Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Wie O Wie nokkenas stuk…..slachtoffers gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2010 om 20:24 #17216830
Hallo allemaal, ik ben een vrouw dus auto blond :P
Maar afgelopen dinsdag stopte mijn auto er op de A9 mee.Wat bleek nadat het bergingsbedrijf hem naar de dealer had gesleept, de nokkenas gebroken.
Een Opel Cora uit het bouwjaar 2005, de monteur van de dealer zei dat dit nooit gebeurd en ook niet mag gebeuren. Vervolgens heb ik Opel aangeschreven….nou die zijn niet thuis hoor :fy1
Waarop ik contact heb genomen met de jurist van de ANWB, want ik zal het niet winnen, maar ik laat het niet zo maar gaan. Nu heb ik inmiddels via Google 3 personen met een opel uit het bouwjaar 2005 gevonden met een gebroken nokkenas….
Zijn hier leden met gelijke problemen dan hoor ik graag van jullie….want samen zijn we misschien sterker :hmmz
29 januari 2010 om 20:54 #17601482Komt voor bij de Z**XEP motoren..
oplossing:
> als de nokkenassen nog niet gebroken zijn:
– Nokkassen iets vaster zetten (max 2Nm), en of boutjes in de loctite zetten en opnieuw aantrekken.
> Als de nokkenas gebroken is:
– Kop lichten (kromme kleppen)
– nieuwe nokkenas
– boutjes nokkenas lagers in loctite en 2Nm vasterWillem
29 januari 2010 om 22:37 #17601483Bekend probleem dus…. dan zou Opel er van op de hoogte moeten zijn.
Maar Wim, klinkt meer als te laag koppel gebruikt vanuit de fabriek op de bouten, dat het kans heeft op loslopen…
29 januari 2010 om 23:14 #17601484Dit houd ik even in de gaten.. Wij hebben een Z12XEP..
30 januari 2010 om 10:33 #17601485Boutjes van de nokkenaslager kappen komen los.
deze zitten met 8Nm vast, je kan ze het beste in de loctite zetten en 9 of 10Nm geven.
De nokkenassen van deze motoren zijn HOL en breken daarom sneller.
Willem
30 januari 2010 om 10:46 #17601486nog zo’n fijne “kwaal” :swear
30 januari 2010 om 11:07 #17601487Dure kwaal vooral
komt allemaal door bezuinigingen en gewicht besparen
Willem
13 juli 2010 om 17:54 #17601488gedupeerden graag hier aanmelden, zie link hieronder
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=81321
hoe meer hoe beter.
17 juli 2010 om 19:30 #17601489ik heb een astra h van 2005, een z18xe.
hebben die het ook, want dan kan ik er nog iets aan doen.groeten.
17 juli 2010 om 21:01 #17601490is dacht ik alleen bij de kleinere motoren van opel dus de z12xep en z14xe(p)
hier op de zaak nog geen last van gehad, ondanks dat we een heleboel van deze motoren in onderhoud hebben.groetjes
17 juli 2010 om 22:05 #17601491Z10XEP Z12XEP X14XEP de rest gaat wel goed..
de bovengenoemde motoren zijn alleemaal van de zelfde bouwmethode (distri ketting).
Willem
18 juli 2010 om 15:40 #17601492ik heb het in die aantal jaren bij de Opeldealer ook nog nooit voorbij zien komen
18 juli 2010 om 16:17 #17601493hoi allemaal , is het ook bekend bij welke km standen dit ongeveer gebeurd, ik heb ook nog een z14xep.
@wim, zijn die boutjes makkelijk aan te draaien of is dat een lastige klus om zelf voor de deur te doen?mvgr
marcel.
18 juli 2010 om 20:07 #17601494:agentik ken er hier in de buurt ook 2 die het hebben gehad
31 juli 2010 om 18:15 #17601495bij mij is het anders maar toch
heb zelf een vectra b x1,8xe station van `99.
1 maand geleden lekke koppakking dit laten maken
vorige week na 440 km in totaal
alle 2 de nokkenassen gebroken.
gaan maandag alles uit mekaar halen
ben benieuwd wat er onder vandaan komt
want ze weten niet hoe dit ken we waren er al uit dat dit niet voor mijn rekening was (moest er nog bij komen) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.