Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › nokkenas c16nz in 12ST met electrische benzinepomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2010 om 12:40 #17217806
Hallo,
De nokkenas van mijn 1.2s motor is aardig ingesleten en heb de motor vanwege een lekke koppakking uit elkaar liggen.
Hier op de sloop staat alleen een 1.4i corsa A (c14NZ)
Nou weet ik al dat de kleplift van mijn 12ST 5.1mm voor de inlaat en 5.5mm voor de uitlaat is.
En van de C14NZ (1.4i) is het 5.2 en 5.6mm.Het scheelt dus maar 0,1mm, maar past dit nokkenashuis op mijn 1.2st motor, met de ontsteking enzo?
Gr, Arie
23 februari 2010 om 14:09 #17619856dat past allemaal
je moet alleen in het oog houden of je ontsteking in de nokkenas past, sommige nokkenassen van een 1.4 hebben alleen een gat in de nokkenas, en de ontsteking van de 1.2 is normaal met een gleuf24 februari 2010 om 08:45 #17619857Ok, dan zal ik goed op de ontstekingskant letten.
Ik ga zo naar de sloop, hopelijk lost dit mijn probleem op :) .24 februari 2010 om 14:19 #17619858ik kon geen c14nz vinden met de juiste aansluiting voor de ontsteking. (echt 5-10 motoren bekeken)
Weet iemand wat de kleplift van een c16nz motor is?
Want hiervan heb ik nu de nokkenas meegenomen.2 maart 2010 om 19:05 #17619859Upje,
De kleplift zal wel meer zijn als de 5,2 en 5,6mm van de 1.4:hmmz
Zou het wel leuk vinden om te weten hoeveel kleplift ik gewonnen heb ten opzichte van me versleten 1.2st nokkenasking:2 maart 2010 om 19:20 #17619860moet ik morgen ff kijken in mijn bijbel.
moet die gegevens ergens hebben..
Ga morgen ff de werkplaats op de kop zetten voor je :afro3 maart 2010 om 21:04 #17619861heey corsaboy,
het heeft geen haast maar als je hem tegenkomt hoor ik het heel graag.
Alvast bedankt zoiezo!Vandaag het hele blok opgebouwd, alleen 1 borgje voor het gasgeven laten schieten.
Dus kan de vloeibare pakking nu uitharden, morgen even naar de opel voor het borgje en dan starten maar:D5 maart 2010 om 20:28 #17619862mooi klote nog niet gereden, wel netjes gestart maar een ratelende benzinepomp.
Andere van de sloop gehaald maar die deed het niet.Ik moet de benzinepomp heel ver indrukken om het vast te maken, dus hij is al helemaal ingedrukt en kan zo niet pompen.
Heb ik een nieuwe pomp gehaald en met meerdere pakkingen de juiste afstand proberen te krijgen tussen de pomp en de nok.
Maar die doet of tikken of hij is te ver om te pompen..Bestaat er een 1.6 met carb. en dus een mechanische benzine pomp? Omdat het nokkenas en huis van een 1.6 is moet denk ik de bijpassende pomp derin en niet die van een corsa..
6 maart 2010 om 21:54 #17619863zijn die 1.6 carburateur motoren geen Big-block motoren??
Willem
7 maart 2010 om 19:38 #17619864Waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem als wat ik heb gehad met de c16nz nokkenas in mijn Kadett 13n
werkte ook niet meer Zit geen nok op de nokkenas voor je benzine pomp.
Ik heb er een electrische pomp opgezet en dat werkt wel, als je de nokkenas van een c16se erinzet werkt het wel die heb het nokkie nog wel7 maart 2010 om 21:36 #17619865Hey madmax,
Ik ben er inmiddels achter dat het nokkenas geen idd geen nokje heeft.
Van een vriend heb ik een losse benzinepomp gemonteerd, maar die pomp te veel dus de overloopslang kan het niet bijhouden en loopt het de carb uit.Welke pomp en alles heb jij gebruikt om het werkend te krijgen?
Zou je me dat uit willen leggen, ik weet onderhand geen raad meer:o7 maart 2010 om 21:45 #17619866Hoi
Je kan 2 dingen doen, Tussen de pomp die je nu hebt een drukregelaar zetten en die afstellen op max 0.5 bar
of je zet er een zogenaamde klokpomp tussen, dan loopt ie ook niet meer over, Ik zelf heb een bosch Nadeel van die is dat ie rechtop moet staan.
De pomp die je nu hebt is waarschijnlijk van een injectie motor, en die blaast met 8 bar je vlotterkamervol en als die vol is vliegt het alle kanten op7 maart 2010 om 21:54 #17619867origineel gepost door wim-v6
zijn die 1.6 carburateur motoren geen Big-block motoren??Willem
Volgens mij wel, Willem
Waarom zet je er niet een complete C16NZ in.
Is denk ik makkelijker en niet veel duurder als een speciale brandstofpomp voor carburateurs.
Plus dat je veel meer koppel en vermogen in de standaard C16NZ hebt dan dat je in de getunede 12ST.7 maart 2010 om 21:56 #17619868Is die link zo’n pomp die jij hebt?
Ik moet dus een pomp hebben met 0,5 bar. Die pomp die ik nu geleend heeft pompt hem idd. snel vol en komt het er binnen secondes uitlopen..Hoe heb jij deze pomp eigenlijk aangesloten?
7 maart 2010 om 22:20 #1761986916sv is toch een smallblock carbu motor
ik heb destijds wel eens gereden met een elektrische benzinepomp voor carbu, afkomstig van een oude honda civic
7 maart 2010 om 22:28 #17619870Ik heb wat meer research gedaan en om mijn pomp niet aan te hebben staan terwijl ik stilstaat, moet ik ook een brandstofpomp relais ertussen zetten.
Weet iemand hoe dit aangesloten moet worden?En weet iemand van welke auto ik de pomp met relais kan halen op de sloop, om de kosten laag te houden?
7 maart 2010 om 22:42 #17619871Inderdaad !
En met mechanische pomp.
Vooral geleverd in Vectra A en Kadett E.8 maart 2010 om 16:30 #17619872origineel gepost door CorsaTR
Is die link zo’n pomp die jij hebt?
Ik moet dus een pomp hebben met 0,5 bar. Die pomp die ik nu geleend heeft pompt hem idd. snel vol en komt het er binnen secondes uitlopen..Hoe heb jij deze pomp eigenlijk aangesloten?
Voor mijn Crosser gebruik ik een van het merk Facet em koste 49,99, en dat is net zo iets als bij remola die werken perfect., Je sluit hem gewoon aan via je contact, en tussen je brandstof leiding, Retour heb je niet nodig. Die ik op mijn Kadett Station heb is een Bosch maar kost € 169
8 maart 2010 om 16:33 #17619873origineel gepost door CorsaTR
Ik heb wat meer research gedaan en om mijn pomp niet aan te hebben staan terwijl ik stilstaat, moet ik ook een brandstofpomp relais ertussen zetten.
Weet iemand hoe dit aangesloten moet worden?En weet iemand van welke auto ik de pomp met relais kan halen op de sloop, om de kosten laag te houden?
Mijn ervaring was dat zelfs onder het rijden de carburateur overliep met een injectie pomp. dus zo’n relais heeft dan ook geen nut.
8 maart 2010 om 18:15 #17619874injectie pomp levert ook veel meer. silvertop pomp stop als de druk te hoog wordt dus kan je carb niet over stromen.
8 maart 2010 om 19:01 #17619875Ik heb inmiddels een universele QH klok-pomp type qfp171e.
Deze pomp loopt netjes en gaat minder hard zodra hij de carb vol heeft:)Voor de veiligheid is alleen nog een brandstofpomp relais nodig, die zou ik uit een injectie opel kunnen halen..
Weet iemand waar deze zit? ik heb gehoord tegen het schutbord maar hoe ziet het apparaat er ongeveer uit?8 maart 2010 om 21:45 #17619876origineel gepost door CorsaTR
Ik heb inmiddels een universele QH klok-pomp type qfp171e.
Deze pomp loopt netjes en gaat minder hard zodra hij de carb vol heeft:)Voor de veiligheid is alleen nog een brandstofpomp relais nodig, die zou ik uit een injectie opel kunnen halen..
Weet iemand waar deze zit? ik heb gehoord tegen het schutbord maar hoe ziet het apparaat er ongeveer uit?Die zit bij de meeste opels aan het schutbord met een klein plaatje, is een relais met een stekkerblok eraan, alleen hoe je hem aansluit weet ik zo niet, op mijn 13N heb ik hem ook niet en die pomp van mij stopt ook als de carburateur vol is, dus denk niet dat je die nodig hebt, Misschien dat iemand anders het hier weet maar naar mijn weten word ie door de ECU geschakeld, maar dat weet ik niet zeker ik ben meer iemand van de Carburateur motoren. vandaar ook e hobby van D kadetjes
8 maart 2010 om 21:46 #17619877origineel gepost door kiyamizio
injectie pomp levert ook veel meer. silvertop pomp stop als de druk te hoog wordt dus kan je carb niet over stromen.Klopt ik heb er hier een liggen van een Omega 2.0 en die pompt met 8 bar 30 liter per uur
9 maart 2010 om 09:22 #17619878Ok, ik weet inmiddels hoe ik het relais kan herkennen.
@madmax:
Mijn pomp pompt met de motor uit eerst snel er daarna nog maar 1pomp in 2 /3 seconden ofzo, helemaal stoppen deed hij volgens mij niet..
Maar ik heb hem nog maar even aangesloten gehad, dus misschien doet hij dat wel.Ik ga zo even langs de sloop, het liefst heb ik hem er toch wel tussen zitten.
9 maart 2010 om 10:14 #17619879ohja over het aansluiten van het relais,
Ik heb al kunnen lezen:
dikke rode: constante +
Rood/blauw geschakelde +De rest van de draden weet ik nog niet aan te sluiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.