Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett met veel te hoog co
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2010 om 20:48 #17216628
Ik zit met mijn Kadett aan een veeeel te hoog co waarde.
De co ligt rond de 8.0 en de lambda rond de 0.80
Oftewel veeeeeeeel te rijk :thumbdownVraag me af wat er nou aan de hand is zodat ik dat kan oplossen want dit gaat me voor de apk problemen geven :(
Het is een C20NE met lexmaul inlaat en uitlaatspruit, zitten C20XE injectors in en een RVS uitlaat zonder kat…
:hmmz
24 januari 2010 om 20:58 #17599100loopt de auto verder wel goed ?
mijn eerste gedachte zou zijn lambde of temp sensor van het koelwater
boven de dynamo
in ieder geval succes met zoekengrtz
24 januari 2010 om 21:00 #17599101Vaak zijn het simpel dinge zoals een lambdasensor die nie meer regelt. of een tempsensortje.
Kan die wel zonder kat qua uitlaatgas?
24 januari 2010 om 21:13 #17599102jaa tis een 1985 dus een co van 3.5 is voor de apk goed
de auto loopt verder wel goed…
temp sensor is al vervangendenk toch de lambda… iemand een idee hoe ik die kan testen?
24 januari 2010 om 21:29 #17599103De stuurdraad meten met een multimeter.
Koud = vast op0.45v
warm schommelt het van 0.1 naar0.9v24 januari 2010 om 21:41 #17599104geven de injectoren dit probleem niet dan ? een maatje van me had voor de gein een keer G40 injectoren in zen 1300 multipointje gezet ( vw polo ) maar daar kwam de benzine bijna letterlijk uit de uitlaat..
25 januari 2010 om 06:50 #17599105mijn vermoeden is ook de injectoren, als dit opgelost is dan zal de auto ook wel een stuk fijner rijden!!
25 januari 2010 om 12:20 #17599106ik zie het nut ook niet zo om die injectoren van een c20xe erin te zetten, tenzij de rest ook is aangepast (chip)
dus ik zet ook in op de injectoren :jerry
25 januari 2010 om 13:03 #175991071985 ??
Heel gauw die lambda-sonde uitschakelen !
Pin 27 (zo uit m’n hoofd, check het even in het schema) aan massa leggen en stekker lambda sonde lostrekken.
Daarna lekker CO afstellen.Hoop dat het lukt, die XE-injectoren storten 25% meer als NE’s.
Bosch 0280150725 (C20NE) Zwart 200cc/min @ 3bar / 15,9 ohm
Bosch 0280150744 (C20XE 2.5 Motronic) Beige 250cc/min @ 3bar / 15,9 ohm
Bosch 0280150427 (C20XE 2.8 Motronic) Blauw 250cc/min @ 3bar / 15,9 ohm25 januari 2010 om 14:17 #17599108en ik zie door de aanpassingen aan de motor niet meteen 25% extra lucht erin komen, anders zou het vermogen ook met 25% toenemen ( = 115 x 1,25 = 144pk )
25 januari 2010 om 17:02 #17599109had ze nog liggen die injectoren…
met de NE injectoren ook alleen maar problemen :puke25 januari 2010 om 22:04 #17599110ne zeg je he, er wordt vaak met de luchtweger geknoeid om een rijker mengsel te krijgen, kan je zien dat ie open is geweest?? Misschien vervangen voor een andere. . . Het ding moet zonder kat makkelijk onder die 3,5% kunnen!!
25 januari 2010 om 22:18 #17599111origineel gepost door folkyc20xe
ne zeg je he, er wordt vaak met de luchtweger geknoeid om een rijker mengsel te krijgen, kan je zien dat ie open is geweest?? Misschien vervangen voor een andere. . . Het ding moet zonder kat makkelijk onder die 3,5% kunnen!!Niet als de injectoren 25% meer inspuiten, zonder dat het motormanagement het weet.
Lambdaregeling is alleen maar een fijnafstelling, die vangt zo’n verschil niet op.Maar inderdaad kan je wel even kijken of het zwarte kunststof kapje van je luchthoeveelheidsmeter eraf is geweest. Zit er dan meestal weer op gekit.
25 januari 2010 om 22:32 #17599112C20XE injectors zijn bijna zeker het probleem. had ik destijds ook….
gewone NE er weer in, toen was het goed
27 januari 2010 om 19:46 #17599113Heb het even nagekeken in het schema, het is inderdaad pin 27 aan massa om van C20NE naar 20NE te gaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.