Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Heel erg verrot lopen C20xe – opgelost – stationair subaru o
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2010 om 09:52 #17216978
Nou zo’n vaag probleem heb ik nooit gehad.
1ste situatie
ongeveer 30 sec bij koude of warme start normaal lopen
daarna inhouden rot lopen bij te veel gas geven ploffen in de inlaat totdat de motor op bedrijfs temperatuur is.constatering = koelvloeistof sensor vervangen was buiten bereik koud +/- 10 graden 8kohm
nu vervangen
weer 1ste moment goed lopen vol vermogen
maar nu blijft ie rot lopenwaar moet ik het nou in zoeken ?
Weet iemand of dat de motronic voor de start een basis map heeft ??
het gaat om een M2.8grtz
2 februari 2010 om 10:43 #17603875het lijkt mij nu dat je lambda sonde niet meer mee werkt..
blijft de motor nu slecht lopen ook als ze warm is???bekijk ook nog even de bedrading van de koelvloeistoftemp sensor..
die kan ook nog wel eens ellende veroorzaken..2 februari 2010 om 13:10 #17603876bekabeling ga ik nog ff checken.
Lambda heb ik nog niet gecheckt. bedankt das een goede.
die kan door een verkeerd mengsel wel vervuild raken.2 februari 2010 om 13:15 #17603877idd…
ff met een staalborstel erover heen werkt vaak wel..
Vorige race seizoen ook nog gehad, zowel de wide lambda als de orginele waren compleet zwart..
Alles schoongemaakt en lopen als een zonnetje..Kijk ook ff je bougies na..
misschien dat deze ook een beetje zwart zijn door de hoeveelheid brandstof.
lopen ze ook niet beter van..2 februari 2010 om 15:40 #17603878kan ook je ontsteking zijn (halgever)
ik heb hetzelfde gehad, en ging geen mm lampje aan:sleeping
2 februari 2010 om 16:49 #17603879euhm m2.8 heeft toch dis en geen hall gever meer :angel
Wordt toch geregeld door de ECU ;)2 februari 2010 om 19:02 #17603880Ik denk ook in eerste instantie lambda-sonde.
Volgens mij is die de eerste paar seconden uitgeschakelt totdat hij warm is.
2 februari 2010 om 19:23 #17603881Originally posted by Miruni
Ik denk ook in eerste instantie lambda-sonde.Volgens mij is die de eerste paar seconden uitgeschakelt totdat hij warm is.
klopt…
een wide lambda wordt zelfs nog langer uitgeschakeld..Bij koude start is de lambda waarde namelijk totaal niet correct.. Er zit niet voor niets voorverwarming op..
maar kun je hem niet ff aan de tech gooien..
om te zien wat er nu daadwerkelijk gebeurt in die eerste minuten zeg maar..3 februari 2010 om 10:46 #17603882Klink allemaal heel erg logisch.
Gaat straks ff nog brandstof filter vervangen omdat ik vermoed dat dit een bijkomstig factor is omdat die eerlijk gezegd ook al een tijdje niet meer vervangen is.
Tech 1 heb ik niet kent wel ff vragen aan de gasten van de werkplaats3 februari 2010 om 12:32 #17603883mijn fout…:sleeping
overheen gelezen dat et m2.8 was
maar heb zelf ook ziets gehad met een c-kadett.
bleek de LMM te zijn.
dus kijken of je even met iemand een kunt uitwisselen om te proberen.
is maar 5min werk
4 februari 2010 om 15:38 #17603884Heb vandaag de lamda ff losgehaald.
-deze was idd helemaal goor, – beter resultaat maar nog niet optimaal ff andere sensor proberen.LMM had ik ook nog reserve.(voor dat ik ging verhuizen :cry ) ff zoeken dus deze die ik er nu op heb is nieuw maar kan natuurlijk ook kuren hebben.
ECU ligt het ook niet aan. (heb ik 2 van)
Brandstof filterje is ook gewisseld dus dat zit ook weer goed.ps.
had een tijdje geleden een flink stuk gereden, en toen was het probleem met opwarm fase een paar weken weg.keep you updated
7 februari 2010 om 12:54 #17603885MMM Tempratuur sensor mogenlijk stuk.
Zit in je termostaat.
Heb je voor 20,- euro
Greetz Rich
8 februari 2010 om 22:01 #17603886Bedankt voor de tip,
Reeds vervangen.Lambda sensor gewisseld nog niet een groot succes. (loopt een fractie beter maar nog steeds als een 3 pitter)
Boegie kabels nog even getest.
Enkele gaan bij beweging boven de 2k > richting de 8k en varieren dus die gaan er ook uit.Wel erg vaag dat er zoveel factoren zijn.( of je kan zeggen dat je wel erg lang zonder problemen kan door rijden :D)
8 februari 2010 om 22:45 #17603887Koppakking nog wel oke naar jou idee? Juiste hittegraad bougies erin?
8 februari 2010 om 23:40 #17603888LMM ?
10 februari 2010 om 13:27 #17603889ff weer een update ontsteking module vervangen voor soort gelijk type. (dacht gisteren dat ie goed liep) vandaag starten en weer gaar.
ff weer een update
valse lucht gegeven geen totaal effect
injector 2 en 4 eraf gehaald (electrisch)
geen ontsteking. injector 1 eraf loopt ie echt gaar.
dus nu rest nog of de bobine is gaar of de bekabeling tussen het ontsteking moduul en de bobine.
tenm. dat neem ik aan.10 februari 2010 om 15:16 #17603890heb je de lmm intussen al eens uitgewisseld met een ander exemplaar?
10 februari 2010 om 16:00 #17603891nee helaas wilde er een kopen, maar nu ik dit opmerk beetje zonde geld om een nieuwe lmm te kopen.
straks weet ik hopelijk meer.
10 februari 2010 om 19:16 #17603892maar blijft ie nu koud wel goed lopen en warm verrot???
10 februari 2010 om 19:29 #17603893anders ff naar een sloop met de auto lmm vragen om te testen weet je het gelijk en op de sloop zijn ze vaak tussen de € 50 en € 125 te halen.
p.s.
ik meen een keer ook hier op het forum gelezen te hebben iemand met haast de zelfde problemen en die had dacht ik een scheurtje in zijn spruitstuk. weet niet of je er wat aan hebt?11 februari 2010 om 09:35 #17603894@corsaboy
Nu blijft ie ook warm rot lopennou ik ben er geloof ik uit,
laat wel weten of dit echt de oplossing is.ik meet geen verbinding tussen onsteking module uitgang bobine 1 en pin 1 van de bobine dus wss. een kabel breuk
11 februari 2010 om 10:53 #17603895laten we het hopen dat het alleen dat was :)
Ik duim voor je hahaha :thumbup
14 februari 2010 om 21:23 #17603896nou ik wordt echt een beetje gaar van dit probleem.
zaterdag meten, bobine signaal kabels lijkt alles in orde.
alle cilinders krijgen een vonk.als ik injector clip 1 of 3 eraf haal loopt ie niet
haal ik tijdens het lopen injector 2 of 4 of 2 en 4 los loopt ie net zo rot door.
maar als ik ze los heb met starten start ie heel moeilijk.
test ik de injectors los of ze klikken werken ze. misschien (blijven ze hangen of lopen ze vast)Dus wat ik nu wil testen is als volgt
Injector kabels of die allemaal goed zijn ( lijkt me wel anders zou die net zo moeilijk starten)
andere injectors, had ergens nog z20let of anders c20ne injectors om te checken of dat het is.ben ook op zoek naar een nieuwe kabelboom maar ja vindt die maar eens voor een m2.8 :S
15 februari 2010 om 17:59 #17603897ik heb hier een kabelboom liggen voor een tc motor..
Ik zal het ecu nummer zo ff opzoeken..Geen injectoren van een c20ne erin planten.. die zijn veels te klein….
waar kom je weg? mag ook per u2u…
Als beetje in de buurt zit ken je wel ff setje injectoren bij me ophalen om te testen15 februari 2010 om 18:12 #17603898http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=100205
deze heb ik liggen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.