Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hoi ik ben nieuw en ik heb een probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2010 om 13:59 #17217617
goedendag.
ik ben glenn ben 19 jaar en heb 2 weken geleden een opel
astra gekocht die volgens een familielid van een wel een betrouwbaar autotje was.
wat dus echt helemaal niet zo is want er was wel wat mis mee
zoals ik heb de uitlaat van voor naar achter moeten vervangen
luhtfilter moeten vervangen.
en de bougies waren ook wel tijd voor vervanging.
maar nu heb ik een probleem dat ik op de snelweg niet harder kan dan 80 km per uur bij maakt niet meer dan 2000 toeren in zijn 5de versnelling.
misschien dat jullie weten wat het is.opel astra 1994 1.6 si model 155.000 gelopen
hopelijk is het een beetje duidelijk.
18 februari 2010 om 14:48 #17617703hallo Glenn,
welkom hier (nog wel ff voorstellen he :))
er zouden meerdere oorzaken kunnen zijn voor het niet goed op toeren en snelheid komen van de astra
zoals bougies, uiltaat, inlaat, LMM, enz enz enz
dus jaeen grote beurt en die delen vervangen zou miss al een groot deel schelen.
suc6
gr vinc
18 februari 2010 om 15:23 #17617704bedankt voor je reactie
ik ga morgen even naar de garage vragen want hij ervan vind want hij is nu niet meer vooruit te branden
ik kan ook geen steile helling oprijden dan valt ie ook uit dus hij moet een keer nagekeken worden
kan iemand misschien uitleggen waar si voor staat ?? dat staat op me achterklep ik weet niet wat het betekent18 februari 2010 om 15:26 #17617705@ Vincent: De C16SE heeft geen LMM.
en kijk eens of de uitlaat niet verstopt zit, en of er GOEDE druk uit de uitlaat komt, of de katalysator niet kapot is.
Gaat het gele lampje met het motortje erop branden bij Contact aan??
Gaat het gele lampje met het motortje erop branden bij draaiende motor??
Willem
18 februari 2010 om 17:06 #17617706SI betekend dat niet dat hij een multipoint injectie heeft?
met een 8 kleper motor??
18 februari 2010 om 17:29 #17617707Si is een Multipoint 1.6 8V van 100pk.. met DIS ontsteking motorcode C16SE
Maar alsnog zonder LMM
18 februari 2010 om 17:33 #17617708Hier maar even inhaken. Astra F van m’n vriendin is ook niet meer de snelste tegenwoordig (was die al niet, maar het wordt erger). Gaat om een 1.6 automaat van 12-1994 (52kw/71pk?).
Vanaf de 100km/h is de pit eruit. Ding liep voorheen net geen 170 op de TomTom, tegenwoordig haalt die de 150 niet eens meer merkte ik laatst. Jaar geleden is de uitlaat vervangen (middenstuk en einddemper), zou het hieraan kunnen liggen? Dat er iets verkeerd gemonteerd is?
18 februari 2010 om 17:39 #17617709Kan vanalles zijn..
Motortje is maar 71pk, en dus al niet erg vlot…
kijk eens naar inspuiting. zomer winter regeling, bougies, temp sensor, lucht filter, benzine filter..
willem
18 februari 2010 om 17:39 #17617710wim-v6
om jou vragen te beantwoorden
het gele motorlampje brandt alleen bij contact aan.
als de motor draait is die altijd uit18 februari 2010 om 17:42 #17617711Dan kan het nog vanalles wezen..
Hoe staat het verder met het onderhoud, Olie, Oliefilter, Benzine filter.
Geen lekke vacuum slangen??
Willem
18 februari 2010 om 17:46 #17617712ik ga zaterdag als het een beetje weer is de olie en de olie filter vervangen en morgen ff wat informatie vragen aan de garage om de hoek
misschien dat die wat ziet18 februari 2010 om 17:48 #17617713anders zou je met een uitleesapparaat de waaden moeten nakijken
Willem
18 februari 2010 om 20:23 #17617714Maakt ie in andere versnellingen wel meer dan 2000 toeren? Zoja dan heb je dus vet vermogens verlies. Heb je zelf het onderhoud gedaan? Zo ja, heb je de uitlaat wel correct gemonteerd, geen lekkages? Heb je de goede bougie’s gebruikt? Heb je het luchtfilter correct aangesloten zonder luchtlekkages her en der?
Zoals Wim zegt, het kan veel zijn, maar je kan is beginnen bij de dingen die zijn gedaan aan je auto.
18 februari 2010 om 20:36 #17617715in andere versnellingen kan ik wel meer toeren maken
en de uitlaat heeft de kwik fit gedaan dus dat zit denk ik wel goed en de luchtfilter heb ik zelf gedaan en er komt geen valse lucht en de bougies zitten ook goed en het zijn de goede18 februari 2010 om 20:51 #17617716@ wim
fout van mijn kant :angel
enne kwiksh*t, ja ik zeg er maar niks over hahaha
suc6
18 februari 2010 om 21:10 #17617717Loopt ie voor de rest wel mooi regelmatig? Geen gekke geluiden uit het blok? Geen gebok? Hoe is het vermogen in het algemeen?
In het ‘ergste’ geval heb je gewoon dik compressieverlies, misschien is het blok een keer warmgelopen of iets dergelijks. Hier hoef je niet perse veel van te merken behalve dat je veel vermogen mist, het blok kan voor de rest wel normaal lopen.
18 februari 2010 om 21:14 #17617718er zit wel een tik in het motor blok maar hij loopt wel mooi regelmatig
hij start ook in 1x
en het vermogen is en de 1e versnelling begint te komen bij 2500 toeren tot 3500 en dan merk je vrij weinig eigenlijk
en in de 2de versnelling word het al minder eigenlijk zo gaat het een beetje door voor mijn gevoel18 februari 2010 om 21:23 #17617719Als hij voor de rest goed loopt, dan denk ik zelf dat er toch iets is gebeurt met het blok waardoor je compressieverlies hebt. Ik kan niks anders bedenken waardoor ie toch nog ‘mooi’ loopt maar geen vermogen heeft, mits de dingen die ik eerder zei goed zijn (bougies, luchtfilter, uitlaat).
Je zou dus eventueel een compressiemeting kunnen laten doen.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd en heeft iemand een andere mening.
19 februari 2010 om 08:08 #17617720allemaal bedankt voor de reacties ik ga zo ff naar de garage toe ff babbelen
misschien dat ik vanmiddag wat meer weet20 februari 2010 om 17:58 #17617721Kwikfit is niet altijd al te zuinig op de spullen met montage, hebben ze niet de katalysator aan morrels geslagen om de boel los of vast te krijgen, dan heb je dezelfde problemen die je nu hebt.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.