Kadett met veel te hoog co

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett met veel te hoog co

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216628
    mrmonkey
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2006

      Ik zit met mijn Kadett aan een veeeel te hoog co waarde.
      De co ligt rond de 8.0 en de lambda rond de 0.80
      Oftewel veeeeeeeel te rijk :thumbdown

      Vraag me af wat er nou aan de hand is zodat ik dat kan oplossen want dit gaat me voor de apk problemen geven :(

      Het is een C20NE met lexmaul inlaat en uitlaatspruit, zitten C20XE injectors in en een RVS uitlaat zonder kat…

      :hmmz

      #17599100
      mrp-tech2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2009

        loopt de auto verder wel goed ?
        mijn eerste gedachte zou zijn lambde of temp sensor van het koelwater
        boven de dynamo
        in ieder geval succes met zoeken

        grtz

        #17599101
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Vaak zijn het simpel dinge zoals een lambdasensor die nie meer regelt. of een tempsensortje.

          Kan die wel zonder kat qua uitlaatgas?

          #17599102
          mrmonkey
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 February 2006

            jaa tis een 1985 dus een co van 3.5 is voor de apk goed

            de auto loopt verder wel goed…
            temp sensor is al vervangen

            denk toch de lambda… iemand een idee hoe ik die kan testen?

            #17599103
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              De stuurdraad meten met een multimeter.

              Koud = vast op0.45v
              warm schommelt het van 0.1 naar0.9v

              #17599104
              GlennGSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 August 2007

                geven de injectoren dit probleem niet dan ? een maatje van me had voor de gein een keer G40 injectoren in zen 1300 multipointje gezet ( vw polo ) maar daar kwam de benzine bijna letterlijk uit de uitlaat..

                #17599105
                folkyc20xe
                  Lid sinds:
                  13 February 2005

                  mijn vermoeden is ook de injectoren, als dit opgelost is dan zal de auto ook wel een stuk fijner rijden!!

                  #17599106
                  bikemaster
                    Lid sinds:
                    5 January 2010

                    ik zie het nut ook niet zo om die injectoren van een c20xe erin te zetten, tenzij de rest ook is aangepast (chip)

                    dus ik zet ook in op de injectoren :jerry

                    #17599107
                    CommoCruiser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2007

                      1985 ??

                      Heel gauw die lambda-sonde uitschakelen !
                      Pin 27 (zo uit m’n hoofd, check het even in het schema) aan massa leggen en stekker lambda sonde lostrekken.
                      Daarna lekker CO afstellen.

                      Hoop dat het lukt, die XE-injectoren storten 25% meer als NE’s.

                      Bosch 0280150725 (C20NE) Zwart 200cc/min @ 3bar / 15,9 ohm
                      Bosch 0280150744 (C20XE 2.5 Motronic) Beige 250cc/min @ 3bar / 15,9 ohm
                      Bosch 0280150427 (C20XE 2.8 Motronic) Blauw 250cc/min @ 3bar / 15,9 ohm

                      #17599108
                      folkyc20xe
                        Lid sinds:
                        13 February 2005

                        en ik zie door de aanpassingen aan de motor niet meteen 25% extra lucht erin komen, anders zou het vermogen ook met 25% toenemen ( = 115 x 1,25 = 144pk )

                        #17599109
                        mrmonkey
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 February 2006

                          had ze nog liggen die injectoren…
                          met de NE injectoren ook alleen maar problemen :puke

                          #17599110
                          folkyc20xe
                            Lid sinds:
                            13 February 2005

                            ne zeg je he, er wordt vaak met de luchtweger geknoeid om een rijker mengsel te krijgen, kan je zien dat ie open is geweest?? Misschien vervangen voor een andere. . . Het ding moet zonder kat makkelijk onder die 3,5% kunnen!!

                            #17599111
                            CommoCruiser
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 March 2007

                              origineel gepost door folkyc20xe
                              ne zeg je he, er wordt vaak met de luchtweger geknoeid om een rijker mengsel te krijgen, kan je zien dat ie open is geweest?? Misschien vervangen voor een andere. . . Het ding moet zonder kat makkelijk onder die 3,5% kunnen!!

                              Niet als de injectoren 25% meer inspuiten, zonder dat het motormanagement het weet.
                              Lambdaregeling is alleen maar een fijnafstelling, die vangt zo’n verschil niet op.

                              Maar inderdaad kan je wel even kijken of het zwarte kunststof kapje van je luchthoeveelheidsmeter eraf is geweest. Zit er dan meestal weer op gekit.

                              #17599112
                              sw16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                C20XE injectors zijn bijna zeker het probleem. had ik destijds ook….

                                gewone NE er weer in, toen was het goed

                                #17599113
                                CommoCruiser
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 March 2007

                                  Heb het even nagekeken in het schema, het is inderdaad pin 27 aan massa om van C20NE naar 20NE te gaan.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.