Ervaringen met Calibra 4×4 Turbo + airride ?

Forumindex Forums Modellen Calibra Ervaringen met Calibra 4×4 Turbo + airride ?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217616
    The_Undertaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 April 2006

      Even een vraag van een collega van me. Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen of plaatjes of info of wat dan ook, over een Calibra 4×4 Turbo in combinatie met Airride?

      Er is bekend dat centreerbussen aan de achterkant nodig zijn bij verlaging.

      #17617692
      16VCalibra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2008

        hier ben ik nou ook benieuwd naar. k had wel eens gehoord dat dat geen goed idee is met autos met veel vermogen????? het is wel vet, maar jammer van al het plek wat in beslag word genomen door het systeem zelf

        #17617693
        imported_Gsifreak
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Airride Sucks.

          Gewoon vaste veren,

          want ik denk dat hij zijn verdeelbak lang heel wil houden

          #17617694
          Pascal Biemans
            Lid sinds:
            8 December 2004

            Zijn er geen mensen die een Calibra 4×4 Turbo hebben met Airride??

            #17617695
            Pastra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 February 2007

              Airride is voor H*MO’s….

              Ziet er wel vet uit misschien(hoe zeg je da popiejopie?), maar dat is er zo niks he….

              Mooi laag wil zijn moet pijn lijden…dus plat op den smoel, en je vriendin uitleggen dat dat stuiteren hoort.

              #17617696
              Trompie
                Lid sinds:
                5 November 2007

                origineel gepost door Pastra

                Mooi laag wil zijn moet pijn lijden…dus plat op den smoel, en je vriendin uitleggen dat dat stuiteren hoort.

                Hahaha, king: king: :wors :wors

                #17617697
                bd.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 July 2009

                  origineel gepost door Pastra
                  Airride is voor H*MO’s….

                  Ziet er wel vet uit misschien(hoe zeg je da popiejopie?), maar dat is er zo niks he….

                  Mooi laag wil zijn moet pijn lijden…dus plat op den smoel, en je vriendin uitleggen dat dat stuiteren hoort.

                  en 9 van de 10 keer is dit ook gelijk de opmerking van mensen die zelf niet eens echt laag rijden..

                  ik heb zelf airride gehad en het gebruiksgemak is gewoon super, daarbij rijd niet iedereen hoog met airride! of duwen ze voor iedere drempel op dat knopje! mijn vectra schaafde vaker over de grond als mijn astra die 8cm verlaagt is ;)

                  ik weet verder niet hoe dat zit met een calibra gezien die verdeelbak nogal gevoelig is..

                  #17617698
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Verdeelbak is het grootste struikelblok, tenzij je alleen rijdt op standaard rijhoogte.

                    Willem

                    #17617699
                    macoe16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      verdeelbak kan ook bij een lage calibra prima heel blijven, mits de bak normaal onderhoud krijgt.

                      het verlagen op de juiste manier gedaan is etc..

                      airride op een 4×4 turbo lijkt me echter onmogelijk zonder de verdeelbak stuk te rijden..

                      de wielstand bij bijvoorbeeld 6 cm verlaging is zo anders dan op originele rijhoogte..en het verschil in “camber” nekt je verdeel bak..

                      Ik ben ook van mening dat airride voor mietjes is:jerry
                      maar ieder zijn ding natuurlijk..

                      #17617700
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Daar schuilt juist het probleem..

                        Met airride heb je verschillende rijhoogtes..

                        en dan is het zaak alleen te rijden met de juiste hoogte bij juiste Camber..

                        daarom ben je met airride aan een vaste rijhoogte gebonden..

                        Willem

                        #17617701
                        Robke1974
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 March 2008

                          origineel gepost door The_Undertaker
                          Even een vraag van een collega van me. Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen of plaatjes of info of wat dan ook, over een Calibra 4×4 Turbo in combinatie met Airride?

                          Er is bekend dat centreerbussen aan de achterkant nodig zijn bij verlaging.

                          Dan zal je hem voor het beste op 2WD moeten zetten, anders gelijk de verdeelbak stuk, weet je zelfs in originele staat en bij minieme slijtageverschil van de band voor/achter dat deze al kan stuk gaan, tja die centreerbussen ja dat is zeker nodig, maar airride en 4×4 neen dat gaat niet samen. :thumbup

                          #17617702
                          chris1508
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2009

                            dat gaat volgens mij niet. de wielen draaien achter altijd mee. dus ook andere slijtage aan bv de lagers.

                            en waarom heb je 4×4 als je het niet mag gebruiken XD

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.