Coras B GSI probleempjes

Forumindex Forums Modellen Corsa Coras B GSI probleempjes

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217119
    Myzrael
      Lid sinds:
      5 February 2010

      Hoi mensen,

      ‘k Zal me gelijk even kort voorstellen. Pas een Corsa Btje GSI gekocht in het rood.
      Lekker pittig autotje, uitstekende wegligging (beter dan ik dacht), prima motor en volgens mij weinig gekke dingen. Jammergenoeg wel verlaagd. Staat gaaf, maar met al die drempels is het echt niet handig. Er is wel wat werk aan, maarja, welke tweedehands auto niet. Sowieso binnenkort blauwe ledjes in de dash en nieuwe speaker aan de voordeuren (zijn nu leeg hehe). Moet alleen nog even kijken wat ik erin gooi gezien er nu 2x 10 inch JBL speakers achter zitten en die klinken opzich best.

      Nu de problemen….
      De km-teller doet het wel, maar de kilometers totaal en dagteller draaien niet. Volgens de oude eigenaar ongeveer 1 maand terug gebeurd. Gezien de auto NAP is en de staat van de auto er ook wel naar klopt, ga ik niet vanuit dat er mee gekloot is.
      Wat kan het probleem zijn hiermee en hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen?

      Verder vroeg ik me ook af of het bakje in de motorkap met het uitroepteken de remvloeistof is? Zoja, ‘k heb al Dot 4 gekocht dus dan kan dat er mooi in :)

      Bijna vergeten…
      Het koppelingspedaal voelt wat zwaar (volgens mijn vriendin is dat typisch Opel), maar hij maakt ook wat geluid. Is dat normaal voor een auto Corsa B?

      Alvast bedankt allemaal :)

      #17605921
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Bouwjaar van de Corsa???

        Begint de teller bij 0km/u of 20km/u snelheid.

        willem

        #17605922
        RRROYBOY
          Lid sinds:
          13 July 2009

          Mijn koppelingspedaal (corsa b gsi uit ’94) gaat ook zwaar en hij piept, dat is het veertje wat erin zit ;) nothing to worry about

          Bakje dat bovenin rechts naast je koelvloeistof zit is idd voor je remvloeistof, zit een geel stickertje op als het goed is en er zit een kabel aan.

          (ouwe foto van mn blok :P)

          Greets

          #17605923
          Onderbroekie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2007

            origineel gepost door RRROYBOY
            Mijn koppelingspedaal (corsa b gsi uit ’94) gaat ook zwaar en hij piept, dat is het veertje wat erin zit ;) nothing to worry about

            Bakje dat bovenin rechts naast je koelvloeistof zit is idd voor je remvloeistof, zit een geel stickertje op als het goed is en er zit een kabel aan.

            (ouwe foto van mn blok :P)

            Greets

            Lekker roze blokkie :jerry

            #17605924
            RRROYBOY
              Lid sinds:
              13 July 2009

              tja vriendinnen met hun goeie ideeen king:

              #17605925
              Hacula
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2008

                Als je je remvloeistof bij moet vullen, zou ik even nakijken of er niet iets lekt, anders zou het niet minder moeten worden.

                #17605926
                Dennis-Corsa-B
                  Lid sinds:
                  20 May 2008

                  missn zijn je remblokjes wel op drrm remvloeistofpijl laag dus oppassen met bij vullen want als je nieuwe remblokjes monteer stroomt je bakje over :thumbup

                  #17605927
                  corsaracer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 January 2005

                    dat je koppelingspedaal zwaar gaat is eigenlijk niet goed…. (maarja het is maar net wat zwaar vind…) ik heb het een keer gehad bij mijn eigen corsa. ding ging echt zwaar….toen een nieuwe koppelingskabel erin gezet en toen ging het in een keer erg licht

                    dus het kan zijn dat je kabel slecht aan het worden is….

                    #17605928
                    Myzrael
                      Lid sinds:
                      5 February 2010

                      @wim-v6

                      Teller loopt vanaf 20. De snelheidsmeter doet het prima maar de dagteller en totale km-stand willen niet meewerken.
                      Bouwjaar is 1994 :)


                      @corsaracer

                      Echt zwaar valt (vind ik) nog redelijk mee. Maargoed, ik reed hiervoor (heb hem nogsteeds in de verkoop staan) een Mondeo en die heeft ook niet de lichtste koppeling.
                      Zo’n kabel vervangen is dat makkelijk te doen zelf?
                      EDIT: Lang leve een Haynes manual! Die kabel vervangen, dat moet dus goed te doen zijn :)


                      @Hacula
                      en Dennis
                      Ik wilde alleen even zeker weten dat daar de remvloeistof zat. Het vloeistofpeil erin klopt, dus niks aan het handje.

                      Vandaag ook nog foutcodes wezen uitlezen en hij kwam alleen met code 12, dus perfecto :)
                      De auto geeft wel witte rook, maar ik twijfel nog ernstig of dat nu de koppakking is, of gewoon het koude weer. Mijn Mondeo deed het minder, maar het kan ook zijn dat ik het minder merkte omdat het een langere auto is.

                      #17605929
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Witte rook (nieuw paus haha): de kou maakt deze witte damp vaak, condens is dat (stoom dus).

                        koppeling zwaar: Kabel versleten, koppeling versleten. koppeling van mijn X16XE is geruisloos en gaat veer licht.

                        Kilometerstand, trek eens voorzichting aan de dagtellerknop, voel eens of je dan een tikje voelt..
                        mocht je m eruit trekken kan je m gewoon terug drukken.

                        Willem

                        #17605930
                        Myzrael
                          Lid sinds:
                          5 February 2010

                          @wim

                          Ik voel volgens mij geen tikje, maar ik zal morgen nog eens voelen. Zit volgens mij een kabel achter of iets dergelijks als ik hem een stuk eruit trek.
                          Tips?

                          ……overigens ook weer iets nieuws gevonden….
                          Volgens mij lust hij motorolie, dus ik denk dat ergens een lek zit. De bak met olie onder de motor zeg maar (carter dacht ik?) is ook nogal vies en zwartig. Binnenkort eens schoonmaken en kijken waar het lekt.
                          Kan het kwaad om ermee door te rijden zoals ik niks aan de motor merk en het oliepijl bijhoud?

                          Nu nog een manier vinden om die verdraaide ruitensproeier motor vast te zetten, want hij schiet er steeds uit waardoor de vloeistof eruit loopt en hij het niet meer doet.

                          #17605931
                          sjoerdie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 September 2005

                            die zal er dan niet goed ingeklikt zitten.

                            kunt er een beetje klote aan, zo net langs de rand,

                            je meoet em er schuin inzetten, zoregn dat ie in et gaatje valt.
                            en dan vasklikken aan het vaatje (naar rechts drukken)

                            #17605932
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              origineel gepost door Myzrael

                              @wim

                              Ik voel volgens mij geen tikje, maar ik zal morgen nog eens voelen. Zit volgens mij een kabel achter of iets dergelijks als ik hem een stuk eruit trek.
                              Tips?

                              ……overigens ook weer iets nieuws gevonden….
                              Volgens mij lust hij motorolie, dus ik denk dat ergens een lek zit. De bak met olie onder de motor zeg maar (carter dacht ik?) is ook nogal vies en zwartig. Binnenkort eens schoonmaken en kijken waar het lekt.
                              Kan het kwaad om ermee door te rijden zoals ik niks aan de motor merk en het oliepijl bijhoud?

                              1: het wil wel eens voorkomen namelijk dat het dagtellerpinnentje een klein stukkie ingedrukt blijft, iets uittrekken wil dan wel helpen..

                              2: olie verbruik, als de carterpan vettig is en er ligt s’ochtens geen olie op de grond is het gewoon zeten van de carterpan pokking en verbruikt de motor gewoon olie, komt heel veel voor bij deze motoren, zeker de GSi omdat deze niet zo lief behandeld worden in veel gevallen (kapot getrapt zeg maar, hard rijden met koude motor, niet lekker rustig de laatste kilometers af laten koelen en zo)..

                              Willem

                              #17605933
                              Myzrael
                                Lid sinds:
                                5 February 2010

                                Right, vandaag even testen dan met het dagtellerpinnetje wat ik eraan kan verbeteren en het olieverbruik maar eens goed bijhouden. Zal vanmiddag wel een edit ervan plaatsen.

                                Gisteren overigens met vullen per ongeluk olie gemorst…stinken dat het deed met rijden :angel

                                #17605934
                                robert_corsa
                                  Lid sinds:
                                  16 May 2009

                                  die gsi van jou lijkt mij nogal wat te mankeren. hoop dat je hem nog kan oplappen. ook al wat foto’s van?

                                  Ik heb og mooie speakers voor in je deuren. stuur maar ee u2u als je intresse heb, da stuur ik je de gegevens

                                  #17605935
                                  Myzrael
                                    Lid sinds:
                                    5 February 2010

                                    Hoi mensen,

                                    Nou, ik was dus wat te voorbarig wat olielekken betreft. Vandaag ging ik testen…..zat het oliepeil ineens iets boven max (had namelijk bijgevuld…..)
                                    Waarschijnlijk stond hij toch wat scheef op een helling? Anyhow, kap van de motor afgehaald en wat zag ik…..een hele nette schone motor (maar niet schoongespoten) die er toppie uit zag. Dus ik blij, was even bang dat ik een lek had…

                                    Koppeling is ook opgelost. Portie WD40 en tata, geen geluid en hij gaat ook wat soepeler. Blijkbaar een oude veer die wat liefde nodig had. (al gok ik dat gezien de kosten, het geen kwaad kan om gewoon die kabel en bende eens te vervangen preventief)

                                    Roken heeft hij ook amper nog gedaan. Niet meer dan andere auto’s met dit weer. Heb ook de indruk dat hij sinds een paar lekker lange ritten een stuk beter aanvoelt. Teveel stadritjes vinden auto’s vaak niet leuk en deze auto was een boodschappenwagentje geworden bij de vorige eigenaar.

                                    Nu die stomme dagteller en totale KM-stand tellers nog….Geen idee wat er aan mankeert. Het lijkt me heel sterk dat allebei de tellers stuk zijn. Hebben ze met elkaar te maken? Zit er een kabel ofzo in allebei? Misschien moet ik het hele zooitje er maar eens uit halen om te kijken of ik wat zie.


                                    @robert

                                    Valt opzich best mee hoor wat er aan mankeert. Zijn tot nu toe kleine dingetjes die allemaal op te lossen zijn, maar ik ben een beetje een pietje precies. Heb juist niet de indruk dat deze Corsa is afgetrapt, want zo voelt hij echt totaal niet aan. :)
                                    PM-gestuurd

                                    Ohja, foto’s zal ik binnenkort eens maken :agent

                                    #17605936
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Worden bijde aangedreven door het zelfde systeempje

                                      bij electrische teller 1 motortje, en bij mechanisch 1 tandwieltje..

                                      en dat kan en gaat wel vaker kapot.

                                      Willem

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.