Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Nieuwe auto! FOTO'S en vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2010 om 15:26 #17216818AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik gebruik deze topic, dan hoef ik geen nieuwe te starten.
De vragen staan ergens tussen..
29 januari 2010 om 15:43 #176012601 5 3 6 2 4 vanaf het merkteken en dan met de klok mee
29 januari 2010 om 15:58 #17601261AnoniemLid sinds:
1 January 1970Super, bedankt!
29 januari 2010 om 17:08 #17601262AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ga morgen kijken naar een A Commodore handgeschakeld.
En ik kreeg vandaag 3 dingen te horen die me neit echt bevallen.
1:
oliefilter is vervangen en de oude olie is weer teruggeschonken.Olie moet toch na bepaalde tijden vervangen worden, of is dit nou wel goed?
2:
De achteras zou geluid maken bij wat hogere snelheden.
De eigenaar meent dit zou bij elke zo zijn.Dit kan ik mij dus niet voorstellen, misschien iets aan de differentieel of lagers, in ieder geval hoort het toch niet?
3:
de kleppen zouden gesteld zijn.Dit zijn hydraulische klepstoters, hoe zit het dan?
29 januari 2010 om 17:21 #17601263Op hogere snelheden?
Diff hoor je vanaf 50 km/h.
Op hogere snelheden ga je eerder denken aan onbalans in je cardan-as of slappe rubbers.
Gelijk olie verversen en weer het filter vervangen, dat moet toch geen probleem zijn?
Wat voor motor ligt erin? een 2.5 S?
29 januari 2010 om 17:48 #17601264diff versleten.
gebruikte olie gooi je weg. anders smeert het niet meer.
hydrolische kleppen hoef je normaliter niet bij te stellen.
maar daar zijn de meningen wel eens over verdeeld.mogelijk zijn ze eruit geweest… en je kunt ze er niet zo inkiepen, en dan zeggen…. ze stellen zelf :D nee, je moet dus beginwaarden hebben.
mogelijk zijn ze daar naartoe afgesteld….29 januari 2010 om 18:02 #17601265‘t lijkt me dat een A commodore nog geen hydraulische klepstoters heeft maar ik kan ‘t ook mis hebben…
29 januari 2010 om 20:08 #17601266maar die kun je er wel ingezet hebben… :D
29 januari 2010 om 20:19 #17601267AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is mijn foutje:
Er zit een 3.0 van een Monza in, een 3.0E, maar met carburateur:P
Ik weet dat de eerste Monza’s carburateur konden hebben, maar er staat op het blok 3.0E, dus wat daar nou aan gedaan is door anderen weet ik niet.
29 januari 2010 om 20:20 #17601268een 3.0S dus :D lijkt me straf om een carburator op een injectie te zetten
29 januari 2010 om 20:25 #17601269AnoniemLid sinds:
1 January 1970In ieder geval een 3.0 E.
Er stond laatst ook een 2.4 injectie te koop, omgebouwd naar carburateur.
Ik ga morgen kijken bij de Commodore.
Foto’s komen dus nog!!
29 januari 2010 om 22:35 #17601270motor kan prima een 30e motor zijn.
en daar past een carb prima op.
en een 30e heeft volgens mij idd hydro stoters.
goodluck morgen,
30 januari 2010 om 16:29 #17601271origineel gepost door Ghanz
motor kan prima een 30e motor zijn.en daar past een carb prima op.
en een 30e heeft volgens mij idd hydro stoters.
goodluck morgen,
op een 3.0e past toch geen eens een cabarateur
30 januari 2010 om 20:10 #17601272moet het idd een 3.0H zijn als je er n carb op wil hebben
30 januari 2010 om 20:44 #17601273origineel gepost door commodore_GS_72
moet het idd een 3.0H zijn als je er n carb op wil hebbenja bij mij weten ook
bij de ene motor zitten de poorten in lijn en bij de andere
zitten ze op verschilende hoogte
dus kan nooit een 3.0 e met cabarateur30 januari 2010 om 21:21 #17601274Een CIH motor kan zowel hydraulische als mechanische klepstoters hebben.
De hydraulische zijn zelfstellend, maar als de speling te groot wordt redden ze dat niet meer. Je moet ze dan inderdaad toch stellen.Volgens mij met draaiende motor.
Losdraaien totdat de stoter begint te klepperen, en dan een halve slag terug, meen ik.Tjsa, over die olie….
Ik zou er ook nieuwe in gegooid hebben maar : http://www.autoscoops.eu/autoforum/viewtopic.php?f=122&t=17368&start=031 januari 2010 om 09:04 #17601275AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja, ik weet wat ik gezien heb over de motor, jullie niet.
Het is zoals ik het zeg, maar maakt niet uit, het is niet doorgegaan.
Bedankt voor de snelle info!!Foto’s komen er zo aan.
31 januari 2010 om 09:10 #17601276AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben dus eerst gaan kijken naar een A Commodore 2 deurs sedan.
Deze was in goede staat zeker, maar ik wilde het toch houden bij mijn modellen.
Hierna ben ik naar naar een B Commodore sedan wezen kijken en die is het geworden.
(zoals te zien, hij is wel verlaagd)
31 januari 2010 om 11:40 #17601277origineel gepost door obelix
origineel gepost door Ghanz
motor kan prima een 30e motor zijn.en daar past een carb prima op.
en een 30e heeft volgens mij idd hydro stoters.
goodluck morgen,
op een 3.0e past toch geen eens een cabarateur
ow sorry heren.
was van mening dat het zo kon.
niet dus… thanks :)
31 januari 2010 om 12:02 #17601278origineel gepost door Opel-Fanta
Tja, ik weet wat ik gezien heb over de motor, jullie niet.
Het is zoals ik het zeg, maar maakt niet uit, het is niet doorgegaan.
Bedankt voor de snelle info!!Foto’s komen er zo aan.
dus jij hebt echt een 3.0e gezien met cabarateur??
31 januari 2010 om 17:13 #17601279AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, in die A Commodore!
3.0E sterretje en de rest van de nummers
En een carburateur erop.Ik heb geen foto’s hiervan, ik kan alleen zeggen dat op Internet laatste een 2.4 injectie met carburateur erop te koop stond.
31 januari 2010 om 17:20 #17601280AnoniemLid sinds:
1 January 1970VRAAGJE:
Zoals op de foto’s te zien, er komt water ergens naar binnen.
De achterraam is vochtig van binnen, de vloerkleed achter is zijknat.
Ik heb bij het schuifdak gekeken, de vorige eigenaar zou die niet gebruikt hebben, hij gaat erg zwaar, dus ik heb hem nog maar neit opengemaakt i.v.m. de winter.
Nu vraag ik mij af waar dat water vandaan kan komen, ik heb de deurrubbers bekeken, die zullen het neit zijn, aan de hemel zie ik ook geen aparte vlekken en voel ook geen nattigheid.
In de kofferbak is de klep van binnen ook erg vochtig, dit kan alleen de kofferbak rubber zijn?
Iemand een idee?
Die straal op de foto is van het weghalen van de voetmat.
31 januari 2010 om 17:21 #17601281Wie zegt dat de cilinderkop niet is overgezet van de oorspronkelijke motor?
Misschien waren ooit de lagers naar de @#$%&*@ gelopen en is er een ander onderblok gebruikt.
:hmmz :hmmz
31 januari 2010 om 17:22 #17601282Kijk eens naar je bodem op die plek. (zit er geen gat in gerot?)
Zitten alle stoppen nog in de bodem?
31 januari 2010 om 17:25 #17601283er past met aanpassingen gewoon een carb op een 3.0E. heeft me vader al een paar keer gedaan. dit alles ging in een commodore of rekord of blitz.
2 gaatjes boren in de inlaat van 6mm, net ietsje onder de bestaande pasgaatjes.
uitlaatspruitstukjes van een 3.0S, en 2 vulblokjes tussen de in en uitlaatspruitstuk.
wil je het nog simpeler(wel zonder hotspot)?
– uitlaatspruitstukjes van injectie.
– weer 2 gaatjes boren in inlaat.en dan er gewoon op zetten. alleen we ff een steuntje aan maken.
en klaar is kees. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.