Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Basisafstelling C30NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2010 om 07:38 #17218017
Heb een C30NE staan hier, handgeschakeld met een automaat boom erin.
Is er een mogelijkheid om de ontsteking in de basisafstelling te zetten dmv kabels ff doorverbinden?
Het is een M1.5 systeem ??? (2 rijige computer)
Probleem is dat ie enorm pingelt. (verdeler draaien helpt niet)
Heeft een BDP gever Lambda etc. (geen klopsensor)
2 maart 2010 om 13:39 #17622198Heb je er al euro 98 ingegooid?
Verdeler verdraaien heeft idd geen zin, is een leeg ding met alleen een rotor en verdelerkap d’r op.2 maart 2010 om 17:31 #17622199origineel gepost door Keesjr
Heb je er al euro 98 ingegooid?
Verdeler verdraaien heeft idd geen zin, is een leeg ding met alleen een rotor en verdelerkap d’r op.Nee, maar op 95 moet ie kunnen lopen zonder pingelen.
Er staat mij iets van bij dat je zo’n ding dmv 2 kabels te kortsluiten (lees doorverbinden) weer in een ”basis” kunt zetten.
Alleen hoe dat ook weer moet :hmmz
2 maart 2010 om 20:21 #17622200Staat er niks op het duitse opel-hecktriebler-forum of senator-monza??
2 maart 2010 om 20:51 #17622201Was daar al aan het zoeken maar nog niks gevonden.
3 maart 2010 om 08:24 #17622202is het wel pingelen ?
heb je de lambda meter er al eens aangehangen ?
is het een samengeraapte motor met allerlei verschillende onderdelen van verschillende motoren ?er zit trouwens verschil in referentiepunt voor de bdp positie tussen verschillende cih’s, dus als e.e.a. van verschillende motoren gebruikt is , zou dit een probleem kunnen zijn :vertag
3 maart 2010 om 16:09 #17622203Heel de zooi er af halen en weer een gescheiden ontsteking en brandstofsysteem er op zetten, zoals van de hele vroege *30E motoren.
3 maart 2010 om 19:42 #17622204origineel gepost door mr-turbo
is het wel pingelen ?heb je de lambda meter er al eens aangehangen ?
is het een samengeraapte motor met allerlei verschillende onderdelen van verschillende motoren ?er zit trouwens verschil in referentiepunt voor de bdp positie tussen verschillende cih’s, dus als e.e.a. van verschillende motoren gebruikt is , zou dit een probleem kunnen zijn :vertag
Kijk daar zit et em dan in, had er al wel aan gedacht of er verschil zat in de krukaspoelie’s, das toch zo dus.
Het is wel pingelen wat ie doet, zowat over het hele toerengebied.
Zit idd een bij elkaar geraapt spulletje aan, krukaspoelie is van een 2400.
15 maart 2010 om 16:02 #17622205Als je een motronic 1.5 hebt moet je een drie rijige computer hebben.
15 maart 2010 om 23:07 #17622206origineel gepost door ckad
Als je een motronic 1.5 hebt moet je een drie rijige computer hebben.is dat zo ?
heb hier 4 computers liggen van een motronic 1.5 en hebben allemaal 2 rijen stekkertjes1 april 2010 om 08:48 #17622207Motronic 1.5 heeft drie rijen. Motronic 4.1 heeft 2 rijen.
Heb zelf ook een c30ne met motronic 1.5 en die heeft ook 3 rijen en 55 polen.
google maar effe op Motronic 1.5 en je zult het zien.
1 april 2010 om 15:41 #17622208heb hier ook een 1.5 comp en is ook 3 rijig
1 april 2010 om 17:41 #17622209:agentdaar heb je toch zo’n stekkerblokje voor die je erin kan pluggen? je hebt ze van 95 en ook voor 98.
2 april 2010 om 19:54 #17622210Danny,… Ik heb nog wel een krukaspoelie van een C30NE liggen. Dus als je daar belang bij hebt, moet je maar even mailen.
4 april 2010 om 20:51 #17622211Als het goed is komt er 1 aan :) Toch bedankt Marc,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.