Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › chassis lassen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 17:50 #17216915AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoe doen jullie reparaties uitvoeren aan een chassis.
Ik heb dus bij mijn Commodore een gat van toch wel 10 cm. lang.
Maar ik zie het niet zo zitten om een plaatje daar in/op/tussen te lassen!
Aangezien het chassis nogal wat te verduren krijgt.
31 januari 2010 om 18:14 #17602830Gewoon netjes schoonmaken en een nieuw stuk erin zetten.
hoelang heb je met dat gat in die balk rond gereden?
dat ging toch ook goed:vertag31 januari 2010 om 18:20 #17602831AnoniemLid sinds:
1 January 1970De vorige eigenaar heeft er zo enkele maanden mee gereden, ikzelf net 200 km.
Ik zie het gewoon niet zitten om daar een plaatje in te lassen, aangezien het chassis vrij dik is.
31 januari 2010 om 18:27 #17602832misschien iemand opzoeken die het wel aandurft?
ikzelf zou het niet echt als een probleem zien het is ook maar gewoon blik31 januari 2010 om 18:28 #17602833Mits goed gedaan is een las net zo sterk als oorspronkelijk. Ik zou het stuk er wel riant uitslijpen want roest zit vaak al verder dan het oog rijkt, en dan een nieuw stuk erin zetten.
31 januari 2010 om 18:31 #17602834AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar maakt niet zoveel uit hoe dik het plaat dan is?
Ik heb alleen dun plaat.
31 januari 2010 om 18:41 #17602835:hmmz dan haal je toch even bij de plaatselijke metaalboer een stukje van de juiste dikte
31 januari 2010 om 19:03 #17602836AnoniemLid sinds:
1 January 1970Natuurlijk!
31 januari 2010 om 20:08 #17602837Plek goed schoonmaken zodat je kan zien hoever de roest komt, want trekt verder dan oog rijkt zoals al gezegd. Dan dat deel eruit slijpen en aftekenen op nieuwe plaat van zelfde dikte en erin lassen.
1 februari 2010 om 16:39 #17602838las altyd alles met 0.7 of 0.9
waar kom je vandaaan dan ?1 februari 2010 om 16:48 #17602839ik las altijd 0.9, en de nieuwe chassisbalken van de kadett heb ik van 3mm dik staal gemaakt.
1 februari 2010 om 18:44 #17602840AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik wist dat lasnaden mits goede techniek sterk zouden zijn, maar ik heb geen dik plaat en was alleen maar het denken, ik ga geen dun plaat erin lassen.
Maar ik heb genoeg info. gekregen van sommige!
Ik zal het gaan repareren, alleen nog plaatwerk zien te halen.
1 februari 2010 om 19:36 #17602841maar waar zit het gat precies dan ?
1 februari 2010 om 21:59 #17602842origineel gepost door Christian-tsx
ik las altijd 0.9, en de nieuwe chassisbalken van de kadett heb ik van 3mm dik staal gemaakt.als je hier op de APK/keuring in belgie afkom met die 3mm plaat dan zijde mee afgekeurd
je mag je auto niet versterken…..
Maar hier in Belgie mag wel niets :P
greetz
1 februari 2010 om 22:14 #17602843Wat moet je anders daar dan als je een rotte balk hebt?
Auto laten slopen en een nieuwe halen????1 februari 2010 om 22:15 #17602844tja belgie altyd vreemd daar
hoorde laatst op tv
belgen daar is niks mis mee:
gewoon jong in huis halen kun je ze van alles leren1 februari 2010 om 22:28 #17602845origineel gepost door CORSA2L16VALVE
origineel gepost door Christian-tsx
ik las altijd 0.9, en de nieuwe chassisbalken van de kadett heb ik van 3mm dik staal gemaakt.als je hier op de APK/keuring in belgie afkom met die 3mm plaat dan zijde mee afgekeurd
je mag je auto niet versterken…..
Maar hier in Belgie mag wel niets :P
greetz
3mm was mijn oude chassisbalk.
je kunt je balk zo lassen dat je er niks van weerziet, goed doorlassen, en dan helemaal vlak slijpen, eventueel plamuren en dan tektyl. geen mens die het ooit weerziet.in belgie mag je idd niks, daar zou ik mijn kadett 400 noooooit gekeurd krijgen, hier in nederland zie ik een goede kans.
1 februari 2010 om 23:30 #176028461,5 mm is max, 3 mm is gewoon stupid. Heeft geen zin, als de rest niet dikker is. Opel is toch zowiezo allemaal 1 mm of 0,8. Mercedes/BMW 1,5.
2 februari 2010 om 07:15 #17602847ik had het over mijn chassisbalk die ik helemaal vervangen heb. zie mijn project. dan heeft het wel zin.
2 februari 2010 om 09:50 #17602848Prima…
2 februari 2010 om 11:15 #17602849Beetje overkil denk ik, iets meer dikte okee, maar 3mm, das gewoon pantser.
2 februari 2010 om 14:23 #17602850AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Astraman
Beetje overkil denk ik, iets meer dikte okee, maar 3mm, das gewoon pantser.lezen is moeilijk cker:o:o
voor de carresorie heb je gelijk
maar daar gaat het hier niet om;)
chasis balken van 1 mm vind ik vrij dun;)2 februari 2010 om 16:23 #17602851heb net even gemeten, mijn oude chassisbalk (dus een originele van een d kadett) is 3 zijden 2.5mm, en 1 zijde 1.5mm.
natuurlijk gebruik ik voorderest 0.9mm.
dus dan is 3mm voor mijn nieuwe chassisbalk niks niet overdreven.
liever te dik dan te dun.
3 februari 2010 om 12:56 #17602852AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier een foto, er zijn mischien nog meerdere plekken, maar heb ik nog niet gekeken:
Op de foto lijkt het minder erg, slechte foto:P
En zoals te zien, daar is al iets aan geknoeid.
3 februari 2010 om 14:16 #17602853zo te zien zit er een hele dikke laag tektyl op.
zeker verstandig om heel ruim eromheen alles kaal te maken.
het zal je denk ik nog tegenvallen, hoeveel er verrot is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.