Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa c12nz, ene probleem opgelost, komt de volgende
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2010 om 22:36 #17216798
Ok, naja onderweg van een mede opel-forum lid naar huis pleurde m’n teller op 0km/h en hij telde de km’s niet meer…
Eenmaal thuis gekomen, de tellerbak los gehaald. effe met een schroevendraaier erachter gespeeld om te kijken of ‘t naaldje nog omhoog kwam. Antwoord: Ja
Daarna heb ik de tellerkabel eruit gehaald, deze bekeken op breuken en of hij nog draaide… Antwoord: Ja
Nu zit er nog een puls gever volgens mij op de versnellingsbak en tussen de telllerkabel… Deze heb ik niet geheel kunnen testen.
Kortom, de vragen:
1) Hoe kan ik uitproberen of de puls gever nog mee draait…?
2) Kan er iets in de bak kapot zijn gegaan?
3) Waarom vloog mijn een km later motorstoringslampje aan..Bj 1991. C12NZ motor, A3 dus.
Nog een klein detail over de auto, er zit nog een gare storing in de zekeringkast. Verder had ik ook een storing met de lampen schakelaar die viel soms uit… :jerry
Wie helpt me effe op weg, heb net 2 uur in de auto zitten rommelen om die km-teller weer aan de gang te krijgen :argue
28 januari 2010 om 22:53 #17601070origineel gepost door Aapje
Ok, naja onderweg van een mede opel-forum lid naar huis pleurde m’n teller op 0km/h en hij telde de km’s niet meer…Eenmaal thuis gekomen, de tellerbak los gehaald. effe met een schroevendraaier erachter gespeeld om te kijken of ‘t naaldje nog omhoog kwam. Antwoord: Ja
Daarna heb ik de tellerkabel eruit gehaald, deze bekeken op breuken en of hij nog draaide… Antwoord: Ja
Nu zit er nog een puls gever volgens mij op de versnellingsbak en tussen de telllerkabel… Deze heb ik niet geheel kunnen testen.
Kortom, de vragen:
1) Hoe kan ik uitproberen of de puls gever nog mee draait…?
Aan het einde van de kabel zit een plastic stukje met daaraan een tandwiel die in je bak gaat ,waarschijnlijk is deze kapot, (als je kabel nog wel heel is).2) Kan er iets in de bak kapot zijn gegaan?
waarschijnlijk niet3) Waarom vloog mijn een km later motorstoringslampje aan..
dat zou idd de pulsgeven kunnen zijn
Bj 1991. C12NZ motor, A3 dus.Nog een klein detail over de auto, er zit nog een gare storing in de zekeringkast. Verder had ik ook een storing met de lampen schakelaar die viel soms uit… :jerry
De lampen schakelaar is een kwaal van de corsa, die raken vaak lam. een nieuwe schakelaar is een goeie oplossingff reactie in VET gedrukt gezet:)
28 januari 2010 om 23:12 #17601071Kabel heb ik dus geprobeerd, deze is heel.
Pulsgever hoe kan ik deze uitproberen of hij de draai beweging doorgeeft aan de tellerbak? Gewoon eraan draaien met een tang ofzo?
Die plastic tandwielen zijn deze los te bestellen bij de dealer? Zoja: Kost ‘t me een kop of een paar centjes?
Schakelaar heb ik omgeruild met 1tje van een A1 :)
28 januari 2010 om 23:27 #17601072Ik zou niet weten hoe je dat kan meten, Ik denk als je dat plastic stuk met dat tandwieltje vervangt dat hetdan verholpen is.
Dit zou ik op de sloop halen, dit kan je uit de meeste opel modellen trekken28 januari 2010 om 23:37 #17601073Is ‘t zonder te slopen te wisselen? Want ben in bezit van 2 corsa’s, dan wissel ik ‘t gewoon effetjes… Kijken of ‘t probleem ook mee wisselt :P
29 januari 2010 om 00:02 #17601074verwisselen is geen probleem;)
29 januari 2010 om 00:10 #17601075Bedankt voor je info tot zover, ik ga ‘t effe uitvogelen of ‘t gaat lukken. Kans zit erin dat ik pas overmorgen erna ga… Eerst met m’n A1-tje naar de Bollenstreek voor de schoonfamilie te bezoeken ;)
29 januari 2010 om 09:17 #17601076toevallig naar lisse?;)
29 januari 2010 om 10:10 #17601077als ik me km teller niet aansluit gaat ook me storings lampje branden.
29 januari 2010 om 12:17 #17601078origineel gepost door *Hakkie*
toevallig naar lisse?;)Yesch, kom eral 2 jaar met m’n opeltjes… En vorig jaar ‘t hele jaar met een knalgele Astra-F :P Verbaast me dat je mij nooit gespot hebt ;)
@Erwin,
Zal ‘t eens voor de grap uitproberen. Denk inderdaad dat de pulsgever nodig is voor de motorcomputer..29 januari 2010 om 15:31 #17601079origineel gepost door Aapje
origineel gepost door *Hakkie*
toevallig naar lisse?;)Yesch, kom eral 2 jaar met m’n opeltjes… En vorig jaar ‘t hele jaar met een knalgele Astra-F :P Verbaast me dat je mij nooit gespot hebt ;)
Welke kant van lisse ? poelpolder? of meer richting het drop zelf?
misschien dat ik je wel eens gespot heb hoor ;) ben je nu met je corsa’tje ?
29 januari 2010 om 16:37 #17601080origineel gepost door *Hakkie*
origineel gepost door Aapje
origineel gepost door *Hakkie*
toevallig naar lisse?;)Yesch, kom eral 2 jaar met m’n opeltjes… En vorig jaar ‘t hele jaar met een knalgele Astra-F :P Verbaast me dat je mij nooit gespot hebt ;)
Welke kant van lisse ? poelpolder? of meer richting het drop zelf?
misschien dat ik je wel eens gespot heb hoor ;) ben je nu met je corsa’tje ?
Jep, weet serieus geen wijk te benoemen hier hoor :P Zit in de buurt van een super de boer + esso :P
4 februari 2010 om 19:17 #17601081Update!
Probleem 1 —> Opgelost!
Km-teller werkt weer….
Pulsgever is nog goed, witte tandwiel was kapot.Sloperij wist wel de hoofdprijs ervoor te vragen, maargoed ik wist zeker dat ‘t zou werken… Dus had ‘t wel ervoor over…
Probleem 2 —> Opgelost!
De zekeringkast maakte storingen, bleek dat er een rotte zekering in zat…. en de lampen schakelaar had ik nog liggen, gelijk vervangen op de tip van hakkie. Werkt uitstekend nu.Verandering aan de auto
Ik had slechte banden onder die Corsa A3, en had nog goede banden en velgen liggen van m’n oude astra..Dus er zitten nu Astra 15″ velgen onder met goede banden. Wat misschien te maken heeft met het volgende probleem Nummer 3 & 4
Probleem 3
Heb alleen een ander probleem, bij een 100km/h of 120km/h begint de auto een beetje te trillen. Het stuur triltNu heeft de auto links en rechts voor slechte homokineten, zou dit ermee te maken hebben? Kan iemand mij helpen aan goedkope homokineten? (Auto word geen oldtimer dus budget is erg laag… tis maar een A3).
Probleem 4
Als ik een drempel neem, en ik rij met m’n achterwielen er vanaf. Dan hoor ik de rechter achterkant, raar klapperen.‘t geluid klinkt alsof de veer los ligt in de veerpoot, kan dat? Want als de auto geparkeerd staat dan zit er gewoon druk op de vering. Zou ‘t kunnen zijn dat de vering te slap is geworden ofzo?
Of heb ik misschien last van de 15″ velgen die tegen de wielkasten aan klappen?
Als het ‘t laatste is, kan ik misschien sport-veren van een astra er tussen drukken? Zodat ie wat beter veert?
4 februari 2010 om 22:35 #17601082Probleem 3
Heb alleen een ander probleem, bij een 100km/h of 120km/h begint de auto een beetje te trillen. Het stuur trilt
Ik denk dat je de wielen even moet balanceren
Nu heeft de auto links en rechts voor slechte homokineten, zou dit ermee te maken hebben? Kan iemand mij helpen aan goedkope homokineten? (Auto word geen oldtimer dus budget is erg laag… tis maar een A3).
Hoe weet je dat je homokineten slecht zijn? merk je dat met het nemen van een bocht?
Probleem 4
Als ik een drempel neem, en ik rij met m’n achterwielen er vanaf. Dan hoor ik de rechter achterkant, raar klapperen.‘t geluid klinkt alsof de veer los ligt in de veerpoot, kan dat? Want als de auto geparkeerd staat dan zit er gewoon druk op de vering. Zou ‘t kunnen zijn dat de vering te slap is geworden ofzo?
De veren kunnen niet los zitten, die zitten er zeker vast tussengeklemt (tenzij je erg verlaagd heb)
Mischien schokdemper niet goed vast?Of heb ik misschien last van de 15″ velgen die tegen de wielkasten aan klappen?
Dit zou goed kunnen.
Als het ‘t laatste is, kan ik misschien sport-veren van een astra er tussen drukken? Zodat ie wat beter veert?
Die van een astra passen volgens mij niet, Beter kan je eerst controleren of de velgen nergens tegenaan lopen.
5 februari 2010 om 08:13 #17601083Homo-kineten maken een ratel geluid zodra ik weg rij en stuur :P Dus ik ga er vanuit dat ze kapot zijn… Of ‘t moeten de wiel-lagers zijn, maar dat lijkt me stug, want ‘t geluid gaat weg zodra je 30km/h of harder rijd…
Banden uitbalanceren, heb ik laten doen voordat m’n banden de schuur in gingen afgelopen jaar… Zouden ze door ‘t liggen in de schuur uit balans zijn geraakt? Of ligt het wellicht toch aan de kineten?
Als het de achter-veren niet zijn, wat kan zo´n klik/klap achtig geluid dan maken zodra je de drempel af komt? (lees, 40km/h over een drempel waar je met 50km/h overheen mag).
De banden hebben na mijn idee voldoende ruimte achter/voor. Zit zo’n 8cm ruimte nog in de wielkast, en de wielkast zelf valt buiten de band.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.