Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LET of Z20LEH turbo ?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2010 om 12:16 #17217652
Zie onderstaande foto’s…
Is dit nou een Z20LEH turbo of niet?? Volgens mij mist die korte olietoevoer en zit die op de plek waar ie zit bij een Z20LET?!!?
19 februari 2010 om 19:00 #17618154Ziet er wel als een H versie uit (hij heeft dat geribbelde stuk bij de luchtuitgang)
Wordt bij EDS aangegeven als een optisch verschil.
Het werkelijke verschil zit ‘m in het inwendige nl. het schoepenwiel verschilt tenopzichte v/d LET.
Die leiding die je omcirkeld hebt op die laatste foto is idd een H versie leiding voor de waterkoeling niet de olie toe of aanvoer , de olie aanvoer is de leiding met dat “braided hose” deel (dunnere leiding).
En die dikkere leiding met op het eind die banjo fitting lijkt mij de olieretour naar het blok toe als deze met 2 kleine boutjes onderaan het turbomiddenstuk vast zit tenminste.
Je kunt wel de H versie koeling monteren (zie M-tech cooling set) deze is net als de H versie dus.
Haal de olie en waterkoeling dus niet even doorelkaar als je de turbo heel wilt houden!!!
ps ; op de foto is ook de wastegate sensor te zien en de zwaardere H versie wastegate vacuumdoos.
Gr en succes Marcel.19 februari 2010 om 20:02 #17618155Een Z20LEH turbo kun je herkennen aan de gele sticker met DZ erop & het “roze/paarse” type plaatje of je olie leidingen uiteraard. enige verschil is een grotere inlaat schoep en versterkte veer… Dus ja die jij laat zien is een LEH versie.
Greetzzz!!!
19 februari 2010 om 22:31 #17618156ik zeg ookj leh turb.
idd van wege de ribbels op de turbo.vanwaar deze vraag!?had iemand deze knoepert in de aanbieding!?
btw die sensor…………………toevallig de A-zijde?
ik ga morgen weer verder met mn probleem hahaha!20 februari 2010 om 09:11 #17618157Ja kon deze kopen voor 400euro… met 8000km erop. Maar helaas voor mn neus verkocht.
28 februari 2010 om 08:39 #17618158jammer baas was een mooie geweest!
3 maart 2010 om 16:50 #17618159jazeker een mooie, maar voor 550 euro heb je een nieuwe in de UK.
3 maart 2010 om 18:33 #17618160550 pond, niet euro ex 40 pond verzend.
omgerekend is het 660,- euro, ik kan t weten, heb net een splinternieuwe besteld incl. olie restrictor en vxr wateraansluiting.
3 maart 2010 om 19:57 #17618161Jammer dat ie al verkocht is. :(
Maar nu heb je een nieuwe en het mag wat kosten, toch!
Wel een mooie uitbreiding. king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.