Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › turbodruk Z20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2010 om 13:03 #17217186
Hallo,
Wat is nu eigenlijk de normale max turbodruk voor een Z20LET. Heb zelf fase 1 EDS en ben nu een turbodruk meter aan het inbouwen…..
Martijn
7 februari 2010 om 14:31 #176112620,55bar met piek van 0.8bar
7 februari 2010 om 14:32 #17611263met fase 1 neem ik aan iets hoger….
7 februari 2010 om 14:33 #17611264Ja, maar dat weet ik dus niet… dit is origineel.
7 februari 2010 om 14:34 #17611265gok op 1,1……..
succes met je car!!!
11 februari 2010 om 17:52 #17611266Ik rij met phase 1 van Mtech en openuitlaat. De turbodruk piekt bij 1,45bar en zit gemiddeld zo rond de 1,3 bar.
14 februari 2010 om 20:02 #17611267origineel gepost door altocabrio
Ik rij met phase 1 van Mtech en openuitlaat. De turbodruk piekt bij 1,45bar en zit gemiddeld zo rond de 1,3 bar.Is veelste hoog, een goed lopende LET met phase one hoort een overdruk van 1.3 te hebben en constant op 1.1.
Rij je met een LEH turbo? zowel heb je de actuator op nulstand gezet? :)
14 februari 2010 om 20:33 #17611268heb de meter nu werkend!!!
tussen de -0,5 en -1,00 bij stationair draaien en
met de sportknop uit 0,8 ongeveer en sportknop aan 1,1 ongeveer.
nu nog het probleempje met de oranje draad om het licht te dimmen oplossen en dan ben ik weer tevree
martijn
15 februari 2010 om 17:44 #17611269Ik rij met de standaard turbo en heb zelf niets versteld aan de wastegate. Rij wel zonder beide katalysatoren en met een licht vliegwiel. Misschien dat dit ook iets invloed heeft.
Die 1,45 bar is alleen maar een piek zo rond de 3500rpm.
Gemiddeld bij optrekken zo rond de 1,2 a 1,3 bar. Weet niet of het normaal is maar trekt wel lekker in ieder geval :jerry15 februari 2010 om 17:45 #17611270origineel gepost door martijn b.
heb de meter nu werkend!!!tussen de -0,5 en -1,00 bij stationair draaien en
met de sportknop uit 0,8 ongeveer en sportknop aan 1,1 ongeveer.
nu nog het probleempje met de oranje draad om het licht te dimmen oplossen en dan ben ik weer tevree
martijn
Je hebt een onderdruk bij stationair draaien? Daar geloof ik helemaal niets van! Dan is die meter niet ok!
15 februari 2010 om 17:47 #17611271ja een min druk…..is dat zo vreemd????
15 februari 2010 om 17:47 #17611272nee hoor
15 februari 2010 om 17:49 #17611273dacht ik al…even van the google!!!!
Al kun je niet spreken over negatieve turbodruk.
Wat de meter aangeeft onder de 0 (=Atm.buitenluchtdruk) is vacuum wat op de meeste goede turbodrukmeters wordt uitgedrukt in mmHg.
De turbo geeft stationair al iets druk maar komt nog lang niet over de atm. druk van 0 Bar heen. Zolang dat niet is gebeurd is er in je inletmanifold dus nog steeds een vacuum t.o.v. de buitenluchtdruk, gegenereerd door de zuigers
11 juni 2010 om 07:53 #17611274Hoe heb je dat ding eigenlijk aangesloten? Sluit ej die hetzelfde als een dv aan?
11 juni 2010 om 14:33 #17611275de vacuumslang nogmaals met een tstukje onderbroken en deze naar binnen geleid op de turbodruk meter.
11 juni 2010 om 17:00 #17611276origineel gepost door martijn b.
dacht ik al…even van the google!!!!Al kun je niet spreken over negatieve turbodruk.
Wat de meter aangeeft onder de 0 (=Atm.buitenluchtdruk) is vacuum wat op de meeste goede turbodrukmeters wordt uitgedrukt in mmHg.
De turbo geeft stationair al iets druk maar komt nog lang niet over de atm. druk van 0 Bar heen. Zolang dat niet is gebeurd is er in je inletmanifold dus nog steeds een vacuum t.o.v. de buitenluchtdruk, gegenereerd door de zuigers
Idd:vertag:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.