Forumindex › Forums › Modellen › Omega › omega v6 lekt koelvloeistof/olie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2010 om 14:29 #17217585
Hallo Opel liefhebber,.
ik heb een vraagje, ik heb een
omega b x2.5xe v6 van 1998 automaat
ik heb al verschillende omega’s mogen rijden maar deze raakt zijn koelvloeistof kwijtheb witte rook uit de uitlaat (geen hele straat in de witte rook) maar wel steeds een aardige pluim uit de uitlaat
zag vanochtend omdat er sneeuw onder lag dat er een beetje bruinachtigge drap in een plasje onder de auto lag lijkt me een mengelmoesje van olie en koelwater?ik heb al verschillende topics gelezen en geleerd dat elke omega weer zijn eigen koelwater problemen heeft dus dacht start een topic met vragen aan de mede opel eigenaren voordat ik naar de opel dealer stap met mn spaarpot op de bijrijdersstoel,..
hoe kan ik het beste het een en ander uitpluizen en onderzoeken om erachter te komen wat eventueel de oorzaak is??
alvast hartelijk dank
conrad
17 februari 2010 om 15:11 #17617235Hallo Conrad,
heb hetzelfde euvel gehad met mijn oude omega, bij mij was het de koppakking.
17 februari 2010 om 15:12 #17617236Kijk ook even in je koelwaterresevoir…bij mij zat hier ook ee olieachtige substantie bij.
17 februari 2010 om 15:13 #17617237ja dat lees ik ook her en der over de koppakking,
maar dan staat er ook bij dat ze de hele straat in witte rook reden,..
en 10.000 km geleden is de distributie vervangen is dan niet ook de kop eraf??
en geen olie troep in het koelwater resservoir en geen troep aan de dop
17 februari 2010 om 15:35 #17617238Nee voor de distributie te vervangen hoeven de koppen er niet af.
17 februari 2010 om 15:37 #17617239wilde ik ook net zeggen Jerremy
17 februari 2010 om 15:38 #17617240Maar dat de hele staat vergeven is van de witte rook….dat kan maar is zeker niet altijd
het geval….bij mij in iedergeval niet.17 februari 2010 om 17:47 #17617241Kan ook de warmte wisselaar en deksle zijn. zit er ook sludge in je olie vuldop?
Gr Jack
18 februari 2010 om 11:23 #1761724218 februari 2010 om 11:29 #17617243origineel gepost door Jerremy
Nee voor de distributie te vervangen hoeven de koppen er niet af.ok dank je wel andersom dus,..
18 februari 2010 om 14:47 #17617244had er een slecht gevoel van auto vandaag bij de opel gebracht het is dus de koppakking,..
kosten rond de 1500,-€ daar moet ik dus wel ff over nadenken
18 februari 2010 om 14:51 #17617245en een universele garage?? Is zeker goedkoper.
Of misschien Carlo-astra hier op het forum.
Gr Jack
18 februari 2010 om 14:57 #17617246carlo astra??
ok dat is een opel monteur dan neem ik aan?
18 februari 2010 om 15:18 #17617247volgens mij wel.
Gr Jack
18 februari 2010 om 15:59 #17617248Carlo is een heel handig ventje, en kan lekker sleutelen aan de V6en
u2u naar Carloastra moet krijg jij informatie van hem
ik had het ook wel kunnen doen, als het een Vectra was
Omega is wat ingewikkelder qua ruimte in de motorruimte, al klinkt dat vreemd de omega is namelijk een grotere auto.
Willem
18 februari 2010 om 17:45 #17617249baal er wel verschrikkelijk van,.. je hoopt niet op het ergste maarja het is het uiteindleijk wel,.
heb begrepen dat ze bij de opel dealer hier het blok het hart van de omega er compleet uithalen om hem dan vervolgens goed te bekijken en te repareren , pff
ze rekenen daar 16 uur arbeid voor a 65 € ex btw per uur
en dan nog het materiaalbesef wel dat het dat goed gerepareerd wordt maaar toch …
ze kwamen op ongeveer 1800€ nu en dan moet de warmtewisselaar er wel in zijn geheel uitkomen anders word dat ook vervangen uiteraard,..vanmiddag mn meisje weer wezen ophalen en gevraagd of er niks aan dat arbeidsloon gesleuteld kon worden,. dat kon misschien we dus morgen ochtend even terug om te praten met baas erbij of we misschien een vaste prijs kunnen afspreken ,.
inmiddels ook bij een vakgarage geweest en die zegt ook het is een hele klus maar rekent 1 dag arbeid en ongeveer 1100 € zonder verdere mankementen als het hart open ligt uiteraard dussss al met al ben ik niet vrolijk
maar ga er mijn omega niet voor de deur uitdoen daar rijd ie te fijn voor,..wordt vervolgd
18 februari 2010 om 17:47 #17617250ik heb al gezegd, je kan Carloastra inschakelen, ik denk dat hij het voor een redelijk bedrag GOED kan maken..
Willem
18 februari 2010 om 18:10 #17617251heb je een u2u terug gestuurd.
18 februari 2010 om 18:10 #17617252geef ik ook al aan. u2u carlo eens.
@wim de omega is niet zo veel ingewikkelder dan de vectra. is alleen wat onhandiger werken omdat de motor in de lengte is geplaatst.Maar dat is ook op te vangen door de radiator eruit te halen.
Dan kun je voor de stabilisator staan.
Gr Jack
18 februari 2010 om 18:12 #17617253ja ik heb van Carlo gehoord dat het flink scheelt om de koppen van een omega (motor in de lengte) los te halen tov een Vectra (motor dwars).
Ik heb van meerdere Vectra’s en Calibra’s de koppen al los gehad, en dat is gewoon goed te doen
Willem
18 februari 2010 om 18:22 #17617254IS bij de omega ook goed te doen je moet alleen wat langere armen hebben.
Heb met vectra en calibra geen ervaring met de v6en.
Gr Jack
18 februari 2010 om 18:29 #17617255Daar rammel je vrij eenvoudig en vlot de koppen vanaf
Willem
19 februari 2010 om 22:16 #17617256vandaag bij de vakgarage geweest hier in duiven kosten ongeveer 900 euro met eventueel warmtewisselaar erbij had hij het over een gereviseerde of iets dat hij een zaak wist die die dingen nakijkt als er wat mee zou zijn,..
bij de opel hier in duiven dachten ze nu eerder aan 2200€ en toen ik vroeg of ik de receptionistes maandsalaris moest betalen waren ze nog beledigd ook bij de opel gaat het niet worden
moet wel vermelden dat ik de test en de leenauto tijdens testen niet heb hoeven betalen, dat vind ik ook wel weer service,..weet nu nog niet wat ik doe maar denk haast dat het de bovag garage wordt daar krijg ik ook een leenauto en heeft het over 10 uur arbeid en de opel had het over 16 tot 18 uur arbeid waarom nu altijd zoveel verschillen vraag ik me af,.
rij nu wel met de dop op het expansievat iets los erop dat heeft de bovag garagage gedaan zodat ik iig kon rijden kleine stukken en inderdaad geen koelwater meer verloren,
dus kan ik ook een paar jaar zo korte stukjes blijven rijden hahahahhavervolg volgt
19 februari 2010 om 23:03 #17617257Warmte wisselaar kun je het best nieuwe kopen scheelt een hoop ellende.
Heb ook een gereviseerde gehad maar die begon ook weer te lekken, toen kon weer alles uit elkaar.Meen je wat ze bij de dealer aan tijd nodig hebben om naar de koffie automaat te lopen en terug met die mega gebouwen. Die tellen ze ook door aan de klant.:jerry
Gr Jack
20 februari 2010 om 13:55 #17617258origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Warmte wisselaar kun je het best nieuwe kopen scheelt een hoop ellende.
Heb ook een gereviseerde gehad maar die begon ook weer te lekken, toen kon weer alles uit elkaar.Meen je wat ze bij de dealer aan tijd nodig hebben om naar de koffie automaat te lopen en terug met die mega gebouwen. Die tellen ze ook door aan de klant.:jerry
Gr Jack
ja 2x 8 uur voor 2 dagen en waarschijnlijk nog een paar uurtjes extra,.
maar waarom zou je ook haasten als je binnen warm staat en de koffie automaat om de hoek hahaha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.