Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c2.0xe – boren naar 87 mm Wössner pistons
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2010 om 11:12 #17216649
‘k Zou hier graag es een paar meningen over hebben… ‘k Heb hier en daar al gelezen dat de cilinder wanden wel es te dun kunnen worden.
En is het risico dan het extra vermogen waard of speel ik beter op veilig? Meestal zal de motor voor straatgebruik gebruikt worden en
misschien af en toe naar een sprint voor de fun. ‘k Wil gewoon nog een betrouwbare motor voor op de weg…
Of is het veiliger om een kleinere overmaat te gebruiken?
Qua risico, betrouwbaarheid enz?Laat me de meningen maar horen en voorstellen zijn altijd welkom!
Greetz
25 januari 2010 om 11:21 #17599342Belangrijk is de compressie verhogen voor goed resultaat
de cilinderinhoud helpt ook maar volgens mijn niet zoveel.Tot nu toe kreeg ik een aantal negatieve reactie’s over de
Wossner zuigers.
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar neem ik het zekere
voor het onzekere en spaar een bbetje verder voor Omega
zuigers.25 januari 2010 om 12:49 #17599343Mocht je deze zuigers hebben liggen,
lekker opboren naar die maat.moet je nog zuigers aanschaffen, pak dan gewoon 1ste overmaat..
25 januari 2010 om 17:31 #1759934487.00mm is geen probleem.
Ik heb ze al verschillende keren met 88.00mm gezien maar dan vind ik zelf niks.25 januari 2010 om 19:04 #17599345@corsaboy: Zuigers in kwestie heb ik nog niet aangeschaft, ‘k wil eerst wat info inwinnen voor ik er aan begin.
Als ik zeker weet dat ik niet in de problemen zou komen met te dunne cilinderwanden oid zou ik toch willen gaan voor de 87mm pistons.
@Miruni: Verder dan 87mm zou ik persoonlijk niet gaan…
@Hillclimber16v: Als die Omega zuigers echt beter zijn zou ik die dan toch ook de voorkeur geven, het laatste waar ik wil op besparen is dan toch wel m’n motor.In ieder geval als 87mm geen probleem is voor het blok denk ik van daar voor te gaan of zoals corsaboy zegt misschien de 1ste overmaat zuiger nemen.
‘k Ga nog even wikken en wegen.Alvast bedankt voor de info!
Greetz
25 januari 2010 om 19:30 #17599346Omega’s zijn een klasse beter…
25 januari 2010 om 19:52 #17599347eerste over maat is 86.5mm dus tja..
ik denk persoonlijk dat je niet zo heel veel wint om direct de 2de overmaat te pakken.Persoonlijk ga ik altijd liever voor safe.. heb er zelf nu 86.5mm wössner zuigers inzitten…
25 januari 2010 om 21:04 #17599348heb ook de wossner’s steken. diameter 87. 00 . Totaal geen problemen mee. Maar wat je er mee wint is gewoon verwaarloosbaar.
dus zoals Corsaboy zei. hou het safe en neem de 86.50
Corsaboy: bedankt voor de navraag. Het was idd da streepje ertussen dat het hem deed:wors
25 januari 2010 om 21:17 #17599349Originally posted by CORSA2L16VALVE
heb ook de wossner’s steken. diameter 87. 00 . Totaal geen problemen mee. Maar wat je er mee wint is gewoon verwaarloosbaar.dus zoals Corsaboy zei. hou het safe en neem de 86.50
Corsaboy: bedankt voor de navraag. Het was idd da streepje ertussen dat het hem deed:wors
no prob..
had laatst ook al iemand ide hetzelfde had haha..ontopic..
wat zijn jouw ervaringen tim met de wössner zuigers?
nog steeds tevreden?25 januari 2010 om 21:41 #17599350na wat ik die laat afzien:hmmz vind ik ze best wel goed…
hebben al overtoeren meegemaakt (misshift) denk even de 10000T/min aangetikt.
en heb nu een klep krom omdat 1ne hydrostoter het heeft laten afweten
Duw er een serieuze hoeveelheid aan NOS op. Dus kan wel stellen dat ik ze al serieus extreem getest heb :agent:thumbupgreetz
26 januari 2010 om 12:03 #17599351Er zal wel in alles een betere bestaan maar als je de prijs
afweegt zit er toch een serieus verschil tussen Omega en Wossner niet?
En als jullie er goede ervaringen mee hebben kan het toch
zo slecht niet zijn.28 januari 2010 om 17:32 #17599352origineel gepost door hillclimber16V
Er zal wel in alles een betere bestaan maar als je de prijs
afweegt zit er toch een serieus verschil tussen Omega en Wossner niet?
En als jullie er goede ervaringen mee hebben kan het toch
zo slecht niet zijn.Deze zullen altans een stuk beter zijn dan de orginele. In mijn ogen toch:afro
28 januari 2010 om 18:22 #17599353Had ik niet ergens gelezen dat Wössner beetje slordig om gaat met hun afwerking en afmetingen…
Nuja,meten is weten maar daar heb ik niet veel verstand van eerlijk gezegd.Greetz Red
28 januari 2010 om 18:37 #17599354Bij die Wossner zuigers ben je misschien beter het blok te boren naar de maat die op de zuigers meet en bij Omega
zullen ze passen in de overmaat die je hebd geboord.
Inderdaad ook al gelezen over een mindere afwerking of
nauwkeurigheid.Ivan
28 januari 2010 om 21:12 #17599355heb men blok laten boren en de zuigers meegegeven voor de juiste maten. mijne is geboord op maat van de zuiger
normaal 2overmaten. dus had iets van een 2046cc dacht ik en nu kan ik me met een gerust hart inschrijven in de +2000cc klasse
31 januari 2010 om 19:18 #17599356origineel gepost door CORSA2L16VALVE
heb men blok laten boren en de zuigers meegegeven voor de juiste maten. mijne is geboord op maat van de zuigernormaal 2overmaten. dus had iets van een 2046cc dacht ik en nu kan ik me met een gerust hart inschrijven in de +2000cc klasse
Bij Vankronenburg?
Greetz
31 januari 2010 om 23:18 #17599357jep. maar via via dat het wel tegoei gedaan zou zijn
greetz
1 februari 2010 om 13:07 #17599358origineel gepost door CORSA2L16VALVE
jep. maar via via dat het wel tegoei gedaan zou zijngreetz
Ahzo,wil dat dan zeggen dat ze anders ietsje minder nauwkeurig werken ofzo?
Dat zou je toch niet echt verwachten of begrijp ik het verkeerd?
Want om eerlijk te zijn zou ik het boren, honen ook daar willen laten doen…Greetz
1 februari 2010 om 17:14 #17599359weet dat er hier velen op forum niet wild zijn van hun manier van doen. Als je niet met een paar duizend euro op tafel komt, doen ze eigenlijk niet veel moeite
ik heb er toen bijna 4500op tafel gegooit en jaar erop nog een nokkenas set besteld. Zij gingen die afstellen en dergelijke. Auto ging geen meter sneller… Nadien elders laten afstellen en liep stukken beter voor nog niet de helft van het geld
greetz
4 februari 2010 om 12:17 #17599360Owkay… En kan jij me dan iemand aanbevelen soms?
Greetz
4 februari 2010 om 13:39 #17599361Originally posted by red_maniac
Owkay… En kan jij me dan iemand aanbevelen soms?Greetz
zit helaas niet bij jou in de buurt.
Bij OMR (overijsselse motoren revisie) http://www.motorenrevisie.com/ heb ik extreem goede ervaringen.Weten waar ze het over hebben. staan vaak niet vooraan om motoren te tunen. Maar als ze er eenmaal mee bezig zijn leveren ze uiterst net werk voor normale prijzen.
Ook denken ze met de klant mee en kijken niet alleen naar de meest dure oplossing.. Nee een oplossing die werkt en heel blijft voor een normale prijs.. Maar als je ergens op wilt bezuinigen waar hij niet achter staat krijg je dat ook eerlijk te horen…
4 februari 2010 om 13:52 #17599362origineel gepost door corsaboy
Originally posted by red_maniac
Owkay… En kan jij me dan iemand aanbevelen soms?Greetz
zit helaas niet bij jou in de buurt.
Bij OMR (overijsselse motoren revisie) http://www.motorenrevisie.com/ heb ik extreem goede ervaringen.Weten waar ze het over hebben. staan vaak niet vooraan om motoren te tunen. Maar als ze er eenmaal mee bezig zijn leveren ze uiterst net werk voor normale prijzen.
Ook denken ze met de klant mee en kijken niet alleen naar de meest dure oplossing.. Nee een oplossing die werkt en heel blijft voor een normale prijs.. Maar als je ergens op wilt bezuinigen waar hij niet achter staat krijg je dat ook eerlijk te horen…
Ik ben liever een paar uurtjes onderweg en dat alles in orde is gedaan of een kwartiertje en niet in orde…
Zal es checken…Alvast bedankt!
4 februari 2010 om 16:40 #17599363http://www.biggelaarmotors.nl/site/home.html
Als je hierheen gaat, vragen naar Patrick (zoon van de baas) Ik kom er zelf ook weleens en hij levert goeie spullen voor goeie prijzen, goed werk ook. Doet ook regelmatig c20xe’s.
1 maart 2010 om 19:39 #17599364de keren dat ik zaken heb gedaan met biggelaar (dat is al wat jaren terug, zaten ze oa nog in andere pand in made) waren ze wat slordig en hebben 2 keer een blok te krap geboord, maar zijn zeker niet duur, alleen wel alles nameten/nalopen bij hun…
maar het blijft lastig in mijn ogen, je kunt een ZEER kundige revisie man hebben die PERFECT werk aflevert, maar niet weet hoeveel speling een NIET STANDAARD motor moet hebben op de lagers / zuigers / zuigerveren etc etc..
En andersom, weten ze soms de meeste dingen wel, maar doen ze weer slordig werk :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.