Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ats classic past dat op corsa b?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2010 om 19:16 #17217823
Hallo allemaal!
ben nieuw hier en heb me voorgesteld in het voorstel-topic
(heb me al een beetje ingelezen op jullie forum de afgelopen weken)
kheb een standaard corsa b sport uit 98 en nu vraag ik me het volgende af:kzou graag een setje ats classic wielen kopen (heb al iets op het oog hier in de buurt) 13 inch 6j
ze komen onder een kadett vandaan
dan is de et-waarde 31 toch? En steek 4×100 ?
naafgat is op te vullen met ringen?kan dat onder een corsa b? (origineel 13 inch & ET 49)
heb hem nog niet verlaagd maar wil binnenkort 40 mm / 4cm gaan verlagen
levert dat dan nog problemen op?ik weet dat het nogal veel vragen zijn voor mijn 2e post maargoed ik ben nieuwsgierig aangelegd.
alvast bedankt voor het eventuele antwoordgroeten Thomas
23 februari 2010 om 19:42 #17620051als je nu ook 13″ heb zou dit moeten passen, maar ats classic is volgens mij niet geleverd met et 31 weet dat et 12 et 01 en et -12 zowiezo geleverd zijn of er nog meer zijn weet ik niet
een keer de velgen passen is natuurlijk de oplossing!
23 februari 2010 om 21:05 #17620052Hmm jah, centreer ringen (ofwel “spigot ringen”)… zijn aan te raden maar niet vereist.
Is wel beter voor je velgen, uitlijning en balancering. Blijft er beter door behouden.Voor mijn Corsa A icm m’n huidige velgen zijn er geen passende ringen op de markt. Het enige wat in de buurt komt zal ik nogsteeds moeten aanpassen.
Heb al wel een setje niet-passende liggen.Een iets kleinere ET waarde is meestal geen probleem. Enige is dat je auto er wat meer spoorvorming door gaat zoeken. (blijftie dus beetje steken in de uitgesleten rijgeulen in het asfalt).
Grote afwijkingen zetten extra stres op de draagarmen, lagers, demping, etc. Dus das minder aan te raden.Denk dat het verder wel gewoon past. Of het met verlaging lukt durf ik niet te zeggen, maar je kan altijd voor een schroefsetje gaan zodat je zelf de verlaging in kan stellen.
24 februari 2010 om 15:32 #176200536J x13 ziet er niet goed uit op een B, dan heb je minimaal 7J nodig. Je banden staan dan erg bol op de velgen.
Bij 13″ moet je ook heel erg laag gaan voor het er mooi uit gaat zien. dan is een 40/40 set niet voldoende. Een 60/40 is al beter maar het mooiste is een schroefset.
24 februari 2010 om 16:46 #17620054origineel gepost door max
6J x13 ziet er niet goed uit op een B, dan heb je minimaal 7J nodig. Je banden staan dan erg bol op de velgen.Bij 13″ moet je ook heel erg laag gaan voor het er mooi uit gaat zien. dan is een 40/40 set niet voldoende. Een 60/40 is al beter maar het mooiste is een schroefset.
Hoezo bol staan? dat is totaal afhankelijk van de breedte van de banden die je er omheen legt en de wanghoogte ;)
6J => 6 inch breed. 1inch is 2.54cm, dus 15.24cm breed. Leg daar 155/55/R13 omheen, en dan is dat totaaaal niet bol. Gewoon strak rechte wanden ;)
Pak je b.v. 145/55/R13, dan krijg je zelfs een beetje een getrokken effect. 165/55/R13 zou wel bol staan omdat de band breder is dan de velg.Wat betreft schroefset ben ik met je eens. Dat is het handigste om te doen.
24 februari 2010 om 17:11 #17620055dat over een schroefsetje ben ik zelf niet echt mee eens,
Want als je een schroefsetje hebt, passen de meeste velgen NIET zonder spoorverbreders,
Want bij me tigra, moest ik spoorverbreders gebruiken, bij een corsa van een vriend van me moesten we spoortverbreders gebruiken en ook bij de corsa van me broer, maar die rijdt nu op normale verlaginsveren met koni rondom
24 februari 2010 om 17:17 #17620056toch gek dat ik:
– geen enkele last heb van slijtende draagarmen, lagers, demping, etc. (hoe slijten draagarmen eigelijk?) en ik rij met 7.5j et -1
-dat ik zonder spoorverbreders rij.. de enige velg die niet pastte aan de voorkant was een 8j et25 brock. die zat met de binnenkant van de velg tegen de veer(set staat op z’n laagst bij my)over het niet getrokken verhaal… wil jij op 145 rondrijden? 2 druppels regen en je moet met 12km/h over een rotonde.
24 februari 2010 om 18:09 #1762005713 inch gaat over het algemeen NIET met GSI remmen (ik geloof dat die van de sport gelijk zijn)
Weet je zeker dat je op dit moment met 13 inch rijd? standaard is ‘t namelijk gewoon 14 hoor king:
Wil je ‘t echt zeker weten, is het natuurlijk gewoon passen! Hoewel naar mijn persoonlijke mening 13 inch op een b gewoon echt te klein is en je enorm zal moeten verlagen om de ruimte tussen je wil en wielkas een beetje acceptabel te houden.
Maar ja, daar s natuurlijk mijn eigen smaak :afro
24 februari 2010 om 18:17 #17620058Ik heb op m’n 6j et 30 ats’jes 175/50/13 liggen, passen er goed op, maar dan moet je wel flink verlagen om de wielkasten mooi op te vullen
24 februari 2010 om 19:18 #17620059heb het even nagekeken
bandmaat nu is 165-70-13 dus toch echt 13 inch?
inderdaad enorme ruimte tussen wiel en wielkassen
zat al wel te twijfelen of grotere wielen niet mooier gaan staanhet is een Corsa B op ‘t kenteken staat: x1.4sz
op de zijkanten staat een chroom-kleurig ‘sport’ logomaar standaard zit daar dus 14 inch op?
Enneh… verlagen is dat met behulp van een handig familielid een beetje goed te doen? Of erg lastig? Is daar een ‘how-to’ van?
Thanks again!
24 februari 2010 om 19:44 #17620060ik kan me vergissen over de standaard wielmaat bij jouw corsa hoor king:
‘t feit is wel dat er 13 inch op zit en past.
bij “mooi” verlagen zou je bij jou toch echt al maximaal moeten gaan, dus voor een cm of 6,5 7 denk ik.Als je iemand weet die een beetje handig is met auto’s dan kan die vast ook je auto wel verlagen. Voor is dat wat meer werk gezien je enkele onderdelen van je originele veerpoot nodig hebt.
Als je echt niemand weet die dat voor je kan doen, dan kan een autogarage dat ook vast wel. king:
24 februari 2010 om 20:14 #17620061Ik zou voor 14inch gaan..
Zeker nu ik lees dat je vind dat de originele banden (70hoog) al ruimte hebben tussen de wiel en wielkast..Had overigens zelf ook 13inch op een A-corsa.. Heel leuk, heel laag.. Maar toch nog een storende (naar mijn mening) ruimte tussen wiel en wielkast en overal schrapen over de drempels
25 februari 2010 om 10:42 #17620062Ik denk dat het inderdaad 14 inch wordt… (dank voor de tips!!!):wors
eerst maar eens een mooi wielsetje eronder gooien
14 inch et30 6j gaat geen problemen opleveren toch?
iemand ervaring met Centra Cup velgen?
(zwart aan de binnenkant en chromen randen…)verlagen doe ik dan later wel (of laat het doen als dat niet al te prijzig is)
iemand nog tips over een ‘garage’ in de buurt van Arnhem die dat voor niet teveel geld kan doen?25 februari 2010 om 10:58 #17620063oeps… of is dat vloeken in de kerk? :angel
centra velgen worden veel op ViezeWagens gebruikt???
Ik vind ze wel mooi. did i say something wrong??25 februari 2010 om 11:14 #17620064verlagen is niet heel lastig om zelf te doen, ik heb het ook gedaan en mijn beroep is kok dusja ;)
25 februari 2010 om 16:13 #17620065origineel gepost door bladeofdarkness
13 inch gaat over het algemeen NIET met GSI remmen (ik geloof dat die van de sport gelijk zijn)Weet je zeker dat je op dit moment met 13 inch rijd? standaard is ‘t namelijk gewoon 14 hoor king:
Wil je ‘t echt zeker weten, is het natuurlijk gewoon passen! Hoewel naar mijn persoonlijke mening 13 inch op een b gewoon echt te klein is en je enorm zal moeten verlagen om de ruimte tussen je wil en wielkas een beetje acceptabel te houden.
Maar ja, daar s natuurlijk mijn eigen smaak :afro
Ik heb ook gsi remmen daar rij ik mee met 13 inch lupo velgen het past net maar past wel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.