Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motor wordt niet warm! astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2010 om 23:53 #17216636
Hallo
Mijn motor van de astra F wordt niet warm.
Ook komt er geen warme lucht; toch geen aangename warmte het voelt echt koud aan
(zelf na lang rijden) uit het kachelhuis.Enkel wanneer ik lang stil sta of dus in de file sta wordt
hij warm naar de 90-95 graden
en krijg ik warme lucht.
Het is een C14NZIemand een idee?
Jeroen
24 januari 2010 om 23:55 #17599231Thermostaat die dicht blijft..
25 januari 2010 om 00:00 #17599232Maar dan zou er toch warme lucht moeten komen?
25 januari 2010 om 01:51 #17599233als je thermostaat dicht blijft staan dan word die juist wel heet ,te heet.
ik denk eerder dat je thermostaat een stukje open blijft staan en, niet meer dicht gaat.
25 januari 2010 om 07:24 #17599234^dit klinkt aan nemelijk
is de thermostaat bij de radiateur
deze laat dan continue warm water door de radiateur lopen waardoor hij steeds afkoelt25 januari 2010 om 12:35 #17599235De thermostaat bij de radiateur, waar zit deze ergens dan kan ik eens kijken
Jeroen
25 januari 2010 om 12:46 #17599236Die heb ik ondertussen al links ergens gevonden.
Als ik de stekker uittrek en er mee ga rijden zal hij dan wel op temperatuur komen?
Jeroen
25 januari 2010 om 13:14 #17599237Thermostaat is mechanisch, jij hebt het denk ik over de thermoschakelaar voor de radiatorfan.
Als die sluiting maakt, zou de fan continue draaien. Controleer dat ook even.
De thermostaat die b07 bedoelt zit in/bij de bovenste radiateurslang op het blok.Zit er wel genoeg koelvloeistof in ??
25 januari 2010 om 13:29 #17599238juist ik heb het over de thermostaat voor de fan.
Dit is goed werkend denk ik toch.Koelvloeistof zit er zeker genoeg in, misschien wel wat teveel..
Ik kijk eens even naar die thermostaat
Jeroen
25 januari 2010 om 13:33 #17599239Is dat dat ding daar ergens onder de altornator??
Hoe kun je zien of dit noch werkt?
jeroen
25 januari 2010 om 13:44 #17599240Uitbouwen.
Kijken of de klep nog helemaal sluit.
Nee > stuk
Ja > pannetje met water koken met thermostaat erin, kijken of hij open gaat in de buurt van de juiste temperatuur. (staat meestal op de rand ingeslagen.Nee > stuk
Ja > thermostaat goed25 januari 2010 om 13:46 #17599241Is dit gemakkelijk uit te bouwen en waar zit die thermostaat ergens.
Ik zal anders eens een foto uploaden
Jeroen
25 januari 2010 om 13:53 #1759924225 januari 2010 om 14:01 #17599243Volgens mij zit in het alu huisje waar die radiatorslang met die krul (links op de foto) op zit, aan de motor.
Maar zo goed ken ik de small blocks niet.Je kan even de slang loshalen en kijken….
25 januari 2010 om 14:49 #17599244ja wat commocruiser zegt daar zit die.
het uitbouwen is nietzo moeilijk ongeveer een uurtje werk ,
koelvloeistof aftappen door onderste radiator slang los temaken,
distributiriem ontspannen ,
nokkenastandwiel moet eraf ,
aluminium huis eraf daar zit die in.thermostaat kost +/- 15 euro
25 januari 2010 om 15:13 #17599245Koelvloeistof hoeft er toch niet allemaal uit…?? :hmmz De thermostaat zit redelijk bovenaan. Dus als je alleen de bovenste slang eraf haalt. Die links aan de thermostaat dus dan loopt er wel wat uit, maar dat is maar half litertje ofzo.
Moet dat bij die small blocks allemaal los dan??? Bij de grotere motoren die ik ken zit er gewoon een alu huisje achter die slang waar drie boutjes op zitten waarmee alles los is wat je nodig hebt.
25 januari 2010 om 15:48 #17599246Tandwiel en riem hoeven er niet af. Wel de kap, dan kun je onder het tandwiel bij de boutjes van het thermostaathuis.
25 januari 2010 om 17:11 #17599247Ik zal dit morgen eens proberen;
Jeroen
25 januari 2010 om 17:33 #17599248origineel gepost door JFHSas
Tandwiel en riem hoeven er niet af. Wel de kap, dan kun je onder het tandwiel bij de boutjes van het thermostaathuis.dan heb ik het mezelf dus altijd onodig moelijk gemaak:swear
de volgende keer probeer ik is jou manier.
25 januari 2010 om 17:37 #17599249origineel gepost door kaneelschep
Koelvloeistof hoeft er toch niet allemaal uit…?? :hmmz De thermostaat zit redelijk bovenaan. Dus als je alleen de bovenste slang eraf haalt. Die links aan de thermostaat dus dan loopt er wel wat uit, maar dat is maar half litertje ofzo.Moet dat bij die small blocks allemaal los dan??? Bij de grotere motoren die ik ken zit er gewoon een alu huisje achter die slang waar drie boutjes op zitten waarmee alles los is wat je nodig hebt.
inderdaad je heb gelijk de bovenste radiator slag zal wel genoeg zijn.
25 januari 2010 om 17:37 #17599250Ik heb een C14NZ in een Kadett gehad en daar ging het probleemloos.
29 juni 2011 om 20:18 #17599251@JFHSas wrote:
Tandwiel en riem hoeven er niet af. Wel de kap, dan kun je onder het tandwiel bij de boutjes van het thermostaathuis.
Kan ik dit ook doen bij een C1.6NZ motor ?
Dat zou prachtig zijn maar voordat ik de boel los haal zou ik graag nog van jullie een bevestiging willen.Groet, Rik ;)
29 juni 2011 om 20:32 #17599252@KadAstra-EF wrote:
@JFHSas wrote:
Tandwiel en riem hoeven er niet af. Wel de kap, dan kun je onder het tandwiel bij de boutjes van het thermostaathuis.
Kan ik dit ook doen bij een C1.6NZ motor ?
Dat zou prachtig zijn maar voordat ik de boel los haal zou ik graag nog van jullie een bevestiging willen.Groet, Rik ;)
Ik heb dan een X1.6XE kan het daar ook(A)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.