Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › onderdellen senator
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2010 om 23:36 #17217005
zijn deze nog redelijk tekrijgen .
zoals bumper voor koplampen scherm etc
Misschien eentje aanschafen maar voor dat wilde ik wel weten of het rendabel is .
thanks3 februari 2010 om 00:03 #17604254A1 of A2?
Het zal nog wel te doen zijn.
3 februari 2010 om 01:45 #17604255ik zelf rij Monza A2 en Senator B…king:
en woon op Aruba…:agent
maar alles wat ik tot nog toe nodig had is nog volop te verkrijgen…:thumbup
het meeste via forumleden of Ebay.de…:thumbup
3 februari 2010 om 07:05 #17604256De meeste slijtage delen zijn gewoon te verkrijgen (denk aan filters, remdelen, enz), maar sommige zaken zijn moeilijk om aan te komen. Bijvoorbeeld uitlaatdelen, onderste draagarmen voor, soms specifieke interieurdelen, enz. En veel plaatwerk is er alleen nog maar tweedehands te verkrijgen.
Maar er zijn verschillende mensen/bedrijven, die zich min of meer gespecialiseerd hebben in het model, zoals Opel4ever. En uiteraard zijn er genoeg liefhebbers, die het een en ander op de plank hebben liggen, en je daarom ook vaak kunnen helpen.
Daarnaast heeft Opel vaak onderdelen in verschillende modellen gebruikt, dus dat is ook wel weer makkelijk.
Het hoort er een beetje bij, het soms moeten zoeken naar onderdelen. Het is deel van de “sport”.
4 februari 2010 om 19:34 #17604257thanks mensen ik zie er vanaf de auto dan .
word me een teduur totaal plaatje.
gr hans4 februari 2010 om 19:44 #17604258prijzen vallen toch reuze mee vind ik hoor. Het ene is natuurlijk wat duurder dan het andere maar de wagens zijn echt de moeite waard.
4 februari 2010 om 21:16 #17604259ondergewaardeerd model, de senator, zowel A als B…
4 februari 2010 om 21:24 #17604260Zeker weten!!! Ik was als kind verliefd op de senator van mn overbuurman :P Mooi leer en zo’n beetje alle opties.. En toen was ie nieuw! :)
5 februari 2010 om 07:27 #17604261Die onderwaardering zie je terug in de produktieaantallen, die voor een autofabrikant als Opel laag te noemen waren.
Door de bank vallen de onderdeelprijzen best wel mee. De meeste slijtagedelen kosten je de kop niet, en qua onderhoud kan ik nunook niet zeggen, dat een Monza/Sennie nu echt de Euro’s uit je portemonnee trekt. Een moderne Volvo kost je vele malen meer bij een grote beurt. Natuurlijk is goed onderhoud wel een pre, want dat is het behoud van je auto (geldt natuurlijk voor elke auto) . Ik beknibbel er eigenlijk nooit op.
Maar zoals bij alle young- en oldtimers, kunnen er ook dure onderdeeltjes bij zitten (radiateuren bijvoorbeeld). Het is geen Kever, waarvan alles nog nieuw te verkrijgen is tegen heel schappelijke prijzen, en waar er een heel actieve after-market voor is (ook door VW zelf).
Het enige wat tegen zou kunnen vallen, is het verbruik bij dagelijks gebruik. Reken op benzine rond de 1 op 9 a 10 (kan misschien nog iets zuiniger) op de snelweg, in de stad natuurlijk duurder. En bij gas heb je een hoger verbruik.
Maar het verbruik vind ik niet zo’n punt, want het is toch niet mijn dagelijkse auto. Daarnaast vind ik de 6 pitter toch relatief zuinig, mijn Rekord met 1.9n blok doet niet veel beter (1 op 12) en m’n Kadettje (1.2n blok) doet ook ongeveer 1 op 13.
5 februari 2010 om 13:18 #17604262Ik ben een liefhebber van de Senator A2 en de B , die ik allebij heb .
De Senator B is een 2.6 en in nieuwstaat met een 130000km en getuned met Mattig , onderlip , wenkbrauwen en de grill .
De Senator A2 moet nog kompleet in orde gezet worden met de volledige Mattigkit , dat is een 2.5 CD .
Volgend jaar zal er een Senator A2 2.3 TD origineel dus geen omgebouwde benzine te koop komen en een 2.2 in onderdelen .
Geïnteresseerden voor de 2.3 TD mogen al iets laten horen .6 februari 2010 om 19:40 #17604263origineel gepost door rinus de boer
Die onderwaardering zie je terug in de produktieaantallen, die voor een autofabrikant als Opel laag te noemen waren.Door de bank vallen de onderdeelprijzen best wel mee. De meeste slijtagedelen kosten je de kop niet, en qua onderhoud kan ik nunook niet zeggen, dat een Monza/Sennie nu echt de Euro’s uit je portemonnee trekt. Een moderne Volvo kost je vele malen meer bij een grote beurt. Natuurlijk is goed onderhoud wel een pre, want dat is het behoud van je auto (geldt natuurlijk voor elke auto) . Ik beknibbel er eigenlijk nooit op.
Maar zoals bij alle young- en oldtimers, kunnen er ook dure onderdeeltjes bij zitten (radiateuren bijvoorbeeld). Het is geen Kever, waarvan alles nog nieuw te verkrijgen is tegen heel schappelijke prijzen, en waar er een heel actieve after-market voor is (ook door VW zelf).
Het enige wat tegen zou kunnen vallen, is het verbruik bij dagelijks gebruik. Reken op benzine rond de 1 op 9 a 10 (kan misschien nog iets zuiniger) op de snelweg, in de stad natuurlijk duurder. En bij gas heb je een hoger verbruik.
Maar het verbruik vind ik niet zo’n punt, want het is toch niet mijn dagelijkse auto. Daarnaast vind ik de 6 pitter toch relatief zuinig, mijn Rekord met 1.9n blok doet niet veel beter (1 op 12) en m’n Kadettje (1.2n blok) doet ook ongeveer 1 op 13.
Vind deze cijfers niet echt realistisch!,
We rijden hier verschillende senator,monza,commodore’s
En de 1 op 9 a tien halen we echt niet denk eerder aan 1 op 7 gemiddeld!;).
En op gas zelfs 1op 5/66 februari 2010 om 20:46 #17604264origineel gepost door frademaker
origineel gepost door rinus de boer
Het enige wat tegen zou kunnen vallen, is het verbruik bij dagelijks gebruik. Reken op benzine rond de 1 op 9 a 10 (kan misschien nog iets zuiniger) op de snelweg, in de stad natuurlijk duurder. En bij gas heb je een hoger verbruik.
Maar het verbruik vind ik niet zo’n punt, want het is toch niet mijn dagelijkse auto. Daarnaast vind ik de 6 pitter toch relatief zuinig, mijn Rekord met 1.9n blok doet niet veel beter (1 op 12) en m’n Kadettje (1.2n blok) doet ook ongeveer 1 op 13.
Vind deze cijfers niet echt realistisch!,
We rijden hier verschillende senator,monza,commodore’s
En de 1 op 9 a tien halen we echt niet denk eerder aan 1 op 7 gemiddeld!;).
En op gas zelfs 1op 5/6Toch wel, het zit in je rechtervoet. Ik heb met de Monza zelfs 1 op 11 gehaald. (automaat 4-bak), en dan met 110 Km per uur gemiiddeld en op een lang traject. Plm. 760 KM op 1 tank gereden, en had nog 5 liter over.
En er staan echt maar 167 Monza’s op kenteken geregistreerd in Nederland, en 434 Sennies (A en B), Commo 377 stuks en 968 Rekords (E1 en 2). Dit zijn cijfers van de Bovag-Rai 2008.
6 februari 2010 om 21:08 #17604265AnoniemLid sinds:
1 January 1970En er staan echt maar 167 Monza’s op kenteken geregistreerd in Nederland, en 434 Sennies (A en B), Commo 377 stuks en 968 Rekords (E1 en 2). Dit zijn cijfers van de Bovag-Rai 2008.
zou haast zeggen dat het er meer waren, zie er zoveel :D
bedankt voor deze cijfertjes, rinus :thumbup
7 februari 2010 om 16:08 #17604266is dat inclusief geschorste kentekens?
7 februari 2010 om 16:18 #17604267origineel gepost door rinus de boer
En er staan echt maar 167 Monza’s op kenteken geregistreerd in Nederland, en 434 Sennies (A en B), Commo 377 stuks en 968 Rekords (E1 en 2). Dit zijn cijfers van de Bovag-Rai 2008.
Dit is het linkje met die info:
http://www.raivereniging.nl/markt-informatie/statistieken/~/media/RaiAssociation/Files/verkoopstatistieken%20%202008/wagenpark%20personenautos%202009.ashxdeze cijfers zijn per 31/8/2009
aantallen zijn ook iets anders.8 februari 2010 om 07:41 #17604268origineel gepost door Ruud B
origineel gepost door rinus de boer
En er staan echt maar 167 Monza’s op kenteken geregistreerd in Nederland, en 434 Sennies (A en B), Commo 377 stuks en 968 Rekords (E1 en 2). Dit zijn cijfers van de Bovag-Rai 2008.
Dit is het linkje met die info:
http://www.raivereniging.nl/markt-informatie/statistieken/~/media/RaiAssociation/Files/verkoopstatistieken%20%202008/wagenpark%20personenautos%202009.ashxdeze cijfers zijn per 31/8/2009
aantallen zijn ook iets anders.Volgens mij inclusioef de geschorste kentekens. De cijfers uit de link zijn iets recenter, uit 2009. Kleine stijging van de Monza en Commo, een daling van de Senator en Rekord.
8 februari 2010 om 11:19 #17604269Die getallen die rinus haalt neem ik niet serieus dat zijn lange afstands ritten gebaseerd op zuinigheid,als je een beetje een 3l hebt met automaat is het eerder 1 op 6/7.
Rinus rij eens een keer achter me aan voor 100km en je zult zien dat jou waardes niet reeel zijn als dagelijks.Ik zit nu in australië en in het dorp waar ik nu ben staan al zeker 5 b senator chassies dat ik weet en het dorp heeft 3000 man
Hier in australië zie ik dagelijks commo c en senator a,s chassie,s en nog veel meer omega/senator b chassie,s rond rijden,heb zelf een 5l v8 injectie hier met 185/190kw senator b als dagelijks ding op lpg,in europa waren die chassies een flop tegenover hier,hier was het een top seller van holden en had iedereen zo,n ding in europa waren ze te duur.
niemand hier ziet een senator als groot maar als normaal en de laatste opel/holden astra is hier een compacte auto,en hier is de v8 6liter LS…. Een veel verkochte motor,ik zie dagelijks van die grote v8 schepen rond rijden.
Gemiddelt inkomen 18-20$ per uur en benzine kost rond de 1,3$ per liter,en geen bpm of wegenbelasting of net wat aan rare belastingen iedere auto betaalt hetzelfde aan basis verzekering en rijden maar het is echt goedkoop hier om een grote auto te hebben…
8 februari 2010 om 18:13 #17604270AnoniemLid sinds:
1 January 1970hey Mate, :D
heb je misschien een paar actuele pics van die chassis of Senators uit het land van ‘Down Under’ :kewlpics8 februari 2010 om 20:42 #17604271Monza zuinig? 1 op 7,5 gemiddeld op gas met 30E en 5 bak. Niet slecht toch? :angel
En het gekke, het maakt eigenlijk niet uit of ik snelweg rijdt of B-wegen… king:8 februari 2010 om 21:04 #17604272Idd, dat heb ik nou ook. of ik constant rij op de snelweg of gewoon beetje aan het poken ben hier in de buurt. :D:D
c30ne -lpg ook 1 op 7 / 7,5
En de onderdelen, ik verbaas mij er nog bijna dagelijks over hoeveel er nog te krijgen is, zowel 2e hands in goeie staat of nieuwe onderdelen!
8 februari 2010 om 21:23 #17604273whaah wat rijden jullie toch milieu bewust.
die boot van mij… nou die kan er wat van.
1 op 5 :sleeping
8 februari 2010 om 23:00 #17604274Ik heb inet op de tel en kan geen foto,s uploaden,voor foto,s van de aus modellen met je zoeken onder:
c-commodore=vb-vc-vh commodorea-senator=vk en vl commodore
senator b en omega a=vn-vp-vr-vs commodore
Ik rij een vr 5 liter injectie uit 94,en van die dingen stikt het hier net als de golf 3 en 4 in nl.
9 februari 2010 om 15:03 #17604275Hoi Ben,
hoop ook wat foto’s te zien…ben wel errug benieuwd nu!
Jammer dat het niet lukt.14 februari 2010 om 18:18 #17604276origineel gepost door Ghanz
whaah wat rijden jullie toch milieu bewust.die boot van mij… nou die kan er wat van.
1 op 5 :sleeping
Zal wel aan de regio liggen,we kunt hier het gas tenminste nog een keer intrappen:P!,
maar zonder gekheid de 1 op 8/9/10 zullen wij nooit niet halen denk ik:angel14 februari 2010 om 18:23 #17604277origineel gepost door frademaker
origineel gepost door Ghanz
whaah wat rijden jullie toch milieu bewust.die boot van mij… nou die kan er wat van.
1 op 5 :sleeping
Zal wel aan de regio liggen,we kunt hier het gas tenminste nog een keer intrappen:P!,
maar zonder gekheid de 1 op 8/9/10 zullen wij nooit niet halen denk ik:angeldacht dat het aan mijzelf lag:o, maar is toch de regio waar het aan ligt :D:angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.