Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra f 1.4nz naar 2.0 8v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2010 om 17:15 #17216664
dag mensen
ik heb een vraag ….
ik heb een astra f 1.4nz uit 93
maar de 1.4 loopt op het einde en drom
wil ik er een 2.0 8v in leggen
maar wat moet ik dan allemaal veranderen
de computer moet van de 2.0 8v zijn
maar de kabelboom moet die vann de hele auto vervangen worden of alleen het motor gedeelte ,kan ik die van de 2.0 dan gwoon in de kabel boom van de auto duwen ????mvg mike
25 januari 2010 om 18:01 #17599473als je vermogen meer als 40% stijgt geloof ik dat je em dan moet laten omkeuren bij de RDW,je zal dan een hoop moeten aanpassen, remmen , aandrijfassen, motorsteun , kabelboom en, vast nog wel meer dingen, omkeuren is ook niet goedkoop ik dacht iets van 500 euro .
volgens mij heeft een 1.4 60 pk
en,een 2.0 v8 116 pk40% van 60 is +/- 24 dus het vermogen wat je max mag hebben zonder dat die omgekeurt moet worden is 84 pk
anders ben je ook niet verzekert en, is de kans groot dat je auto nooit apk goed gekeurd word.dit is wat mij bij staat ik weet het niet 100% zeker.
25 januari 2010 om 18:19 #17599474dat verhaal van omkeuren 500 euro geld allang niet meer..
tegenwoordig kost het rond de 50 eurie en als je pech hebt 98 eurie..
dus dat kost je bijna al niks!
25 januari 2010 om 18:20 #17599475en met de apk maakt het al helemaal niks uit,ik had een kadett 1.3 met 2.0 16 v en komt er gewoon door..
als je maar 4 cil blijft,anders wordt het gekker!
25 januari 2010 om 18:41 #17599476is je uitstoot niet hoger dan? :hmmz
25 januari 2010 om 20:44 #17599477niet alleen motor,
assen, remmen, bak, kabelboom
25 januari 2010 om 20:55 #17599478zou m wel omkeuren als je zo ver in vermogen stijgt..
Dure keuring geld alleen nog voor voertuigen van ’98 en nieuwer die meer dan 40% in vermogen stijgen.
@ b07: Mileu en uitstoot eisen zijn gelijk voor elke motor, dus nee, de percentages van giftige stoffen is niet te hoog…
er word meer uitlaat gassen uitgestoten, maar met de zelfde PERCENTAGE, deze percentage word gemeten, niet of er meer uitlaatgassen zijn..
zo mag een 1.4 8V 0,5% Co stationair en 0,3% Co op toeren uitstoot hebben, maar voor mijn 2.5 V6 geld de zelfde norm.
@ Opelpower89:
– Je zal ook de naven kabelbomen versnellingsbak aadrijfassen en uitlaat aan moeten passen op de Bigblock motor.
– Heel verstandig is, ook om Subframe te wisselen voor een zwaardere (6 bouten bevestiging tov 4 van de 1.4), en natuurlijk de remmen aanpassen..
Remmen is ten slotte BELANGRIJKER als rijden!!!!
Willem
26 januari 2010 om 11:07 #17599479bedankt mensen
dus moet ik hem dan op nieuw laten keuren
de rest om bouwen is dan ni zoon problleem
kan ik wel de zelfde motor steunen gebruiken?mike
26 januari 2010 om 17:48 #17599480maar hoe zit het dan met de verzekering ,ben je wel verzekert als je em niet laat omkeuren?
26 januari 2010 om 17:53 #17599481@ Opelpower89
motorsteunen van de 2 liter motor zijn nodig!!
Je moet er van uit gaan dat je zo goed als alles nodig hebt van de 2 liter motor.
Let op, je moet ook de benzine pomp vervangen indien je van een Centraal ingespoten motor naar Multipoint ingespoten motor gaat, C14NZ is Centraal ingespoten, de C20NE is een Multipoint ingespoten systeem.
@ b07:
Je bent officieel niet verzekerd omdat de auto niet aan de richtlijnen van het kenteken voldoet.
Willem
26 januari 2010 om 19:19 #17599482En ga dan gelijk voor een c20xe blok…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.