Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › ombouw kadett let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2010 om 07:39 #17217648
hoi ik ben aan het overwegen mijn det om te bouwen naar een let motor maar ben geen monteur het is nu een 1.8 gsi met remmen van een 2.0 16v nu lijkt mij wel dat ik hier iemand kan vragen wat te doen en hoeveel mij dit ongeveer inc blok en bak kan gaan kosten en of er op het forum mensen zijn die dit tegen betaling doen of iemand weten
19 februari 2010 om 08:06 #17618109Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Andre Botter is een goede :wors
19 februari 2010 om 08:15 #17618110dat denk ik ook als ik zo zijn topic bekijk eens een keer benaderen voor wat vragen maar dacht doe het eerst lekker algemeen:agentmisschien dat ik voor een 2.0 16v ga met een eaton compressor dat weet ik nog niet klinkt wel mega gaaf en gaat ook aardig ik ben al met 200 pk tevreden is er hier iemand die gebruik heeft gemaakt van een eaton dat zou ik wel eens willen zien bv:kewlpics
19 februari 2010 om 09:54 #17618111ga dan voor een let, dat is bewezen te werken, eaton is leuk, maar is toch wat onbekender terrein, zeker als je t zelf niet aankan om te bouwen/repareren.
19 februari 2010 om 10:05 #17618112ombouw naar een let, met f28?
je moet de motersteun gebruiken die je nu hebt de bak steun van een calibra turbo,
en je kan/ moet draad tappen in de f28 bak zodat je huidige “lepel” steun van de kadett er op kan (die je vast maakt onder de auto.verder volgens mij allleen zelf een beetje het buizen systeem aanpassen, inclusief intercooler,
maar dit is zelf te lassen,
staat allemaal in dit topic
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756en ja wat je kwijt bent? ik kan wel ff navragen naar een groothandel in motoren voor je, daar heeft een vriend van mij zijn let gekocht met f28 en 4×4 verdeelbak voor 1850. en als de 4×4 nog goed is kan je die weer verkopen voor 400.. en heb je een let voor een nette prijs.
samco slangen kost je ongeveer 100 euro voor het hele zooitje en ja ik raad wel aan metteen ff nieuwe riem en waterpomp boegies olie koelvloeistof lagers enz te monteren, als je het net zo als in dat topic wilt doen ben je rond de 4000 kwijt (zonder ramshorn en gt28 turbo) mits je alles zelf doet. standaard letjes zie ik te vaak binnen no time stuk lopen/ ernstige sporen van slijtage vertonen..
19 februari 2010 om 12:27 #17618113origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ombouw naar een let, met f28?je moet de motersteun gebruiken die je nu hebt de bak steun van een calibra turbo,
en je kan/ moet draad tappen in de f28 bak zodat je huidige “lepel” steun van de kadett er op kan (die je vast maakt onder de auto.verder volgens mij allleen zelf een beetje het buizen systeem aanpassen, inclusief intercooler,
maar dit is zelf te lassen,
staat allemaal in dit topic
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756en ja wat je kwijt bent? ik kan wel ff navragen naar een groothandel in motoren voor je, daar heeft een vriend van mij zijn let gekocht met f28 en 4×4 verdeelbak voor 1850. en als de 4×4 nog goed is kan je die weer verkopen voor 400.. en heb je een let voor een nette prijs.
samco slangen kost je ongeveer 100 euro voor het hele zooitje en ja ik raad wel aan metteen ff nieuwe riem en waterpomp boegies olie koelvloeistof lagers enz te monteren, als je het net zo als in dat topic wilt doen ben je rond de 4000 kwijt (zonder ramshorn en gt28 turbo) mits je alles zelf doet. standaard letjes zie ik te vaak binnen no time stuk lopen/ ernstige sporen van slijtage vertonen..
ok wist niet dat de letjes snel stuk lopen wat de eaton betreft een maat van mij is monteur maar meer van audi dus heb nog de tijd tot aug om hier eens goed over na te denken zodat ik geen overhaaste dingen doe waar ik later van denk had ik het maar anders gedaan
19 februari 2010 om 12:36 #17618114ik wil niet zeggen dat alle orginele letjes snel stuk lopen,
maar nu vind jij 200 pk veel, over een jaar kan wil dat nog wel eens veranderen…..
daarom kan je hem maar beter metteen goed aanpakken, daarnaast zijn de KKK16 turbo`s ook niet de kwalitatief beste, zeker niet als ze op hoger dan orginele druk draaien. hij zijn ook bijna 20 jaar oude motoren…
19 februari 2010 om 12:41 #17618115klopt klopt maar geloof mij mag van mijn vrouw niet te gek worden:fy1anders heb ik meer gezeik dan ik wil was al blij dat dit mocht:Dbergrijp me niet verkeerd geweldig mens maar zij ziet het nut er niet van in om een goed werkend blok te vervangen zolang hij goed werkt:mad:ze begrijpt niet dat ik wel van wat power hou maar toch 200 pk is toch gauw 80 meer dan nu vind ik al een vooruitgang:cool:
19 februari 2010 om 13:31 #17618116komt vanzelf wel, :P rij je deze gewoon stuk, en die kkk16 turbo`s met spruitstuk kosten nieuw ook iets van rond de 1700 a 1800 meen ik dan is een garrett gt28 goedkoper :P
19 februari 2010 om 13:33 #17618117nee jong revisie turbos op ebay kosten iets van 600/700euro, de k16 dan he,
19 februari 2010 om 13:35 #17618118dat zeg je niet tegen je vrouw…:jerry
19 februari 2010 om 14:00 #17618119gewoon een saab turbo blok pakken dat past er zo in
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/421254-my-mk3-astra-gsi-saab-conversion.html19 februari 2010 om 14:11 #1761812019 februari 2010 om 16:41 #17618121origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ombouw naar een let, met f28?je moet de motersteun gebruiken die je nu hebt de bak steun van een calibra turbo,
en je kan/ moet draad tappen in de f28 bak zodat je huidige “lepel” steun van de kadett er op kan (die je vast maakt onder de auto.verder volgens mij allleen zelf een beetje het buizen systeem aanpassen, inclusief intercooler,
maar dit is zelf te lassen,
staat allemaal in dit topic
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756en ja wat je kwijt bent? ik kan wel ff navragen naar een groothandel in motoren voor je, daar heeft een vriend van mij zijn let gekocht met f28 en 4×4 verdeelbak voor 1850. en als de 4×4 nog goed is kan je die weer verkopen voor 400.. en heb je een let voor een nette prijs.
samco slangen kost je ongeveer 100 euro voor het hele zooitje en ja ik raad wel aan metteen ff nieuwe riem en waterpomp boegies olie koelvloeistof lagers enz te monteren, als je het net zo als in dat topic wilt doen ben je rond de 4000 kwijt (zonder ramshorn en gt28 turbo) mits je alles zelf doet. standaard letjes zie ik te vaak binnen no time stuk lopen/ ernstige sporen van slijtage vertonen..
let goed op die 4000euro is zonder revisie van de motor en bak dus dan heb je dus gewoon een 2dehands turboblok met 150.000km op de teller
als de bak en t blok uit de auto lioggen kun je beter meteen een compleet revisie doen
en als je dan toch bezig bent kun je beter alles aanpassen op mucho pk’sen dan worden die 4000euro’s ongeveer ver3voudigd…
19 februari 2010 om 17:45 #17618122origineel gepost door gsipiloot
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ombouw naar een let, met f28?je moet de motersteun gebruiken die je nu hebt de bak steun van een calibra turbo,
en je kan/ moet draad tappen in de f28 bak zodat je huidige “lepel” steun van de kadett er op kan (die je vast maakt onder de auto.verder volgens mij allleen zelf een beetje het buizen systeem aanpassen, inclusief intercooler,
maar dit is zelf te lassen,
staat allemaal in dit topic
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756en ja wat je kwijt bent? ik kan wel ff navragen naar een groothandel in motoren voor je, daar heeft een vriend van mij zijn let gekocht met f28 en 4×4 verdeelbak voor 1850. en als de 4×4 nog goed is kan je die weer verkopen voor 400.. en heb je een let voor een nette prijs.
samco slangen kost je ongeveer 100 euro voor het hele zooitje en ja ik raad wel aan metteen ff nieuwe riem en waterpomp boegies olie koelvloeistof lagers enz te monteren, als je het net zo als in dat topic wilt doen ben je rond de 4000 kwijt (zonder ramshorn en gt28 turbo) mits je alles zelf doet. standaard letjes zie ik te vaak binnen no time stuk lopen/ ernstige sporen van slijtage vertonen..
let goed op die 4000euro is zonder revisie van de motor en bak dus dan heb je dus gewoon een 2dehands turboblok met 150.000km op de teller
als de bak en t blok uit de auto lioggen kun je beter meteen een compleet revisie doen
en als je dan toch bezig bent kun je beter alles aanpassen op mucho pk’sen dan worden die 4000euro’s ongeveer ver3voudigd…
kwa prijs zit je dan wel aardig in de goede richting:thumbup,
20 februari 2010 om 10:46 #17618123heb mijn c20let gekocht met f28 voor € 1850.- ( hier heb ik wel lang naar gezocht meestal zijn ze duurder)
de 4×4 verdeelbak verkocht voor € 250.-
= € 1600.-onderblok zelf gereviceerd kop laten doen ( € 400.-) nieuwe koppeling, intercooler slangen lagers enz. enz. enz. enz.
+- € 2400.- + de € 1600.- aanschaf
= totaal +- € 4000.-moet nog een sper bij € 700.- ( zonder is eigenlijk niet te rijden)
dan totaal +- € 4700.-als je alles laat reviceren en alles laat inbouwen zit je snel boven de € 10.000.-
ik ging van 150pk naar 204pk en 1500km verder het blok is nog maar net ingereden en ik heb al weer allemaal snelle onderdelen gekocht.
het went erg snel en is erg verslavend.20 februari 2010 om 12:05 #17618124origineel gepost door geert666
gewoon een saab turbo blok pakken dat past er zo in
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/421254-my-mk3-astra-gsi-saab-conversion.htmlOk dat is te makkelijk:jerry
20 februari 2010 om 21:59 #17618125origineel gepost door E+Bkadett
heb mijn c20let gekocht met f28 voor € 1850.- ( hier heb ik wel lang naar gezocht meestal zijn ze duurder)
de 4×4 verdeelbak verkocht voor € 250.-
= € 1600.-onderblok zelf gereviceerd kop laten doen ( € 400.-) nieuwe koppeling, intercooler slangen lagers enz. enz. enz. enz.
+- € 2400.- + de € 1600.- aanschaf
= totaal +- € 4000.-moet nog een sper bij € 700.- ( zonder is eigenlijk niet te rijden)
dan totaal +- € 4700.-als je alles laat reviceren en alles laat inbouwen zit je snel boven de € 10.000.-
ik ging van 150pk naar 204pk en 1500km verder het blok is nog maar net ingereden en ik heb al weer allemaal snelle onderdelen gekocht.
het went erg snel en is erg verslavend.bij mij zitten die snelle onderdelen er al in en ik zit al aan een ver 3 voudigd bedrag van 4000 euro
maar goed ik ben dan ook geen monteur en heb alles uitbesteed
je kunt t zo gek maken als je zelf wilt en als je zelf een hoop kunt doen aan zon blok dan zou ik zeggen kopen en erin lepelen als t kapot loopt kun je t alsnog zelf reviseren
21 februari 2010 om 10:13 #17618126Als een blok kapot loopt dan kost het nog veel meer hoor.
Krukas slijpen/vervangen nieuwe zuigers kleppen gelijders enz enz enz.Voor dat je een turbo blok er in zet pakkingen vervangen drijfstang lagers en alles even na kijken (kabelboom) dan rij je zo 5 jaar zonder gezeik.
Zuigers kan je 99x van de 100x laten zitten die gaan niet zo maar kapot.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.