Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › complete v6 ophaning onder mijn calibra c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2010 om 20:43 #17217885
hierbij wou ik iedereen hier ook op de hoogte houden van mijn v6 ophanging met remmerij projectje.
dus hierbij de foto`s van mijn voortgang tot nu toe.
voor het schoonmaken van de klauwen:
en na het schoonmaken:
de verfspullen:
remklauwen klaargelegd en afgeplakt:
het resultaat (tot nu toe):
eindresultaat remklauwen:
de nieuwe schijven:
alle remdelen bij elkaar:
nu alleen de veerpoten en achterste draagarmen ff wat opfraaien en dan kan het er binnekort allemaal onder gemonteerd worden, samen met de nieuwe zomerwielen.
grtz bjorn
25 februari 2010 om 09:29 #17620869Wel foto’s posten dadelijk he, van je Cali met m’n oude wielen. :P
Ziet er netjes uit, hoor. :thumbup
25 februari 2010 om 11:42 #17620870Die verf zit wel goed! Heb ik er ook op zitten, die bladdert je er eertst nog niet af. Zo’n spuitbus is 3x niets.
Mare heb je nu ook 5 gaats wielnaven dan? Want die schijven zien er redelijk 5 gaats uit.
25 februari 2010 om 18:59 #17620871origineel gepost door 2slow
Die verf zit wel goed! Heb ik er ook op zitten, die bladdert je er eertst nog niet af. Zo’n spuitbus is 3x niets.Mare heb je nu ook 5 gaats wielnaven dan? Want die schijven zien er redelijk 5 gaats uit.
ja heb ik ook, heb de complete ophanging onder mijn sloopcalibra vandaan gehaald, ook deze word weer wat verfraaid met een vers laklaagje.
grtz bjorn1 april 2010 om 16:47 #17620872en hierbij me laatste update wat betreft de v6 ophanging en remdelen.
afgelopen vrijdag was het dan zover. me nieuwe ophanging en remdelen kwamen onder me calibra. had hier speciaal vrij voor gevraagd op het werk en gelijk bij mij op de zaak een brug gereserveerd zodat ik overal goed bij kon komen. helaas begon me dag wat minder aangezien ik eerst naar de spuiter toe moest omdat ik de avon ervoor een trekhaak een kusje heb gegeven met me voorbumper. resultaat: gigantische plakaat plamuur met lak van me bumper af :o .(nu weet ik gelijk waarom me lak op de bumper begon in te scheuren).
na dit bezoekje ben ik begonnen met alles uitladen uit de cali en begonnen met aan de voorzijde nieuwe wiellagers in te persen. hierna de complete voorkant losgetrekken en hiervan mijn schokdempers en toplagers overgezet naar de nieuwe ophanging aangezien ik deze 3 maanden terug rondom heb vernieuwd. nu dahct ik dat ik gelijk de orgienle irmscher verlagingsveren erbij had zitten, maar niets was helaas minder waar. want eenmaal de compete voorkant dichtgebouwd te hebben stond de calibra zo goed als op orginele hoogte :shock: . dus deze kon weer uit elkaar en mijn eigen veren er weer onder.
hierna de achterkant eronder gebouwd en remmen in elkaar gezet en kon dan uiteindelijk om 23.00 uur het licht van de werkplaats uitdoen. (was om 08.15 op de zaak).
maar ik mag zeggen het resultaat mag er wezen en op naar me volgende projectje: die Rieger Infinity diepe versie spoilers met nieuwe voorbumper naar de spuiter brengen en monteren.hierbij de foto`s van de ombouw:
donderdag avond auto volgelegd
voorkant losgehaald
ophangingsdelen uitwisselen
[img]http://lh5.ggpht.com/_PUlZg4OIXM0/S646MOmqG_I/AAAAAAAABg8/axf_eVZ_cnk/s640/Foto0294.jpgimg]remmen voorzijde in elkaar gezet
voorkant dichtgebouwd en staat mij veel ste hoog
en de volgende dag het eindresultaat
en me schade op de bumper (is nu een grotere plek geworden als op de foto)
grtz bjorn
1 april 2010 om 17:29 #17620873Hele klus dus.
Was dit die andere ”irmscher” vering?? Das wel erg hoog en zal dan idd geen irmscher zijn.
1 april 2010 om 18:34 #17620874Netjes gedaan, maar blijft er gewoon wel een c20ne in dan, zoja is het niet wat overdreven?
Greetz
1 april 2010 om 18:51 #17620875dacht ik ook net aan.
of wilde je zo graag 5 gaats onderstel;turbo/v6 remmen zou ik al die moeite geen eens voor doen1 april 2010 om 19:39 #17620876Eey hij is iig klaar ALS ie er nog iets groters in wil bouwen toch?!
Netjes gedaan iig!1 april 2010 om 20:27 #17620877wou altijd al wat groetere remmen, en heb de ombouw nu gedaan omdat ik toch een calibra v6 voor de sloop had, dus waarom ombouwsetjes kopen of iets als je alles dan zo kan omhangen. en wil graag wat anders als een ander hebben.
want jah hoevel 8 klepper zijn er nou 5 gaats met v6 remmen?voorlopig nog geen andere motor, deze is ook nog prima
@2slow. de voorzijde die op de foto te zien is zijn de irmscher veren, achter staat de wagen nog op bokken.
heb nu me eigen veren er weer onder en staat gelijk weer beter op z`n pootjes2 april 2010 om 09:39 #17620878Balen van die schade, maar ziet er verder strak uit zo! :thumbup
2 april 2010 om 12:03 #17620879origineel gepost door TigraFreakMenno
Netjes gedaan, maar blijft er gewoon wel een c20ne in dan, zoja is het niet wat overdreven?Greetz
origineel gepost door Lex
dacht ik ook net aan.
of wilde je zo graag 5 gaats onderstel;turbo/v6 remmen zou ik al die moeite geen eens voor doensorry hoor, maar vind dit een beetje erg domme opmerkingen…
Als je als hobby dit soort dingen op je wagen wil zitten, dan maakt het toch niet uit wat er voor blok in hangt? Ik wil ook calibra V6/turbo remmerij met cali turbo velgen op m`n astra zetten. En ik heb een C18XE,
vanuit vermogens oogpunt: zinloos
vanuit hobby oogpunt: super vette aanpassing!@ dudie_c10ne: kan me helemaal vinden in je mening! mooie aanpassing :afro
2 april 2010 om 14:27 #17620880@ dudie_c20ne,
Dan zijn die Irmscher veren voor ook wel erg hoog. Maar ik snap het al, een v6 weegt een klein beetje meer dan een c20ne. Dus de veren worden niet genoeg in gedrukt.
En wat betreft nut of onzin.. Tja voor een c20ne is het niet echt nodig. Maar grote schijven achter grote wielen is altijd mooier! 18” met piepkleine schijven is geen porum!
En zoals eerder gezegd, je hebt de voorbereiding voor een ander/ sterker blok.
:thumbup
P.S. heb zelf turbo (284mm) remmen voor (icm standaard motor), staat echt mooier!
2 april 2010 om 16:58 #17620881origineel gepost door boerbeun
origineel gepost door TigraFreakMenno
Netjes gedaan, maar blijft er gewoon wel een c20ne in dan, zoja is het niet wat overdreven?Greetz
origineel gepost door Lex
dacht ik ook net aan.
of wilde je zo graag 5 gaats onderstel;turbo/v6 remmen zou ik al die moeite geen eens voor doensorry hoor, maar vind dit een beetje erg domme opmerkingen…
Als je als hobby dit soort dingen op je wagen wil zitten, dan maakt het toch niet uit wat er voor blok in hangt? Ik wil ook calibra V6/turbo remmerij met cali turbo velgen op m`n astra zetten. En ik heb een C18XE,
vanuit vermogens oogpunt: zinloos
vanuit hobby oogpunt: super vette aanpassing!@ dudie_c10ne: kan me helemaal vinden in je mening! mooie aanpassing :afro
ik weet heus wel wat een hobby is;heb zelf een uitgebouwde calibra gehad.
ik doelde er meer op dat turbo remmen echt niet zo veel beter als standaard remmen zijn.
heb zelf met standaard,turbo en girling gereden en tussen turbo en standaard remmen zit echt niet zo heel veel verschil2 april 2010 om 17:13 #17620882@ alfred: indd balen van die schade maar deze word nog deze maad gerepareerd, heb al een verse bumper klaarliggen voor de spuiter, tevens komt er dan gelijk rondom een Riger set op met dakspoiler van de infinity lijn, diep versie.
@2slow: indd het oog wil ook wat en de velgen worden weer wat meer opgevuld nu.
@lex: ze zijn misschien niet veel beter, maar wel wat beter en dat vind ik toch een fijn gevoel, dat er een betere remkracht en en stopvermogen dan eerst. binnekort ook de hoofdremcilliner en bekrachtiger van een v6 plaatsen zodat de remmen goed tot hun recht kunnen komen.2 april 2010 om 17:22 #17620883Goede update. een C20NE is zeker geen slechte motor, met deze ombouw ben je vast voorbereid op de toekomst. :afro
7 mei 2010 om 18:41 #17620884vandaag was de grote dag voor mij.
m`n bumper en spoilerwerk lag klaar bij de spuiter.
en moet zeggen, de spuiter heeft weer zeer mooi werk geleverd.
vanavond gelijk me voorbumper vast gemonteerd zodat ik dit weekend toch nog netjes op de meetings kom te staan, en dan maandag avond word al het rieger werk gemonteerd. deze foto`s zullend an vanaf dinsdag gemaakt worden als de kit goed gedroogd is. wel heb ik alvast de voor en achterspoiler al even erop eghangen om te kijken hoe het nou staat nu alles in kleur is.
grtz bjorn
7 mei 2010 om 23:51 #17620885Ziet er zeker mooi uit Bjorn:agent
8 mei 2010 om 07:19 #17620886Mooi mooi. :thumbup Ik neem aan dat er ook Rieger skirts onder komen?
8 mei 2010 om 15:59 #17620887Netjes. :thumbup Al vind ik zo’n Rieger achterbumperschort wel wat lomp ogen. Maar des al niet et min, netjes!
11 mei 2010 om 16:38 #17620888ja de skirts en dakspoiler heb ik ook van rieger, had ze alleen nog niet megenomen die dag vanwege ruimtegebrek in de kofferbak.
gisteravon al een deel gemonbteer en vanavon de laatse delen.hoelijk morgen of overmorgen een paar pics ervan.
grtz bjorn
11 mei 2010 om 18:58 #17620889AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zeer sjieke Calibra!
12 mei 2010 om 19:17 #17620890ik heb hem vandaag in het echt kunnen bewonderen,
bjorn hij is supper geworden mooie calli
veel rij plezier ermee12 mei 2010 om 20:35 #17620891ik vind hem echt super zo!
zekers mooie wagen! :thumbup
13 mei 2010 om 09:41 #17620892afgelopen maandag en dinsdag avond heb ik al het rieger spoilerwerk dan gemonteerd.
het heeft alles bij elkaar wat tijd gekost om alles zo netje smoeglijk te monteren, maar ben blij met het resultaat.hierbij de pics:
op naar het volgende project
grtz bjorn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.