad.
uit laten lezen, egr klep stuk.
kosten 357 euro.
ik rijdt wel een diesel, weet niet of dat verschil maakt??7 maart 2010 om 14:06 #17624779bedankt voor je reactie
Denk wel dat het bij diesel anders is, maar goed als het onder garantie valt maken de kosten niet veel uit.
als het maar verholpen wordt :(
Maar goed alle informatie is welkom!
7 maart 2010 om 22:07 #17624780Uit laten lezen en de Codes evt hier plaatsen..
dan kunnen we je verder helpen.
willem
15 maart 2010 om 18:34 #17624781Sorry voor de verlate reactie!
maar ben ondertussen pappa geworden van een klein mannetje met de naam jaimy! , dus jullie snappen vast wel waarom.
Het volgende is er gedaan door de garage.
EGR klep hebben ze gereinigd, maar het probleem is nog steeds aanwezig, wel in mindere mate, vooral het inhouden en slecht reageren op het gas lijkt me niet normaal.
Ook is het Motor Management lampje weer uit bij het ophalen van de auto, dit bleek volgens hun te komen door de luchtmassa meter, deze hebben ze niet vervangen en het motor management lampje brand 3 dagen erna ook alweer.
kan ik de EGR ook afdoppen, neem aan dat er een z18xe motor in ligt ?
ik heb ook het idee dat het inhouden etc. met vochtig weer erger is, vooral wanneer je de auto net start, als je dan gas geeft lijkt het net of hij verzuipt en bijna afslaat.
al met al is het nog niet optimaal volgens mij.
15 maart 2010 om 20:04 #17624782:agent gewoon terug gaan je hebt toch garantie!!!!!!!
26 maart 2010 om 20:09 #17624783Ik heb dus hetzelfde probleem denk ik. Ik heb namelijk vanmiddag ook een topic geplaatst onder het kopje “Foutcodes Zafira 1.8 bj 2001”. Ik zie wel heel veel overeenkomsten, zeker ook betreft vochtig weer.
Hallo allemaal. Ik ben Leo uit Schiedam , dit is voor mij de eerste keer dat ik zelf een probleem heb.
Mijn Zafira start op drie cilinders en reageert niet op het gaspedaal. Na een minuut of 3 gaat het al beter en kun je weer redelijk rijden op 4 cilinders. Vandaag brandde het management lampje, ben gelijk naar de dealer gegaan en laten uitlezen. Volgens de dealer kan het een dure grap worden. Dit zijn de codes: P1130/P0340/P0302/P01130/P0170.
Wat kan ik hiermee?? HELP26 maart 2010 om 22:58 #17624784Je heb je luchtmassameter defect weer een duidelijk voorbeeld van een mengselstoring die veroorzaakt wordt door de luchtmassameter.
27 maart 2010 om 11:44 #17624785Ze hebben bij mij de luchtmassameter vervangen. ben benieuwd of de storing weer komt. dan horen jullie het wel
27 maart 2010 om 21:24 #17624786Wat kost zoiets???
Is dit eventueel zelf te doen??28 maart 2010 om 00:02 #17624787origineel gepost door wuissie
Wat kost zoiets???
Is dit eventueel zelf te doen??Ja hoor, dat is niet moeilijk en hooguit 15 min werk
Goede LMM kost je max rond de 100 euro van Bosch (ze zijn er goedkoper)
28 maart 2010 om 16:50 #17624788Hoi Hoi,
Ik heb net de LMM losgekoppeld tijdens het stationair draaien. Maar met de stekker erin en eruit gebeurt er niets. Hoort je stationair hier niet op te reageren dan ????28 maart 2010 om 19:09 #17624789Helaas heeft bosch geen lmm voor de opel zafira 1.8, je zult en orginele of uit m’n hoofd gezegt een vdo / siemens krijgen, en deze zijn behoorlijk duur dacht zo’n €200 ex btw
28 maart 2010 om 19:10 #17624790Oja P0170 komt idd bijna altijd uit op een defecte lmm.
28 maart 2010 om 19:19 #17624791Bedankt voor je reactie, ik ga morgen even bellen hiervoor.
Alleen mijn vraag was eigenlijk of de motor normaal gesproken reageert tijdens het stationair draaien als je de stekker van de LMM eruit trekt en er weer in doet.30 maart 2010 om 19:55 #17624792Daar merk je opzich niks van, bij benzine motoren merk je er niet gek veel van, veel minder dan bij diesel motoren.
LMM is al verkrijgbaar voor 50 euro incl. btw dus altijd proberen waard.
30 maart 2010 om 20:53 #17624793Ik heb vandaag gebeld, kost toch nog 194 incl.btw van VDO. Om het te proberen is toch nog wel geld
31 maart 2010 om 06:29 #17624794Als je genoegen neemt met een minder merk als VDO of siemens is er wel goedkoper 1 te vinden.
zie bijvoorbeeld marktplaats, of waar ik ze koop is bij onze oosterburen.
31 maart 2010 om 07:20 #17624795Hallo opel fanaten,
Ik heb een Zafira uit 2002 (127.000), en heb sins 2 weken het zelfde probleem.
Na het starten schiet hij gedurende een paar seconde hoog in de toeren. Tijdens de eerste minuten van de rit reageert hij amper op het gas, om vervolgens vooruit te schieten. Na een paar minuten reageert hij wel normaal op het gas.
Het MM-lampje brandt bij mij niet.Een paar weken geleden branden het lampje wel, maar hield de motor maar lichtjes in. De dealer heeft 3 maal de waardes uitgelezen, maar ze konden niet precies aangeven wat het nu was, omdat steeds weer andere sensoren andere waardes aangaven.
Ik blijf dit Topic volgen om te zien wat het probleem zou kunnen zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.