hoe haal ik wat meer vermogen uit me corsa B?

Forumindex Forums Modellen Corsa hoe haal ik wat meer vermogen uit me corsa B?

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217696
    corsageak
      Lid sinds:
      28 October 2009

      hallo,

      ik zou graag willen weten hoe ik meer vermogen uit me motorblok kan krijgen. heb een C14SE met 82 pk. maar iets meer zal wel leuk zijn.
      had er al een powerfiter op geschroeft maar dat helpt niet veel heb ik het idee. zit er ook eigenlijk meer voor het geluid/

      maar iemand van hier misschien tips erover??

      greetz
      Corsageak

      #17618647
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Powerfilter eraf halen, origineel erop, heb je weer wat power erbij..

        er valt niet al te veel te doen met deze motoren verder.

        Willem

        #17618648
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Originally posted by wim-v6
          Powerfilter eraf halen, origineel erop, heb je weer wat power erbij..

          er valt niet al te veel te doen met deze motoren verder.

          Willem

          orginele bak met een k&n of Green inlegfilter…
          Dat is de juiste keuze..

          Verder is er niet zo heel veel aan te doen.
          Haal gewoon een x16xe en hang die erin..

          is goedkoper, makkelijker etc

          #17618649
          kiyamizio
            Lid sinds:
            5 February 2010

            inlaat spruitstuk en cilinderkop kanalen polijsten mischien een K&N filter en niet een cheap powerfiltertje

            #17618650
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Originally posted by kiyamizio
              inlaat spruitstuk en cilinderkop kanalen polijsten

              en dan????
              Dat kost toch veel te veel tijd en dus geld voor die 2 pk wat je ervoor terug krijgt!!!!

              Like said..
              gewoon een motorswap.

              Is het snelst, goedkoopst en makkelijkst

              #17618651
              sinister
                Lid sinds:
                1 October 2006

                hoe ver wil je gaan :angel
                maar dan moet die 1.4 er ECHT uit!!!

                #17618652
                2e-c14nz
                  Lid sinds:
                  5 June 2009

                  Gewoon beginnen met een x16, powerbox, snelle nokkenassen, chip op maat dan kom je al een eind.

                  #17618653
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    origineel gepost door corsaboy

                    Originally posted by wim-v6
                    Powerfilter eraf halen, origineel erop, heb je weer wat power erbij..

                    er valt niet al te veel te doen met deze motoren verder.

                    Willem

                    orginele bak met een k&n of Green inlegfilter…
                    Dat is de juiste keuze..

                    Verder is er niet zo heel veel aan te doen.
                    Haal gewoon een x16xe en hang die erin..

                    is goedkoper, makkelijker etc

                    Goedkoper om een ander motorblok in een auto te hijssen?
                    Schets eens een plaatje van de kosten dan?

                    Ik zag pas nog een stuk over een Corsa A met C16SE die zo’n 15PK winst had met het flowen van de kop en het dichttikken van de EGR. Staat geloof ik op Corsanovatuning.nl
                    Wie tijd en gereedschap heeft kan zoiets best ondernemen. En ookal is dat omgerekend in uurloon niet economisch, het is wel low-budget en een leuke vrijetijdsbesteding.

                    En wie een beetje slim weet te speuren op Ebay en dergelijke sites kan relatief goedkoop performance onderdelen vinden.
                    Een sport nokken asje kost je normaal al snel 300 euro, maar in de aanbieding op Ebay kan het al snel voor een euro of 150.
                    Ik zag pas nog een Sportex 4-1 spaghetti uitlaatspruitstuk staan voor krap 100 euro. Nokkenassen van KentCams voor 250 euro. Dat soort leuke deals zeg maar.

                    Daarbij, wat is de sport van het plaatsen van een groter blok? Wat mij betreft is het veel leuker en een betere uitdaging om elke laatste druppel performance uit een bestaand blok te halen.

                    #17618654
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Originally posted by McKaamos

                      origineel gepost door corsaboy

                      Originally posted by wim-v6
                      Powerfilter eraf halen, origineel erop, heb je weer wat power erbij..

                      er valt niet al te veel te doen met deze motoren verder.

                      Willem

                      orginele bak met een k&n of Green inlegfilter…
                      Dat is de juiste keuze..

                      Verder is er niet zo heel veel aan te doen.
                      Haal gewoon een x16xe en hang die erin..

                      is goedkoper, makkelijker etc

                      Goedkoper om een ander motorblok in een auto te hijssen?
                      Schets eens een plaatje van de kosten dan?

                      Ik zag pas nog een stuk over een Corsa A met C16SE die zo’n 15PK winst had met het flowen van de kop en het dichttikken van de EGR. Staat geloof ik op Corsanovatuning.nl
                      Wie tijd en gereedschap heeft kan zoiets best ondernemen. En ookal is dat omgerekend in uurloon niet economisch, het is wel low-budget en een leuke vrijetijdsbesteding.

                      En wie een beetje slim weet te speuren op Ebay en dergelijke sites kan relatief goedkoop performance onderdelen vinden.
                      Een sport nokken asje kost je normaal al snel 300 euro, maar in de aanbieding op Ebay kan het al snel voor een euro of 150.
                      Ik zag pas nog een Sportex 4-1 spaghetti uitlaatspruitstuk staan voor krap 100 euro. Nokkenassen van KentCams voor 250 euro. Dat soort leuke deals zeg maar.

                      Daarbij, wat is de sport van het plaatsen van een groter blok? Wat mij betreft is het veel leuker en een betere uitdaging om elke laatste druppel performance uit een bestaand blok te halen.

                      ik denk dat je het nog niet helemaal doorhebt.
                      Samen met max hier van het forum ben ik eigenaar van corsa-novatuning.nl

                      tevens is die 1.6 gsi motor die daar behandeld wordt mijn eigen oude blokje.. Dus ja ik weet hoe en wat.
                      En ik blijf erbij, geef 300 euro uit voor een x16xe en hang die erin..

                      Dan is de basis goed.

                      Geld in een 14se stoppen is jammer geld.
                      De 1.4 8v mist namelijk al wat koppel..

                      EN voor een paar honderd euro er 20 pk en 30nm erop vooruit gaan is niet mis…
                      Tevens kun je de 1.6 veel verder door tunen..

                      Ik zoek altijd naar de beste verhouding tussen geld en vermogen

                      #17618655
                      Bart Hoedemaker
                        Lid sinds:
                        12 February 2007

                        Luister nou maar naar wat ze zeggen. Die hele kop eraf halen flowen duurt langer en levert minder op dan dat je er een ander blok inlepelt.

                        #17618656
                        2e-c14nz
                          Lid sinds:
                          5 June 2009

                          Wat je zegt is natuurlijk wel waar, en ik kan me er ook in vinden. Namelijk dat het tunen van een kleiner blok ”leuker” is dan gelijk een groter blok erin lepelen vanwege de uitdaging. Maar aan de andere kant, wat is wijsheid? Wanneer ik er zelf aan zou beginnen, zou ik er sowieso voor kiezen om een goede basis te hebben. Bekijk maar eens wat projecten van mensen, en vraag eens wat na. Kom dingen te weten over hoe en wat, wat zijn je recourses, wat als er onderdelen stuk gaan? Ik zou liever ergens aan beginnen aan een blok waarvan ik weet dat er genoeg onderdelen op de markt zijn, dan dat ik ergens aan moet beginnen waarvan het maar hopen is dat je er meerwaarde uit kunt halen. PS Als je toch aan je se gaat beginnen, blijf ik het wel volgen :)

                          #17618657
                          McKaamos
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 December 2009

                            origineel gepost door 2e-c14nz
                            Wat je zegt is natuurlijk wel waar, en ik kan me er ook in vinden. Namelijk dat het tunen van een kleiner blok ”leuker” is dan gelijk een groter blok erin lepelen vanwege de uitdaging. Maar aan de andere kant, wat is wijsheid? Wanneer ik er zelf aan zou beginnen, zou ik er sowieso voor kiezen om een goede basis te hebben. Bekijk maar eens wat projecten van mensen, en vraag eens wat na. Kom dingen te weten over hoe en wat, wat zijn je recourses, wat als er onderdelen stuk gaan? Ik zou liever ergens aan beginnen aan een blok waarvan ik weet dat er genoeg onderdelen op de markt zijn, dan dat ik ergens aan moet beginnen waarvan het maar hopen is dat je er meerwaarde uit kunt halen. PS Als je toch aan je se gaat beginnen, blijf ik het wel volgen :)

                            Daar heb je ook wel een punt mee idd.
                            Voor een minder populair blok vind je inherent ook minder onderdelen, wat het tunen lastiger maakt.
                            Het is natuurlijk maar net hoe moeilijk je het wil maken voor jezelf ;)

                            #17618658
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Je zou nog een 1.6 8v onderblok kunnen overwegen, maar of dat het geld waard is.

                              Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

                              Maar goed basis is wel beter.

                              #17618659
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Originally posted by Corsa_GSi
                                Je zou nog een 1.6 8v onderblok kunnen overwegen, maar of dat het geld waard is.

                                Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

                                Maar goed basis is wel beter.

                                Waarom de koppakking??
                                Ik snap dit soort reacties soms niet
                                Ff goed zoeken naar een net blok..
                                Die dingen zijn niet van goud..

                                Blokje en ombouw is echt wel tussen de 3 en 600 te realiseren.. Als je het een beetje goed uitzoekt.

                                #17618660
                                sinister
                                  Lid sinds:
                                  1 October 2006

                                  origineel gepost door Corsa_GSi

                                  Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

                                  Maar goed basis is wel beter.

                                  Als je de 1.4 zou gaan bewerken moet je die dingen ook doen dus what’s the F%$*N diffrence??!!??:jerry

                                  #17618661
                                  kiyamizio
                                    Lid sinds:
                                    5 February 2010

                                    origineel gepost door corsaboy

                                    Originally posted by Corsa_GSi
                                    Je zou nog een 1.6 8v onderblok kunnen overwegen, maar of dat het geld waard is.

                                    Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

                                    Maar goed basis is wel beter.

                                    Waarom de koppakking??
                                    Ik snap dit soort reacties soms niet
                                    Ff goed zoeken naar een net blok..
                                    Die dingen zijn niet van goud..

                                    Blokje en ombouw is echt wel tussen de 3 en 600 te realiseren.. Als je het een beetje goed uitzoekt.

                                    mischien zegt hij dat omdat hij er uit is kan je er wel makelijk bij. je moet ook geen blok met 3 ton nemen. mischien kom je wel een blok tegen waar hij net 10000km terug gedaan is.

                                    #17618662
                                    2e-c14nz
                                      Lid sinds:
                                      5 June 2009

                                      Ik denk dat je sowieso niet op een paar honderd euro moet bezuinigen. Altijd 6 % onvoorzienekosten he :D

                                      #17618663
                                      Pieter Slingerland
                                        Lid sinds:
                                        4 July 2009

                                        ik heb nog wel een 2 liter 16 klepper liggen met f20 bak
                                        voor meer info u2u

                                        #17618664
                                        bluethunder
                                          Lid sinds:
                                          19 June 2009

                                          ik heb hetzelfde blok erin zitten en ik zit nu op 100 pk.
                                          ik heb vanaf de kat een remus pijp zonder demper(du 1buis zeg maar van remus)en eind demper van remus.en mijn computer is onder handen genomen door ms-tech.en ik moet zeggen hij rijdt lekker

                                          #17618665
                                          corsaboy
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Originally posted by bluethunder
                                            ik heb hetzelfde blok erin zitten en ik zit nu op 100 pk.
                                            ik heb vanaf de kat een remus pijp zonder demper(du 1buis zeg maar van remus)en eind demper van remus.en mijn computer is onder handen genomen door ms-tech.en ik moet zeggen hij rijdt lekker

                                            heb je daar een vermogens uitdraai van????
                                            king:

                                            #17618666
                                            Corsa_GSi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Originally posted by corsaboy

                                              Originally posted by Corsa_GSi
                                              Je zou nog een 1.6 8v onderblok kunnen overwegen, maar of dat het geld waard is.

                                              Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

                                              Maar goed basis is wel beter.

                                              Waarom de koppakking??
                                              Ik snap dit soort reacties soms niet
                                              Ff goed zoeken naar een net blok..
                                              Die dingen zijn niet van goud..

                                              Blokje en ombouw is echt wel tussen de 3 en 600 te realiseren.. Als je het een beetje goed uitzoekt.

                                              Omdat de koppaking erna 150 dkm-er meestal tussen uit ligt bij die motoren. :vertag

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.