Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa 1.4 1997 slaat niet aan!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2010 om 21:10 #17217043
Hallo allemaal!
Sinds een paar maanden hebben wij een Corsa 1.4i uit 1997.
Nu staat hij al even stil omdat hij niet start. De motor draait wel rond maar hij slaat niet aan. Met de kou deed hij al eerder moeilijk. Pas na lang doorstarten en 2 keer het gaspedaal diep indrukken sloeg hij aan. De laatste keer zette ik hem uit en de volgende ochtend deed hij het niet meer. Dit heb ik reeds gedaan:
– bougie (3 stuks, stuk voor stuk) eruit gehaald en tegen het blok gelegd, geen vonk. (zijn wel aan vervanging toe…)
– din bobine vervangen voor een model van de sloop, geen succes, weet niet zeker of het ruilonderdeel werkt….
– zekeringen nagelopen.Wat is volgende logische stap om te nemen?
Groet AL
3 februari 2010 om 21:14 #17604843benzine pomp?
dat is het eerste waar ik nu aan denk.
Startonderbreker kan ook ( dan krijgt hij toch geen vonk?)
3 februari 2010 om 21:16 #17604844bij een 1.4 heb je toch echt 4 bougies.
gaat het hier om een 8v of een 16v motor???Het zou een kabelbreuk richting de dis module kunnen zijn..
Maar goed. die dis modules gaan nu eenmal wel eens kapot.
en dis modules zijn een beetje prijzig.ergens rond de 140 – 150 euro nieuw zonder korting..
Heb het hier ook al eens gehad..
nieuwe dis module erop en gaan met die banaan…dus ff frisse bougies erin en een nieuwe dis module..
dan zou je weer vonk moeten hebben…weet ff niet of de dis module ook achter het brandstof relais zit net als bij de 2.0 motoren
anders zou het ook nog het brandstofrelais kunnen zijn3 februari 2010 om 21:17 #17604845Originally posted by yentl555
benzine pomp?dat is het eerste waar ik nu aan denk.
geen vonk is niet aanslaan hoor
pompen gaan haast niet kapot…eerst vonk dan verder kijken
3 februari 2010 om 21:22 #17604846Motorthemp sensor stekker of sensor cont vaak voorkomende probleem slecht contact
denkt dan dat het -40 isAhter op inlaatspruitstuk dynamo zijde meestal blauwe sensor
3 februari 2010 om 21:23 #17604847Originally posted by DeXrave
Motorthemp sensor stekker of sensor cont vaak voorkomende probleem slecht contact
denkt dan dat het -40 isAhter op inlaatspruitstuk dynamo zijde meestal blauwe sensor
maar hierdoor heb je wel vonk…
kom op mensen…een motor slaat pas aan als je vonk en benzine hebt..
geen vonk, kun je er nog zoveel benzine inmikken maar er gebeurt nix..tis geen diesel
3 februari 2010 om 21:25 #17604848waar staat in het verhaal dat hij niet vonkt
3 februari 2010 om 21:26 #17604849wacht sorry heb ik over heen gelezen
3 februari 2010 om 21:27 #17604850en voor een vonk, moet je ook een krukas signaal hebben
3 februari 2010 om 21:30 #17604851Originally posted by Nick-GSI
en voor een vonk, moet je ook een krukas signaal hebbendat klopt idd..
zou ook een rotte bdp sensor kunnen zijn…
maar het is wel makkelijk om te horen van de TS of het om een 8v of 16v motor gaat..zo heeft de 16v ook nog een nokkenassensor.
als deze defect is ook geen vonk…3 februari 2010 om 21:55 #17604852Nou, daar komen snel al wat reacties los! Super!
– Er zijn natuurlijk 4 bougies, na 3 had ik het opgegeven met testen….
– het is een 8vIk las iets in een ander forum mbt een toerental sensor??
Welke sensoren zouden er defect kunnen zijn waardoor er geen vonk is?
Waar zit het brandstof relais en hoe check ik of deze defect is?
kan ik eenvoudig zien of er wel brandstof in de cilinders komt?
Is het wellicht een logische stap om hem uit te laten lezen bij Opel?
THNX alvast!
3 februari 2010 om 22:08 #17604853ok dit maakt het al iets makkelijker..
het zou de bdp sensor kunnen zijn..maar ik zou zelf eerst ff bij de dealer een setje nieuwe bougies halen..
Dan heb je dat al gehad..
geloof ergens rond de 3-4 euro per stuk..vervolgens is het een beetje lastig te zeggen of het je bdp sensor, brandstofrelais of je dis module is…
Daar tussen twijfel ik erg…Met de tech2 is veel uit te lezen maar ik weet niet of bij het starten van de auto het bdp signaal uit te lezen is…
alle 3 de onderdelen zijn erg prijzig..
het is altijd prettig te weten of de delen die je op de sloop hebt meegenomen nog werken..
ervan uitgaande dat dat wel het geval is..kunnen we de dis module afstrepen en houden we bdp sensor en brandstofrelais over…
kans van 50/50maar de kans dat de dis module van de sloop ook defect is is ook 50/50…
misschien kun je aangeven uit welke omgeving je komt.
misschien dat iemand je kan / wil helpen van het forum..toerental sensor kennen we niet.. wel de bdp sensor..
die ‘leest’ aan de hand van het missing tooth principe de stand van de krukas en weet dus wanneer die iets moet doen..maar het brandstof relais stuurt normaal de brandstofpomp aan.. en bij de 2.0 motoren ook je bobine..
dus wie kan hier ff uitsluitsel over geven bij deze kleine 8v motor…
ik weet het ff niet zeker…3 februari 2010 om 22:27 #17604854BDP= bovenste dode punt?
Vrijdag ga ik terug naar de sloop en ruil de Dis module voor een ander exemplaar.
Zal 4 nieuwe bougies plaatsen.Kan iemand me vertellen waar de BDP sensor en waar het brandstofrelais zit?
Ik kom uit Hengelo (O)
Groet AL
3 februari 2010 om 22:34 #17604855Wat voor type 8V dan?
Trek stekker van de bobine af en meet of er spanning opstaat. Verder zou je het ook in de bougie kabels kunnen zoeken.
4 februari 2010 om 06:41 #17604856Originally posted by Bart Hoedemaker
Wat voor type 8V dan?Trek stekker van de bobine af en meet of er spanning opstaat. Verder zou je het ook in de bougie kabels kunnen zoeken.
niet 3 of 4 tegelijk bart..
ik heb afgelopen week nog een setje extreem rotte kabels gehad, maar daar kwam af en toe nog een vonk door…1 kabel kan ik me voorstellen dat ie echt dood is maar 4…
4 februari 2010 om 06:43 #17604857Originally posted by Asroc Lepo
BDP= bovenste dode punt?Vrijdag ga ik terug naar de sloop en ruil de Dis module voor een ander exemplaar.
Zal 4 nieuwe bougies plaatsen.ff bij bleeker langs, gewoon orgineel GM halen
haal ik ze ook als ik ze snel moet hebbenKan iemand me vertellen waar de BDP sensor en waar het brandstofrelais zit?
Ik kom uit Hengelo (O)
Groet AL
bdp sensor wordt ook wel je krukassensor genoemd..
Ik geloof dat ze uitwendig zitten bij deze motoren..
Zal eens kijken of ik er nog iets over kan vinden…helaas heb ik geen spul liggen voor deze motor..
anders was ik wel ff langs gewipt..
woon redelijk in de buurt4 februari 2010 om 08:58 #17604858origineel gepost door Bart Hoedemaker
Wat voor type 8V dan?Trek stekker van de bobine af en meet of er spanning opstaat. Verder zou je het ook in de bougie kabels kunnen zoeken.
Staat er constant spanning op of moet ik even meten als iemand anders start?
4 februari 2010 om 09:01 #17604859volgens mij staat er een geschakelde + op..
wat ik me kan herinneren..4 februari 2010 om 10:35 #17604860origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Bart Hoedemaker
Wat voor type 8V dan?Trek stekker van de bobine af en meet of er spanning opstaat. Verder zou je het ook in de bougie kabels kunnen zoeken.
niet 3 of 4 tegelijk bart..
ik heb afgelopen week nog een setje extreem rotte kabels gehad, maar daar kwam af en toe nog een vonk door…1 kabel kan ik me voorstellen dat ie echt dood is maar 4…
Jah, 4 zijn er nooit kapot gelijk, moet zeggen kom het niet veel tegen dat ze kapot gaan, maargoed hij zou het even kunnen controleren.
Edit: @ post hierboven, constant spanning ja, zoals corsaboy ook zegt.
4 februari 2010 om 13:06 #17604861Ok! Ik ga morgenavond even meten!
De ene kabel van de multimeter op het motorblok en de andere stuk voor stuk in de connectoren van de stekker drukken?
4 februari 2010 om 13:10 #17604862Jah natuurlijk…
Multi op 12 Volt, zwarte pinnetje op een massa punt, de rode een voor een ff de contactjes in de stekker testen, als contact erop staat.
4 februari 2010 om 17:33 #17604863knippert niet toevallig je MM lampje als je de auto op contact zet?
4 februari 2010 om 17:57 #17604864Nee, deze brandt als ik hem op contact zet en blijft branden tijdens het starten.
en Bart, bedankt voor je toelichting. Ik ben niet super bedreven in dit soort dingen dus ben blij met alle hulp en uitleg!
Groet Al
4 februari 2010 om 21:18 #17604865Kijk of tijdens starten de injector benzine inspuit.
doet hij dit niet is de krukassensor kapot (toerental sensor / BDP sensor).
deze zit tegen krukaspoelie van de multiesnaar aan..
ook de krukaspoelie kan kapot zijn.
Als de Auto van 1997 is, is dit een X14SZ motor:
Willem
4 februari 2010 om 23:51 #17604866Dit is inderdaad mijn motor, met de duidelijk zichtbare Dis bobine aan de rechterkant van de motor. Super Willem!
Hoe kan ik “kijken” of de injector benzine inspuit?
groet AL
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.