Forumindex › Forums › Modellen › Astra › moter sneller maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2010 om 20:05 #17216755
hallo,
ik rij een astra g ut 2002 met een 1.6 8v met 85pk
Het is niet het snelste blok, ook net echt zuinig, maar hij bevalt mij prima, met doortrekken, trekt de moter altijd goed in welk toerental ook, en je kan er ook vlot mee schakkelen zodat hij toch nog enigsinds zuinig is.Kan dit blok sneller gemaakt worden? Of kunnen er mee pk’s uit het blok te halen zijn zonder te veel ingrijpende dingen?
Of moet ik drect denken aan een dikke portomonee en grote verbouwingen?
De auto is wel voor dagelijks vervoer namelijk.
ik heb wel een redelijk buget. ik wil mn auto niet mooi maken voor de buren, maar wil dr dingen aan veranderen waar ik zelf echt wat aan heb:wors
alle ideen en tips welkom, ben namelijk echt een leek op dt gebied.
27 januari 2010 om 20:13 #17600637Is wel eens meer over gesproken (zoek functie), maar ik zou toch een ander blok erin leggen. Volgens mij krijg je niet echt bijzonder veel kracht uit dit blok.
27 januari 2010 om 20:15 #17600638Klinkt lullig….maar dan kan je beter een andere astra gaan zoeken ben ik bang..
27 januari 2010 om 20:16 #17600639Mja je kan een blok altijd chippen, maar dat geeft niet echt gruwelijk meer vermogen ofzo (max 10% ofzo?)
27 januari 2010 om 20:27 #17600640origineel gepost door Astra_DLS
Mja je kan een blok altijd chippen, maar dat geeft niet echt gruwelijk meer vermogen ofzo (max 10% ofzo?)geen 16v, geen turbo…. daar haal je never nooit 10% mee lijkt mij.
27 januari 2010 om 20:28 #17600641oke, k hoor het al. Nou, op die zoekfunte ben k wel heel veel te weten gekomen over de nog langzamere versie. 75pk geloof ik?? maar kon wenig vinden over mijnes.
Ben evengoed tevreden over dit blok, en al helemaal over de auto:wors dus die gaat zeker net weg. dt was gewoon een vraag naar intresse. als er we opties waren dan had k dat msschien wel wllen doen. ander luchtfilter systeem en utlaatsysteem scheelt ook niks? voor chiptunen heb ik wel een adres, maar is dt wel veilig? heb gehoort dat er na chiptunen vaak problemen zijn. dan bedoel ik over het chiptunen in het algemeen, dus net alleen op opel.
27 januari 2010 om 20:43 #17600642mwah, in principe is een blok zo afgesteld (de ECU) dat deze zo lang mogelijk meegaat. Door het chippen pas je de mapping van je ECU aan, waardoor deze meer PK’s kan gebruiken en daardoor een snellere en zuinigere wagen hebt. Er bestaat echter wel een kans, dat je blok sneller verslijt.
Een uitlaat wil zeker wel helpen, maar dat gaat echt maar om 3-4 PK, mits je de hele boel vervangt, en dat kost meer geld dan het aan PK’s oplevert (in mijn ogen in ieder geval). Een ander luchtfilter (K&N bv) is hetzelfde, het helpt wel, maar een luchtfilter moet je dan echt middenin de koude lucht hangen en dit levert ook maar 1 / 2 PK op.
27 januari 2010 om 21:17 #17600643ik denk dat je met weinig geld ,de meeste winst haalt door er een katvervanger op te zetten ,vaak trekt die dan iets sneller.
een katvervanger kan je ook zelf maken koop een buis met de goeie diameter ,ga naar de sloop , zoek een oude kat ,zaag hiervan de flens eraf ,schuif de buis en de kat over mekaar en laat deze lassen of doe er een uitlaatklem op en klaar .
je kan natuur ook kijken of ze een lege kat van het juiste model hebben leggen en, die kopen .
28 januari 2010 om 05:58 #17600644katvervanger is een goeie tip. laten chipen vind k msschen wel een goed idee, ik zal eens rondvragen wat er uit te halen is. want als ik dat aan 5 mensen ga vragen, krijg ik 5 verschilende antwoorden:jerry haha.
als jullie begrijpen wat ik bedoel.;)er moet met een kat vervanger wel een andere eindemper op, een matje van mij rijd de 1.8 versie sport, met lege kat, en dat klinkt nergens naar.
ik zzie vaak dat er een gewone unversele open luchtflter geplaatst wordt, wat zijn hier de voordelen van? en de nadelen?
28 januari 2010 om 05:59 #17600645kzal volgens mij wel de enige zijn die wat aan zijn 1.6 8v wilt doen:D
28 januari 2010 om 08:33 #17600646origineel gepost door b07
ik denk dat je met weinig geld ,de meeste winst haalt door er een katvervanger op te zetten ,vaak trekt die dan iets sneller.een katvervanger kan je ook zelf maken koop een buis met de goeie diameter ,ga naar de sloop , zoek een oude kat ,zaag hiervan de flens eraf ,schuif de buis en de kat over mekaar en laat deze lassen of doe er een uitlaatklem op en klaar .
je kan natuur ook kijken of ze een lege kat van het juiste model hebben leggen en, die kopen .
Helpt een kat vervanger echt zoveel?
Ik heb zelf namelijk vanaf de kat alles naar achter toe laten vervangen door een custom RVS systeem met open demper. En heb daarbij de middendemper eruit gelaten.
Merkte best wel verschil met power, niet enorm maar toch wat. Zou dat nu met een katvervanger dan nog meer worden?28 januari 2010 om 10:02 #17600647Als je echt wil dat je auto sneller wordt dan wel niet sneller aanvoelt, dan kun je dit ook helemaal gratis doen hoor. Trek gewoon heel je auto kaal, banken eruit panelen eraf en gaan met de banaan :D Maar ik denk niet dat dit de bedoeling is, ofwel :D
28 januari 2010 om 15:16 #17600648origineel gepost door Lamborghini
origineel gepost door b07
ik denk dat je met weinig geld ,de meeste winst haalt door er een katvervanger op te zetten ,vaak trekt die dan iets sneller.een katvervanger kan je ook zelf maken koop een buis met de goeie diameter ,ga naar de sloop , zoek een oude kat ,zaag hiervan de flens eraf ,schuif de buis en de kat over mekaar en laat deze lassen of doe er een uitlaatklem op en klaar .
je kan natuur ook kijken of ze een lege kat van het juiste model hebben leggen en, die kopen .
Helpt een kat vervanger echt zoveel?
Ik heb zelf namelijk vanaf de kat alles naar achter toe laten vervangen door een custom RVS systeem met open demper. En heb daarbij de middendemper eruit gelaten.
Merkte best wel verschil met power, niet enorm maar toch wat. Zou dat nu met een katvervanger dan nog meer worden?ik heb ooit is een kat leeg gemaakt van een golf 2 en merkten duidelijk dat die sneller trok en, ook sneller op top was ,een jaar daarna had ik de midden demper en, de eind demper vervangen door een rechte buis met een open eind demper ,het enige wat ik hier bij merkten is dat die veel meer herrie ging maken ,er kwam niet nog meer merkbaar vermogen bij.
ook heb ik een katvervanger op me audi a4 gehad ,hierbij was er ook verschil kwa trekkracht alleen was dit veel minder als de golf.
je hoeft hier mee ook geen wondere te verwachten het is net genoeg dat je het merkt.
28 januari 2010 om 15:28 #17600649origineel gepost door robert_corsa
katvervanger is een goeie tip. laten chipen vind k msschen wel een goed idee, ik zal eens rondvragen wat er uit te halen is. want als ik dat aan 5 mensen ga vragen, krijg ik 5 verschilende antwoorden:jerry haha.
als jullie begrijpen wat ik bedoel.;)er moet met een kat vervanger wel een andere eindemper op, een matje van mij rijd de 1.8 versie sport, met lege kat, en dat klinkt nergens naar.
ik zzie vaak dat er een gewone unversele open luchtflter geplaatst wordt, wat zijn hier de voordelen van? en de nadelen?
open luchtfilter moet je er niet opzetten ,daar gaat die langzamer van trekken , hoger brandstofgebruik ,meer vuil van aanzuigen en, meer herrie van maken.
ik was zelf ook is zo naif om er ooit 1 te kopen voor mij astra 1.6 8v .
ik ree 80km minder op een tank en, de sprint naar de 100 dee ik 2 seconden langer over.
geen aanrader dus.
28 januari 2010 om 15:48 #17600650AnoniemLid sinds:
1 January 1970katvervanger heeft eigenlijk pas echt zin wanneer je een spaghetti spruitstuk oid erop hebt zitten. Want de kat zou deze anders afknijpen.
28 januari 2010 om 16:10 #17600651zo ben ik ook ooit begonnen met een 1.6 8v met 75 pk die ik wat sneller wou hebben. :P
iedereen zij nee, ik eigenwijs…… en toch proberen
nu 3 motoren verder minder eigenwijs.. :o
maja zelf weten ;)
28 januari 2010 om 16:17 #17600652Mijn F GSi ging slechter rijden van een katvervanger..
28 januari 2010 om 17:00 #17600653modernere motoren zullen minder reageren op katvervangenrs dan de eerste katalysator motoren.
Geld ook voor lucht anvoer systemen.
de Systemen worden meer en meer meegewogen in het motorregel systeem, en als je daar van af gaat wijken levert dat vaak eerder een verlies op dan winst.
Willem
13 februari 2010 om 08:33 #17600654hoe zit het dan met de apk als je de kat eruit haalt?
gaat deze dan nie meer co2 geven ofzo?
greetzz
13 februari 2010 om 09:56 #17600655origineel gepost door the phoenix
hoe zit het dan met de apk als je de kat eruit haalt?gaat deze dan nie meer co2 geven ofzo?
greetzz
ja die kans is heel groot
13 februari 2010 om 11:20 #17600656dt plan wordt dus nks dus blijf vrolijk rond tuffen in mijn wagentje.
13 februari 2010 om 11:50 #17600657origineel gepost door robert_corsa
dt plan wordt dus nks dus blijf vrolijk rond tuffen in mijn wagentje.Zeer verstandige keuze, heeft toch allemaal geen zin.
Als je echt iets snellers wil dan koop je beter een andere auto.14 februari 2010 om 00:23 #17600658Ik zou zeggen schaf een ferarri aan of iets in de richting van een Audi R8 en houdt die astra maar als slagroom op het toetje
14 februari 2010 om 09:43 #17600659origineel gepost door robert_corsa
hallo,ik rij een astra g ut 2002 met een 1.6 8v met 85pk
Het is niet het snelste blok, ook net echt zuinig, maar hij bevalt mij prima, met doortrekken, trekt de moter altijd goed in welk toerental ook, en je kan er ook vlot mee schakkelen zodat hij toch nog enigsinds zuinig is.Kan dit blok sneller gemaakt worden? Of kunnen er mee pk’s uit het blok te halen zijn zonder te veel ingrijpende dingen?
Of moet ik drect denken aan een dikke portomonee en grote verbouwingen?
De auto is wel voor dagelijks vervoer namelijk.
ik heb wel een redelijk buget. ik wil mn auto niet mooi maken voor de buren, maar wil dr dingen aan veranderen waar ik zelf echt wat aan heb:wors
alle ideen en tips welkom, ben namelijk echt een leek op dt gebied.
Blijf het wel apart vinden, maar vaak bij deze motoren komen de bovengestelde vragen een maand of 2 na aanschaf.
Persoonlijk ben ik dan van mening dat je tijdens een proefrit al had kunnen ervaren dat de auto niet meer dan redelijk vlot is..
als je anders gewend ben kan dat op langer termijn wel eens gaan vervelen inderdaad.
Er is dan ook niks mis met deze motoren, maar als je toch een redelijk vlotte rijder ben, en je rijdt dus regelmatig lekker vlot door had je beter voor een 16V kunnen kiezen, die zijn bij vlot rijden ook nog eens zuiniger dan deze 1.6 8V welke wel zeer betrouwbaar is natuurlijk (tenzij je er aan gaat verbouwen).
@ Robert_Corsa: Is niet persoonlijk bedoeld.
Maar heb dezelfde vraag die je stelt, al best vaak voorbij zien komen, en meestal wanneer iemand zo’n 2 a 3 maanden in bezit is van een Astra-F of G met 1.4 of 1.6 8 klepper motor.
Viel me gewoon op.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.