Forumindex › Forums › Modellen › Astra › turbo mogelijkheid voor X16XEL
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2010 om 21:41 #17217643
vraagje, is een turbo mogelijk voor een X16XEL
zo nee, …….
zo ja, wat moet er allemaal worden aangepast of veranderd worden
wrm ik dit hier neer zet?
hier zijn zo goed als profs aanwezig
ik heb eigenlijk nog geen idee van wat er allemaal moet gebeuren!motor: X16XEL
Turbo: komt van een VW Passat 1.9TDIt maken van de spruit stukken kan ik allemaal zelf maar de rest wordt een probleem
gr gerard(H)18 februari 2010 om 22:32 #17618059Alles kan natuurlijk. Maar de 1.6 16V is in de basis geen blok voor hogere vermogens. De turbo zijn de kosten ook niet, maar wel om alles aan te passen. Ook electronica en zo.
Ik denk dat je meer vermogen haalt (en waarschijnlijk financieel aantrekkelijker) door een compleet ander blok er in te leggen, zoals een C20LET (2.0 turbo) of een C25XE (2.5 V6). Beetje afhankelijk van wat je zelf kunt en wat niet.
Maar er zijn al genoeg mensen die dat gedaan hebben, dus de know how is aanwezig, dat maakt het toch wel een stuk makkelijker om te doen.
Het is in ieder geval geen ander spruitstukje op jou 1.6 16V monteren en turbootje er op van de passat en nog ietsjes aanpassen en klaar.
Astra 2.5 V6 (standaard 170PK en vette V6 karakter)
Astra 2.0 Turbo (standaard 200PK en veel koppel)
18 februari 2010 om 22:35 #17618060dat is ook wel woest
maar vroeg me af of t mogelijk was met olie leidingen en alles electronica zal er wel niet aantepas komen?
19 februari 2010 om 07:14 #17618061is heel simpel
jij woont in wierden en dat is niet ver van vriezeveen
rij eens naar niels in vriezeveen die kan je alles er oververtellen en ook wat het kost gaat :P19 februari 2010 om 08:51 #17618062jij bedoelt niels van DHZ twente
19 februari 2010 om 09:11 #17618063je kan ook kijken voor een charger. Die zijn veel beter dan een turbo.
En ze gaan langer mee.
En het schijnt iets eenvoudiger te zijn om een charger te plaatsen dan een turbo. Tenminste voor zover ik doorgelezen heb hierover.
19 februari 2010 om 09:40 #17618064Leuk project , pas op gaat alleen veel tijd (en als je niet oppast ook veel geld) in zitten.
Dat kun je wel uit de diverse posts halen als je ze goed leest.
Als je tijd + geld hebt = doen.
Anders beter direct kopen wat heeft wat je zoekt.
gr en succes Marcel19 februari 2010 om 09:53 #17618065ik heb het wel eens op een meeting gezien z,n moter met turbo
alles is mogenlijk, maar ik persoonlijk vind het een zwakke kut motor!
en als je er meer vermogen (vuldruk) op zet gaat het alleen maar eerder stuk
maar goed hobby is hobby, maar gebruik de auto dan niet voor dagenlijks, want dan staat hij over een paar maand weer te koop in onderdelen, omdat je er geen tijd/geld/zin meer in hebt.
19 februari 2010 om 09:55 #17618066verdiep je zelf anders eens in de materie..
hier de zoek functie, google. enz.. en je komt een hoop te leren :)
en je moet van sleutelen houden, want standaard spul zal sneller kapot lopen.maar denk er niet te makkelijk over, tis geen kattepis.
19 februari 2010 om 11:38 #17618067Doe r dan meteen een Z20LET in…
19 februari 2010 om 13:00 #17618068origineel gepost door Baas J.
Doe r dan meteen een Z20LET in…vind ik de auto te oud voor, maar das miss persoonlijk,
19 februari 2010 om 14:11 #17618069turbo wil best maar dan moet je hem niet als dagelijkse auto gebruiken
of gewoon een standaard turbo blok c20let
of gewoon een v6 er in leggen dan ben je goedkoper uit dan een turbo19 februari 2010 om 21:27 #17618070Zag laatst een Astra G met een X18XE1 motor met turbo (volgens mij een op maat set van Lexmaul? of D-bilas?) met meer dan 200PK (stond op Marktplaats en is nu volgens mij van een mede forum-er)
Een X18XE1 is in basis gelijk aan een X16XEL dus in theorie… maar zoals al eerder gezegd… alleen met een turbo en spruitstukjes aanpassen ben je er niet…
Als je het graag wil is alles mogelijk en is het een leuk project… maar als je het mij vraagt zal ik liever direct een andere motor inbouwen… dat is makkelijker en goedkoper.
19 februari 2010 om 22:33 #17618071En een turbo van een vw passat tdi is ook geen goede basis aangezien de diesels lager in temp zitten dan benzine motoren. Houden die diesel turbo’s niet van.
Gr Jack
19 februari 2010 om 23:07 #17618072dus toch maar ff standart laten en ff sparen voor 6-cil of 2L
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.