Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › 2e hands schokbrekers: waar op te letten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2010 om 07:53 #17218254
Ik zie op marktplaats geduring leuke setjes schokbrekers langs komen voor Ascona/Manta. Op zich zou ik een wel wat stevigere setje schokbrekers onder de B-Ascona hebben, maar ik vroeg me af:
Waar moet je allemaal op letten bij 2e hands schokbrekers om te controleren dat ze nog goed zijn?
6 maart 2010 om 08:17 #17624750ze moeten moeilijk in en uit gaan (veel weerstand)
geen lekkage
en geen roest6 maart 2010 om 12:04 #17624751Helaas is het zo dat de meeste 2e hands schokbrekers toch wel roest vertonen. Vooral onder waar die aan de draagarm zit…. Een beetje vliegroest kan denk ik niet zo veel kwaad?
Volgens mij mag er ook geen speling op zitten als je hem in en uittrekt, klopt dat?
6 maart 2010 om 12:34 #17624752nee geen speling en vliegroest maakt niks uit
En het ding moet niet als een fietspomp op en neer gaan.
Moeilijk uit elkaar en iets makkelijker in elkaar!!en zeker NIET LEKKEN
6 maart 2010 om 22:06 #17624753en ze moeten regelmatig bewegen….
en kan een “makkelijker” stuk in de veerweg zitten omdat steeds hetzelfde kleine stukje gebruikt word verslijt dat het meest.
en ze moeten droog zijn13 maart 2010 om 08:34 #17624754Even een voorbeeldje:
http://link.marktplaats.nl/329481083
Is dit interessant om bij te gaan kijken/proberen? Zie toch wel wat roest zitten…
10 september 2010 om 17:20 #17624755Zo, ik zit nu al een heel tijdje de ‘ markt’ in de gaten te houden voor 2e hands schokbrekers (MP, ebay, etc) en wat me op valt is dat bij zeker 50% van de 2e hands koni’s voor Manta’s en Ascona’s het rubber waarmee je hem op de as monteert kapot zijn (gescheurd, vergaan, afwezig)
Hoe lossen jullie dit op? Zelf busjes draaien? Rubbers nabestellen? (kostbaar)?
Graag hoor jullie dat opknappen? king:1 oktober 2010 om 10:38 #17624756Ik heb iets gevonden, maar dat is alleen weer voor de achteras:
Ik heb op dit moment alleen nog maar koni’s voor de vooras, maar blijkbaar is het onderste gat van de koni’s verschillende voor de manta/ascona B?
Achteras is er op dit moment onderuit, dus ik zal eens bij de originele achter schokbrekers kijken en vergelijken met de voorkant.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.