Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Groot probleem (?) Noodlot…? Tijdelijk opgelost!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2010 om 00:22 #17216835
Vanmiddag is de 70mm RVS uitlaat eronder gezet en ben er mee aan t rijden gegaan, reed als een trein en trok zeer lekker op. Ook mooi geluid!
Na het eten nog en stukje gaan rijden, eerst goed warm gereden en daarna op de snelweg wat doorgetrokken… nu merkte ik al wat gehaper en bij terugschakelen naar zn vier voelde ik een flinke schok..als in blob.. alsof er iets in de uitlaat klem schoot of er doorheen ging of wat ook.
Meteen nam het vermogen af en de auto viel even terug.. kon niet of nauwelijks meer optrekken en ben huiswaarts gegaan op de cruise control, auto reed nog wel gewoon.Dichterbij huis heb ik nog een paar keer geprobeerd door te trekken… geen resultaat…. mn turbo werkt niet meer is de conclusie, er is geen boost meer. Auto rijdt nu als een normale 2 liter. Zit geen gang meer in.
Het rare is dat er geen storingslampje is gaan branden, temperatuur bleef normaal en kreeg geen andere meldingen op de BC.
Wat wel opviel was dat het verbruik dat normaal bij 120kmh ca 8,5l/100km opeens 12,4l/200km was. Flink hoger dus..kan er misschien aan liggen omdat je auto toeren probeert te maken terwijl ie tegengewerkt wordt (door turbo?)Wat kan er gebeurd zijn? Turbo opgeblazen? Keerringen eruit geblazen Turbodruksensor kapot? Iets anders kapot?
Kan het met de montage van de uitlaat te maken te hebben?Kan ik nog veilig rijden zonder andere dingen kapot te rijden?
Nu kan ik mn auto ongeveer dromen maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Nu was ik van plan een Z20LEH turbo te gaan monteren… maar zo snel was niet de planning.. :o:o:o
30 januari 2010 om 07:58 #17601632Uitlezen is een optie, soms slaat de ecu toch dingen op waarvan het lampje nog niet gaat branden.
Uitlaat controleren, is er niet iets van de kat losgeschoten of zo, wat nu de weg blokkeert?
:wtf30 januari 2010 om 09:35 #17601633Uitlaat is compleet open, dwz, er zijn geen katten meer.
30 januari 2010 om 09:36 #17601634Heb je nog wel turbodruk?? Kan je na een nacht staan en dan weer rijden zien, of hij eerst wel eventjes zn normale druk haalt en dan daarna minder?
Bij helemaal geen druk zal de turbo wel overleden zijn, of idd uitlaat verstopt.
Lijkt me stug dat er een slang aflicht, dan moet ie namelijk wel motorstoring geven.30 januari 2010 om 09:50 #17601635Ik ga het zo proberen… maar er ligt hier overal sneeuw, dus even eronder liggen om te kijken straks is ook geen optie. :fy1:fy1:fy1
30 januari 2010 om 10:17 #17601636Arm schapie :(
30 januari 2010 om 10:49 #17601637Wat een gelul kerel, hopelijk komt het gauw weer goed met de astra.
Heb je er zoveel aan gedaan en dan krijg je dit er ook nog eens bij….:hmmz
Suc6
30 januari 2010 om 11:59 #17601638Net stukje gereden naar de sportschool… eerste km’s zelfde als gister… geen of weinig vermogen…had wel t idee dat ik nog wel iets van boost had.
Opeens deed ie t weer en was er niets meer aan de hand… even gesport, daarna naar de snelweg, paar km’s warm gereden en op de terugweg gekeken of alles weer werkte naar behoren. En dat deed het… auto rijdt weer normaal. :wtf30 januari 2010 om 12:14 #17601639Inderdaad :wtf
Ik verwacht niet dat de ecu een reset nodig heeft na het monteren van een andere uitlaat….
Geen idee wat het nu zou kunnen zijn.30 januari 2010 om 16:46 #17601640Apart verhaal , zeker als ie opeens “out of the blue” weer ok is.:hmmz
Misschien en slang vacuum gezogen(maar je hebt al een verkorte aanzuigroute).
Of een vacuum slang met vocht dichtgezetten en door de motortemp. weer ontdooit?
Gr Marcel.1 februari 2010 om 16:03 #17601641Helaas gebeurde het op weg naar huis weer… bij vol aan optrekken lijkt het net alsof ie begrenst wordt op een rare manier en verliest vermogen, turbo werkt nog maar half…of niet.
Kan toch niet op een rare manier door die uitlaat komen ofzo?? Maar heb alleen de middendemper en einddemper nu vervangen…niks in de buurt van de turbo of wat ook..
1 februari 2010 om 19:54 #17601642Heb in het verleden iets gelezen (forum EDS) dat je zonder aanpassing (software) niet zonder kat kunt rijden.
Net als met die HKS dumpvalve , het kan wel maar als het maar in de software is aangepast.
Misschien heeft het hier iets mee te maken of anders de oude spullen er weer op en testen.
Wel jammer want je steekt er ook veel tijd , geld en moeite in.
Maar de aanhouder wint altijd !!!!!!!!!!!!
Gr Marcel.1 februari 2010 om 20:10 #17601643Wellicht kun je EDS eens bellen. Zij weten echt alles van de Z20LET en zijn erg behulpzaam.
Balen man.
Martijn
1 februari 2010 om 20:20 #17601644origineel gepost door OPCdriver
Heb in het verleden iets gelezen (forum EDS) dat je zonder aanpassing (software) niet zonder kat kunt rijden.
Net als met die HKS dumpvalve , het kan wel maar als het maar in de software is aangepast.
Misschien heeft het hier iets mee te maken of anders de oude spullen er weer op en testen.
Wel jammer want je steekt er ook veel tijd , geld en moeite in.
Maar de aanhouder wint altijd !!!!!!!!!!!!
Gr Marcel.Mja, ik zou mn ori middendemper en einddemper er nog ff onder kunnen doen…
3 februari 2010 om 23:44 #17601645Uitlaat kan het probleem in principe niet zijn.
Op nieuw afstellen voor een uitlaat is onzin net als afstellen om dat er een Z20LEH turbo op is gemonteerd.
Dat is allemaal lekker makkelijk geld verdienen.:vertag
Wat wel kan ik zo ook niet zeggen moet ik hem echt even hier onderzoeken.4 februari 2010 om 10:26 #17601646Net bij Opel geweest; foutcode P1106 Vuldruk: buiten bereik
Actuator getest: geen probleem
Solenoid getest: geen probleemProbleem lijkt bij MAP sensor te zitten… of turborad slaat af en toe vast…
Opel weet het ook niet zonder verder testen.
4 februari 2010 om 10:37 #17601647Originally posted by Baas J.
Net bij Opel geweest; foutcode P1106 Vuldruk: buiten bereiklijkt verdomd veel op de storing die ik had bij de astra H 1.7 diesel..
Ook geen vermogen meer en ook deze storing..
Konden ze het ook niet in vinden..alles leek in eerste instantie goed, ene moment reed ze super.. andere moment voor geen meter…
Maar goed, die diesel ecu is wel een beetje anders dan van jouw benizne…. dus veel heb je er niet aan hahah…
4 februari 2010 om 18:11 #17601648Wat was bij jou de oplossing?
4 februari 2010 om 19:19 #17601649ik had ook ongeveer het zelfde probleem met mijn andere auto sub gtt
die had ook bij het intrappen dat hij opeens inhield ik heb er toen een fcd in gezet en het probleem was verholpen,michien heb je hier wat aan4 februari 2010 om 20:01 #17601650Wat is een fcd?!
4 februari 2010 om 20:26 #17601651fuel cut defencer
om de fuel cut van de ECU later in te laten komen4 februari 2010 om 20:33 #17601652ben een beetje een noob op turbo gebied maar kan het niet zijn door dat je de kat nu hebt verwijderd en er een totaal 70 mm systeem van hebt gemaakt. je nu gewoon te weinig tegendruk opbouwt??
probeer is een pakking te maken met een verkleining erin om hem dan te testen.
is maar een idee:wtfedit:
@ hierboven:
is dus eigenlijk net als chippen enkel zet je dit rechtstreeks op je ecu of brandstof management.4 februari 2010 om 20:36 #17601653Kijk hier even.
Probleem: scheurtje in de slang bij de turbodruksensor of turbodruksensor vies/ kapot.
5 februari 2010 om 09:30 #17601654Map sensor zit in de leiding na de intercooler , vergeleken met de kst van een luchtmassameter is ie goedkoop zo rond de 90E.
Minder fijn klinkt dat laatste (vastslaan turbo).
gr Marcel.5 februari 2010 om 09:43 #17601655Ik denk dat die MAP sensor helemaal niet kapot is…en zit inderdaad op 90 euro
Ik zag ook dat je van Bosch andere MAP sensors kan kopen, bv tot 3 bar. Maar kan dit zomaar…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.