Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › paar vragen over commo c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2010 om 21:51 #17218252
Hallo, ik ben een beetje nieuw op dit forum, hoewel ik enige tijd geleden geregistreerd. Ik heb enkele vragen. Ik geloof er enkele opel specialisten hier. Dus ..
Toen ik veranderde de olie in manuele versnellingsbak van mijn 2.5s commodore C, de achterste versnelling als ik naar achteren gaan gewoon spuugt naar neutraal. De olie in de versnellingsbak was niet veranderd erg lang.Ook ik weet dat C30NE cilinderkop past op mijn 2.5s, ik moet alleen een beetje meer vermogen uit die carburateur.
En … zal de manuele 5 versnellingsbak van senatro A2 2.5 past in mijn commodore?
Het is gewoon dat ik richtte senator onderdelen te koop. Ik denk dat het zal meer dynamiek met 5 versnellingen in plaats van aandelen 4 speed versnellingsbak. Gelieve niet boos zijn over waardeloze googletranslate vertaling. Ik ben Nederlands lerenis er een lage kostprijs modificaties op de 25S motor die ik kan doen? Ik ben nog student dus heb ik een krappe portemonnee
7 maart 2010 om 00:43 #17624731Mmm moeilijk om precies te begrijpen wat je bedoelt maar ik hoop dat ik je begrijp:
Je hebt de bak olie veranderd en deze spring nu in zijn vrij zo nu en dan??
Als dat zo is heb je de verkeerde bak,ik ken iemand die had een Monza 2500E met 240getrag handbak en die had precies hetzelfde en dat kwam door de verkeerde olie,dus ff de juiste olie erin en dan moet het goed zijn,als het gelijk na de oliewissel kwam.
Je kunt wel een C30NE kop op een 2500S bouten maar je hebt er alleen nadelen mee,het zal niet beter lopen of gelijk als met de 2500S kop omdat:
De 3 liter kop groter is en de compressie verlaagt,en je hebt een S spruitstuk wat vrij kort is en dit zal het koppel onderin niet verhogen,omdat motor geen fatsoenlijke vulling heeft in lage toeren,in hogere toeren heb je er profijt van,ook past een carburateur spruitstuk niet fatsoenlijk op een S kop omdat de kanalen van de C30NE kop op verschillende hoogte liggen en bij een carby liggen ze op 1 lijn,dus je krijgt het moeilijk lucht dicht.
Als je low-budget meer power wilt hebben zou ik je een complete 30E aanraden,omdat een C30NE kop kost….zeg 150 euro inclusief nieuwe klepsteel rubbers en vlakken voor de zekerheid,en dan nog een pakking set en bouten ben je meer als 300€ kwijt en je schiet der niet veel mee op (ik denk eerder minder power of alleen in de hoge toeren winst),dan kun je beter een dag knutselen en van carby naar een 30E/C30NE gaan,met getrag 240 bak.
De 5 bak is goed onder de Commo te bouwen,als je de juiste aandrijfas hebt is net lego alles past dan,als je het van een sloop Monza/Senator afhaalt,alleen de cardanas past niet,van een Sennie dacht ik die is te lang.
Ik dacht dat de as van een Rekord E2 past onder Commo C maar aangezien ze beide dezelfde bodemplaat hebben zal het wel.7 maart 2010 om 07:08 #17624732dank u voor de aanbeveling. Ik weet waar de 3.0 blok te krijgen. Ik zal proberen te vinden C30NE hoofd. Hoewel omega 3.0 is vrij zeldzaam en moeilijk te vinden.
21 maart 2010 om 09:52 #17624733okay, now i will just speak in english, because translation is abit misunderstanding for them who reads and for me also. I bought GETRAG 240 from a senator a2 2.5E, and i wanted to ask, will it fit ?
Also i heard that some of the bmw has the same getrag 240. And that internal parts are the same. Is this true ? Maybe it is worth buying used GETRAG from BMW and then replacing the internal parts of mine GETRAG from senator for better acceleration?
21 maart 2010 om 17:14 #17624734Yeah the Getrag 240 wil bolts straight to your engine and is strong enough for a 2.5L.
Just use the clutch from a Senator and take the tailshaft of a Rekord E2 with a 5-speed gearbox and it shut work.I dont know if BMW ever used the 240 Getrag,i know they used the 265 in cetrain models like the old 6-serie with a 3.5L
But the tail house and bell house are diffent and a few things more,its not really that easy to convert a gearbox from BMW to use it for Opels,but in your case i dont know if you could the internals from a BMW gearbox.21 maart 2010 om 21:30 #17624735so you are saying that clutch from my 4speed won’t fit on a GETRAG 240 ? And i will need to find a tailshaft from a rekord E2 ? :hmmz sounds like alot of money :(
21 maart 2010 om 22:04 #17624736Mmm dont know that for 100% if the old 4 speed clutch is the same mabey some other people here on the forum know that.
But the Rekord E has the same platform as your Commodore and the same length tailshafts if you take one of a Rekord with 5-speed gearbox it shut fit the Commodore.
Because i believe that the 4-speed gearbox is schorter than the 5-speed Getrag 240.22 maart 2010 om 08:05 #17624737The 4 shift gearbox of the Rekord is different, it is indeed (quite a lot) shorter than a 5 gearbox.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.