Forumindex › Forums › Modellen › Manta › benzine leiding door de manta
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2010 om 21:21 #17217306
heb in de manta nu de benzine leidingen door de auto lopen
is een dikke leiding gebruikt voor een 2,4 met weberswil er straks een ander blok in bouwen en vloerbedekking er weer in,maar zou het kwaad kunnen om deze onder de vloer bedekking te laten liggen of moet ik hem onderlangs gooien.
weet niet of het veilig is dit te laten liggen .9 februari 2010 om 21:23 #17613805Persoonlijk zou ik ze langst de buitenkant leggen. heb liever dat de benzine op de grond lekt ipv in het interieur moest er ooit lekkage zijn voor de één of andere reden.
9 februari 2010 om 21:23 #17613806Hij zal maar net ergens lek raken…
9 februari 2010 om 21:26 #17613807vuurtje:P:P:P:P
9 februari 2010 om 21:33 #17613808Heb het zelf ook door de auto en ook onder het tapijt, heb 8mm koperleiding gebruikt, al bij diverse manta’s en ascona’s gaat prima.
9 februari 2010 om 21:33 #17613809Over een lek gesproken……………………
Er was eens een man onderweg in zijn klassieke Mercedes, plotseling viel de auto dood. Wel verdomme denkt hij, hij doet de motorkap open en omdat het donker was lichte hij bij met zijn aansteker.
Dat had hij beter niet kunnen doen, want de auto vatte vlam en brandde geheel uit.
:cry:cry9 februari 2010 om 21:42 #17613810Spannend, zeker achterstallig onderhoud ;)
9 februari 2010 om 21:44 #17613811verkouden zeker?zodra je een lek onder de kap hebt ruik je het wel hoor.zelfs bij de brandstofpomp buiten de auto ruik je.
en idd binnendoor gaat prima,
morgen ff staalgevlogte leiding halen 2,50 per meter 8 mm:P9 februari 2010 om 21:48 #17613812Was het een COKE snuiver?
:afro9 februari 2010 om 22:17 #17613813heb geen koper door de auto liggen ,maar van die dikke blauwe leiding
dacht zelf ook al bij lekkage ruik je het meteen9 februari 2010 om 22:42 #17613814origineel gepost door mantadevil
heb geen koper door de auto liggen ,maar van die dikke blauwe leiding
dacht zelf ook al bij lekkage ruik je het meteenJe ruikt het direct idd, maar ik zou in een dergelijke situatie in ieder geval de brandstofleiding naar een hoger punt dan de brandstofpomp en/of tank leiden om daar na weer naar beneden te gaan. Als de boel dan lek raakt stopt de stroom zodra je de motor afzet en komt alleen het laatste beetje wat in het omlaaglopende deel van de leiding zit er nog uit.
Als je dat niet doet, bestaat de kans dat de brandstof blijft lopen omdat er druk van een hoger punt op de leiding staat.
Als dat hogere punt de tank is zal hij blijven lopen tot de tank zo ver leeg is dat er geen drukverschil meer is.Een halve liter benzine is minder leip dan de halve tank. Zeker met de dampen die er af komen en jou kunnen bedwelmen tijdens het rijden. Laat staan de rokers onder ons die dan een brand of ontploffing kunnen veroorzaken.
10 februari 2010 om 07:23 #17613815origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door mantadevil
heb geen koper door de auto liggen ,maar van die dikke blauwe leiding
dacht zelf ook al bij lekkage ruik je het meteenJe ruikt het direct idd, maar ik zou in een dergelijke situatie in ieder geval de brandstofleiding naar een hoger punt dan de brandstofpomp en/of tank leiden om daar na weer naar beneden te gaan. Als de boel dan lek raakt stopt de stroom zodra je de motor afzet en komt alleen het laatste beetje wat in het omlaaglopende deel van de leiding zit er nog uit.
Als je dat niet doet, bestaat de kans dat de brandstof blijft lopen omdat er druk van een hoger punt op de leiding staat.
Als dat hogere punt de tank is zal hij blijven lopen tot de tank zo ver leeg is dat er geen drukverschil meer is.Een halve liter benzine is minder leip dan de halve tank. Zeker met de dampen die er af komen en jou kunnen bedwelmen tijdens het rijden. Laat staan de rokers onder ons die dan een brand of ontploffing kunnen veroorzaken.
Dit is niet helemaal correct.
Aangezien de benzine leiding vanaf de tank luchtdicht is, en dus enkel vloeistof in zit. Zal een lek op een lager punt dan de tank ervoor zorgen dat de hele tank leeg getrokken wordt. Ondanks dat die over een hoger punt heen moet.Dit omdat de vloeistof die eruit komt, zorgt voor een onderdruk in de leiding, en daardoor weer vloeistof aanzuigt. De ontluchting in de tank zorgt ervoor dat daar geen onderdruk kan ontstaan.
Wie dit niet gelooft, kan het proberen met een groot glas water, en een doorzichtig slangetje. Zuig aan het slangetje totdat het water in de gehele slang zit (net als bij de benz leiding) en zorg dan dat het water uit het slangetje kan (net als een lek) en zie wat er gebeurd.
Bij een lek ga je dus je hele tank inhoud in de cabine krijgen.
Nu is die kans bij koper leiding vrij nihil, maar persoonlijk zou ik het niet doen, en gewoon buiten om leggen. Is naar mijn idee veiliger.10 februari 2010 om 19:40 #17613816Ik zou ook in het vervelende geval van een ongeval, waarbij de brandstofleiding lek raakt, deze liever onder de auto hebben.
Voor het zelfde geldt zit je klem, terwijl de benzine over je heen spuit :thumbdown
12 februari 2010 om 14:27 #17613817ja ik been ook geen voorstander van leidingen in de auto lekker onder de auto vind ik wat veilliger
12 februari 2010 om 14:43 #17613818zal straks toch de lpg leidingen onderlangs moeten leggen doe ik gelijk de benzine maar .
ben der dan toch al onder bezig:P12 februari 2010 om 14:54 #17613819lijkt mij ook beter om de leidingen erbuiten te houden.
hoe staat het met de manta?
:kewlpics12 februari 2010 om 15:57 #17613820nou die staat in een hoek van de schuur :(
mag tot 30 maart enkel in me bed liggen dus word niets gedaan enkel ideen in me hoofd opslaan:D
en dan 30 maart kijken of ik weer wat mag gaan doen14 februari 2010 om 09:52 #17613821ik heb koperen leidingen binnendoor leggen. dit leek mij veiliger omdat je met de bodemplaat nog wel eens iets wil raken bij wat ruiger rijden.en aangezien er een hete uitlaat onder de auto hangt…
14 februari 2010 om 10:20 #17613822ach de leidingen leg je toch langs de balken ,dus voor dat je de leidingen raakt moet er wel wat gebeuren hoor
14 februari 2010 om 10:34 #17613823maar mag dat van het rdw leidingen binnen je koets hebben lijkt mijn geen goed plan?
5 maart 2010 om 21:54 #17613824mijne heeft ook de leidingen binnendoor en is ook rdw gekeurd
je rijd eerder de leiding onder de auto lek als binnen in de auto
maar de reden dat ik ze binnen door heb is dat de bodem dan schoner blijft minder plekken waar modder blijft zitten6 maart 2010 om 00:39 #17613825binnen door teflon met gevlochten rvs mantel er rond heen 25 euro voor 10 meter:) tja hydro boer waar ik vaak kom voort werk.
6 maart 2010 om 06:45 #17613826Ik leg altijd de leidingen binnendoor de auto en nog nooit problemen mee gehad,vaak ben je te bang zeggen ze hier in de buurt:D
6 maart 2010 om 09:21 #17613827zal eens een foto plaatsen van de leidingen die ik er in heb liggen
weet enkel dat het blauw kunstof is althans zo lijkt het heb er nog niet echt naar gekeken6 maart 2010 om 12:00 #17613828Ik ga zo onderlangs maken, en zo ver mogelijk weg van hittebronnen, wil nog wel eens storingen geven. tevens ga ik ze van rvs maken, gewoon omdat ik het mooi vind.
binnenlangs is voor mij geen optie: stel er gebeurd wat en je vast zit in de auto, moet er niet aan denken -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.