Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Hoe weet je nu wanneer je een echte MV6 hebt.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2010 om 22:03 #17217572
Zoals de titel al zegt, hoe weet je nu wat je koopt.
Rij op dit moment in mijn 2e Mv6, maar op de type plaatjes na kun je nergens zien wat voor type het is.
Ik zie op Marktplaats regelmatig auto’s langs komen die absoluut niet de MV6 uitvoering zijn. Verkeerde motor of te laat bouwjaar.
Nog een vraagje, ik rij nu in mijn 2e handgeschakelde MV6 maar volgens mij zijn die redelijk uniek of heb ik dat mis?
16 februari 2010 om 22:12 #17617077Een handgeschakelde 3.0 V6 wel ja. Gelukkig heb ik die ook (vrij lang naar gezocht destijds) maar ‘t is geen MV6, maar een Sport.
Mv6 handgeschakeld zie je niet veel nee.
Uberhaupt 3.0 V6-en handbak niet.Maar je zegt op MP MV6 met verkeerde motor. Maar de diesels zijn ook als MV6 geleverd. MV6 is een uitvoering naar ik weet.
16 februari 2010 om 22:22 #17617078Bedoel meer algemeen. Bijvoorbeeld en 2.0 in MV6 uitvoering of 1 met niet geheel gespoten bumpers dat soort onzin of een MV6 uit 2002.
Vindt het wel 1 van de lekkerste handgeschakelde versnellingsbakken waar ik ooit mee gereden heb.
16 februari 2010 om 22:30 #17617079klopt jeroen. Maar er worden ook vaak 2,5 als mv6 aangeboden. Heb zelf al eens een x2.0xev als mv6 aangeboden zien worden.
Een mv6 is een 3.0 benzine of als 2.5 diesel.
Gr jack
17 februari 2010 om 09:51 #17617080MV6 is geleverd tot 2000 daarna is het 3.0 v6 geworden.
Mv6 is daarbij als ik het goed heb de meest luxe uitvoering die het gaf.Heb ook wel eens vernomen dat een mv6 op speciale bestelling ook in de 2.5 v6 geleverd werd.
Maar daar ben ik niet zeker van.Gr Jack
17 februari 2010 om 21:54 #17617081De Omega MV6 moest het gat opvullen van de Opel Senator.
Mv6 staat voor:
De ‘M’ staat voor ‘Multi’
Variabele MULTI RAM
DSA – onderstel met MULTI Link achteras
Multi kleppen techniekV6 voor de 6 cylinder in V Vorm, ja dat klopt bij de 2.5 TD niet.. maar dat hebben zo nu eenmaal gevoerd ;)
Een MV6 heeft altijd mee gespoten skirts en volledig gespoten voor en achterbumper, Tevens of Vol lederen bekleding of Dots Velours.
Groetss,
Sjors17 februari 2010 om 22:08 #17617082Maar ik heb een Sport, mét variabele MULTI RAM, DSA – onderstel, MULTI Link achteras en Multi kleppen techniek ! :o ;)
Zelfs de meegespoten zij skirts en onderzijdes voor- & achter bumper. haha. Welliswaar niet af fabriek, maar toch..
Maar begrijp wat je bedoeld Sjors.
17 februari 2010 om 22:13 #17617083Jupz en de diesel is met 2 kleppen per cilinder, en zonder multiram inlaat..
haha..
Mijn Vectra heeft ook Multiram inlaat Multilink ophanging (achter) en zelfs Multi raambediening haha..
blijven wel dikke bakken die MV6en en ja jeroen, je hebt iets unieks met je handgeschakelde 3.0 V6!!
en nog een strakke bak ook..
Willem
17 februari 2010 om 22:18 #17617084Ja ja, dik, uniek, maar een tikkie gaar en bijzonder onderhouds gevoelig ;)
17 februari 2010 om 22:30 #17617085Dat onderhouds gevoelig is omega eigen, zie ik om me heen wel, allemaal zelfde slijtage punten, en dan best overmatige slijtage van vooral onderstel en koelsystemen..
Willem
17 februari 2010 om 22:34 #17617086pfff. hou op schei uit..
Ze zullen echt niet allemaal zo zijn, maar heb echt wel is het gevoel dat als je aan de voorzijde iets maakt er vervolgens aan de achterkant iets bezwijkt.. en andersom.17 februari 2010 om 22:36 #17617087haha, onderstel is een zwak punt, zowiezo, zitten gewoon TE VEEL (MULTI dus) onderdelen aan, die kunnen slijten..
dus ook MULTI sleutelen, maar dat zeggen ze er niet bij als je m koopt
haha…
Verders moet ik nog steeds een keer he nieuwe draagarmen testen haha..
Willem
17 februari 2010 om 22:47 #17617088Ja idd. volgens het ”Multi facturen systeem” van de VOD.. Maar heej, je rijd verdimme wel Omega dan he ! :D Het rijd verdorie wel kostelijk hoor. Je zit gewoon echt in een comfortabele limousine..:wub
Ja, nou die nieuwe draagarmen ja.. Misschien tegen de tijd dat je is test gaat rijden moeten er weer nieuwe op :jerry
17 februari 2010 om 22:52 #17617089Zo erg kan het niet zijn he….
haha…
Ik heb zo ook weer de nodige onderhoud aan me eigen veccie als het weer het weer toe laat..
1 binnenste kineet hoes, 2 stabi stokjes voor, en een Stuur stokje..
Willem
17 februari 2010 om 23:01 #17617090nee dat is gekkigheid idd.
Zo, dus jij kan je ook gaan vermaken !
Binnenste kineethoes. Das wel een lekker klusje.
Korte of lange as ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.