Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Groep A of groep N uitlaat.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2010 om 13:47 #17217063
Mensen, wat zou beter zijn. Ik heb een Manta staan, 2.0 met een enkele carburateur. Ik wil er een andere uitlaat onder.
Is dan een groep A beter, of een groep N? Voor de prestaties zeg maar.
4 februari 2010 om 15:25 #17605067Dat ligt eraan wat je in de toekomst wilt.
Laat je er een enkele carb opzitten, zou ik er een groep N onder zetten.
Ga je in de toekomst over naar dubbele Webers of zelfs naar een 2,4 , dan is een Groep A misschien slimmer.
Ik vind een Groep N een hele mooie uitlaat om lange stukken mee te rijden.
Een groep A gaat op lange stukken irriteren.
(Mijn mening hoor :D )
4 februari 2010 om 15:30 #17605068Ik zat zelf er ook aan te denken om een groep N te nemen. Ik moet even kijken hoe hij loopt met de enkele carb, anders wil ik er in de toekomst wellicht inderdaad dubbele Webers op. Is in dat laatste geval de groep N te dun?
Enne, een groep A irriteert nooit :P (da’s dan weer mijn mening)
4 februari 2010 om 23:23 #17605069Hij zal dan iets tegenhouden, maar ik denk niet dat je het zal merken.
Is het voor “de banaan”?
Nog steeds een beetje spijt van dat ik hem niet gekocht heb.
Is’tie een beetje hard en gaaf?
Hoe is het met de remmen?
5 februari 2010 om 08:19 #17605070groep a:D
onder mijn manta’s altijd een groep a
maar vertel voor welke manta
banaan ???????5 februari 2010 om 12:56 #17605071Maar is een groep A niet te groot voor een blokkie met enkele carb?
Enne, ‘t is voor de banaan inderdaad. En daarover wil ik momenteel alleen kwijt dat ie een goede prijs-/kwaliteitsverhouding had ;) De rest vraagt men maar op een meeting het komende jaar :) Zal ook (eindelijk) wat actiever zijn bij het clubleven :)
5 februari 2010 om 17:56 #17605072hoeoz te groot ????
had ook eens een 19S met solex(enkele)maar wel een groep a:D
klonk erg goed5 februari 2010 om 18:05 #17605073Dacht zoiets dat ie dan te weinig tegendruk zou hebben…
5 februari 2010 om 19:12 #17605074Hoeveel mm diameter is de standaard uitlaat?
6 februari 2010 om 12:37 #17605075Om en nabij de 50 geloof ik. Kan iets minder wezen, kan iets meer wezen. Precies weten doe ik ‘t niet.
6 februari 2010 om 14:28 #17605076standaard was geloof ik 48mm
Gruppe N 56 mm
Gruppe A 63 mm9 februari 2010 om 09:44 #17605077origineel gepost door The_Undertaker
Dacht zoiets dat ie dan te weinig tegendruk zou hebben…Als dit dan niet zo is, neem ik mooi een groep A :)
9 februari 2010 om 14:51 #17605078In hoeverre kun je een uitlaat voor een Ascona/Manta zelf fabriceren als je de dempers los hebt? Enige lastige punt is de bocht over de as heen denk ik.. ?
9 februari 2010 om 20:34 #17605079helemaal.
ik heb nu als enige mijn originele sprutistuk er op zitten,
daaraan een flens voor een 2.4,daaraan zit voorpijp groep a,tot aan baksteun ca,en vanuitdaar tot aan achterste demper is gemaakt door te bestelen delen,ook cardan bocht al is die bocht iets wat vreemd.zo kan je je uitlaat maximaal naar boven drukken,
heb jusit geen spaghetti ivm tegenvallende prestaties op een standaard20E dus zeg maar vanaf spruitstuk eigenbouw groep a,
gmk-import.nl ofzoietsvoorheen een behoorlijk rappe 20e gehad hier zat een 65mm INWENDIG onder wel emt standaard spruitstuk,ding liep geweldig lekker,mooie sound
nu is het 1 en al tering herrie,maar wel dicht:Pna beneluxrit heb je eht wel gehad hoor,na 20 km al omdat je elkaar moeilijk kan verstaan.
9 februari 2010 om 20:50 #17605080inderdaad! na 50 km versta je elkaar niet meer. Na 100 km ben je chagerinig en na 150 km heb je koppijn!
Ik had ook ooit zo’n kachelpijp met dikke remus dtm toeter.. God, wat een herrie. Maar voor even is het heeel leuk! En echt elke keer als je m start!
Maar ik vond persoonlijk mn kadettje toch beter lopen met middendemper.. Voelde sterker en sneller aan.Denk dat het pas echt wat doet als je ook grotere inlaat/uitlaat poorten etc.. hebt
10 februari 2010 om 19:34 #17605081origineel gepost door manta19sr
helemaal.ik heb nu als enige mijn originele sprutistuk er op zitten,
daaraan een flens voor een 2.4,daaraan zit voorpijp groep a,tot aan baksteun ca,en vanuitdaar tot aan achterste demper is gemaakt door te bestelen delen,ook cardan bocht al is die bocht iets wat vreemd.zo kan je je uitlaat maximaal naar boven drukken,
heb jusit geen spaghetti ivm tegenvallende prestaties op een standaard20E dus zeg maar vanaf spruitstuk eigenbouw groep a,
gmk-import.nl ofzoietsvoorheen een behoorlijk rappe 20e gehad hier zat een 65mm INWENDIG onder wel emt standaard spruitstuk,ding liep geweldig lekker,mooie sound
nu is het 1 en al tering herrie,maar wel dicht:Pna beneluxrit heb je eht wel gehad hoor,na 20 km al omdat je elkaar moeilijk kan verstaan.
Zitten er dan helemaal geen dempers tussen?? Of heb je die voor het gemak niet genoemd… ?
10 februari 2010 om 21:58 #17605082Ik heb onder mijn nog af te bouwen witte Manta een groep A.
Uitgevoerd met een voordemper (die drie pijpen naast elkaar), een midden demper, een einddemper en dan nog een speciaal eindsierstuk met dempende werking.
Als hij teveel lawaai maakt, schop ik hem er zo weer onder vandaan :D
De rest van m’n Manta’s hebben groep N.
Die gaan pas geluid geven als je ECHT gas geeft (in tunnels enzo). :wors11 februari 2010 om 20:22 #17605083Voor de JETEX groep A uitlaat is er voor speciale?? gelegenheden een demper te leveren die je in de achterdemper buis stopt, en je raad het al de decibellen naar beneden haalt.
11 februari 2010 om 22:29 #17605084Gewoon een groep-a nemen, en het gietyzeren spruitstuk houden voor de ultieme en onmiskenbare Opel-sound king:
13 februari 2010 om 15:42 #17605085Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)
13 februari 2010 om 17:18 #17605086origineel gepost door Keesjr
Gewoon een groep-a nemen, en het gietyzeren spruitstuk houden voor de ultieme en onmiskenbare Opel-sound king:Helemaal mee eens .. ik rij al ruim 2 jaar met groep A (rvs) en het geluid is helemaal niet overdreven en ik rij regelmatig meer dan 300 km per dag
weliswaar op gas dus dit scheelt wel een beetje in geluid13 februari 2010 om 17:47 #17605087origineel gepost door mr-turbo
Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)En…bedankt hè.:(
13 februari 2010 om 17:53 #17605088origineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door mr-turbo
Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)En…bedankt hè.:(
Hm, zit zowat aan de 23, dus een groep A begrijp ik :P Hm, ik denk dat ik maar gewoon ga kop-of-munten :P Heb onder mijn andere Manta momenteel een groep A zitten, maar daar zat voorheen een groep N onder, het klinkt allebei niet verkeerd. Maar zat met de prestaties in mijn achterhoofd.
14 februari 2010 om 12:03 #17605089Originally posted by mr-turbo
Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)pfff en bedankt
ben 32 maaar het geluid van een groep a is het mooiste wat er onder je manta vandaan komen kan
of je nu 18 of daar boven bent
moet net je smaak wezen en leeftijd doet daar niet toe14 februari 2010 om 17:26 #17605090origineel gepost door mr-turbo
Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)Met het klimmen der jaren, verlaagd het verdragen van het geluid.
;);):jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.