Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Brandstofpomp Opel Zafira 2.2 DTi-16V Elegance
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2010 om 10:34 #17216554
Kan iemand mij helpen aan het serienummer van een Opel Zafira 2.2 DTi-16V Elegance uit 2002?
23 januari 2010 om 10:34 #17598369UIteraard het serienummer van de brandstofpomp
23 januari 2010 om 16:11 #17598370staat als het goed is op de pomp zelf.
Maar je kan ook even op hbase.nl kijken of die dat weten.
Meestal is het wel zo netjes als jij jezelf even zal gaan voorstellen in desbetreffende topic op dit forum.
24 januari 2010 om 15:58 #17598371Hi Paraat47
Op de pomp staan een paar nummers, deze nummers zijn van betekenis van een Opel dealer, desontdanks de kosten die het met zich meebrengt raad ik je aan om de pomp van een Opel dealer te halen.
De redenen hiervoor zijn:
Op een pomp van de Opel dealer heb je 2 jaar volledige garantie op product fouten, dit houd in als de pomp kapot gaat of vermiderde prestaties leverd doordat er iets kapot of niet goed werkt in de pomp je krijgt een nieuwe pomp, (niet door slechte of verkeerde brandstof)
Zelfs al heeft de faalende pomp een gevolg schade dan wordt dit OOK vergoed.
Deze ondersteunig krijg je nergens anders, Opel zend experts uit om te zien wat de oorzaak is van de klacht en onderneemt stappen om eventueele product verbeteringen door te voeren.
Een pomp kan 700 euro kosten maar je krijgt niet alleen een pomp voor dat geld, als je al je injectoren moet vervangen en nog eens een pomp door een pomp geleverd door een niet Opel dealer ben je VEEEEEEL duurder uit.Geloof me op mijn woord, dit gebeurd helaas vaak, klanten kloppen dan onterecht aan bij Opel voor de falende delen die niet door Opel geleverd zijn.
Koop onderdelen van je Opel dealer, je krijgt meer dan een onderdeel, je krijgt Opel ondersteuning.
Ik heb voor andere merken gewerkt die claimen een hogere standaard te hebben maar het is een feit dat Opel de beste aftermarket(nadat een onderdeel of voertuig verkocht is) service heeft.Het belangerijkste:
Wanneer je een deel besteld krijg je automatish het verbeterde deel als er een is, alleen de Opel dealer kan je met deze servise voorzien.Ik hoop je met deze informatie van dienst geweest te zijn.
Clog27 januari 2010 om 18:15 #17598372jeetje, werk jij als verkoper of magazijn medewerker bij de Opel ofzo.:jerry Je promoot ze wel heel erg moet ik zeggen.
Wil je niet afvallen op jouw argumentatie maar voor 1500 euro had ik een compleet gereviseerde dieselpomp incl montage bij Diesel Buchli in Harderwijk. Dit was incl de kosten om mijn auto op te halen vanaf desbetreffende locatie.
Zij zijn een specialist in het reviseren van Bosch pompen en ook officieel erkend Bosch installateur. Tevens zijn ze BOVAG gecertificeerd, dus de garantie is daar goed geregeld. De service was ik bijzonder over te spreken, heel erg netjes!! En de auto rijdt nu nog steeds.
Tenzij je 2300 euro over hebt voor de pomp bij de dealer, tja. Kan in niemand zijn knip kijken. Maar denk niet dat iemand hier op dit forum zich in zal laten gaan met de prijs van de dealer op dit gebied.
Tevens nog even een puntje:
Ik had een Astra X2.0DTL uit 1999, voorheen ging ik altijd naar de dealer. Dure rekeningen enzo.. En er zat een bij geluid in mijn diesel en hij liep niet mooi (beetje knikkerbak), heel irritant. Kreeg van de dealer te horen dat dit zo hoorde. Erg jammer.
Had hem 1 keer naar een garage in de buurt gebracht. Kreeg hem terug, hij liep mooi. Geluid was weg.
Alles was gedaan en ik betaalde helft van wat ik bij de dealer betaalde.
30 januari 2010 om 23:40 #17598373Hi Tijgertje57
Ik werk niet in een magazijn maar ik ben een officieel GM technisch adviseur die de Opel dealers advies geeft hoe probleem gevallen te repareren, Opel service is op onderdelen is onge-evenaard, wij begrijpen dat klanten ontevreden kunnen zijn wanneer voertuigen VOR raken (Vehicle Of Road) binnen garantie genieten deze klanten een VIP behandeling.
Buiten garantie genieten vaste klanten een vaste klanten behandeling met eventueele financieele toezeging gebaseerd op merk loyaliteit model jaar en kilometerstand en bovenal onderhoud geschidenis.Je zal ondervinden dat Opel ver boven VW, BMW, AUDI of welk merk ook staat met de aftersales.
Dit betekend dat selfs al is de garantie verlopen afhankelijk van de omstandigheden Opel nog steeds een service verleent naar haar vaste klanten.In mijn vrije tijd wil ik aan Opel liefhebers een neganoeg zelfde service verlenen.
Clog
21 december 2012 om 13:23 #17598374:puke
4 januari 2013 om 23:46 #17598375Tijgetje, ben het helemaal met je eens. Het grote nadeel is dat bij Buchli altijd alles stuk is. Dus in verhouding nog steeds vrij duur. Daarentegen de kwaliteit van hun is perfect! Er zijn weinig tot geen bedrijven die het beter kunnen als hun. Maar als je het relatief goedkoop wilt houden, kun je bij de meeste dieselspecialisten/revisiebedrijven terecht. Hier in de buurt is dat bijvoorbeeld van de Kolk in Vroomshoop. (DPP of zoiets).
En wat betreft Clog, misschien een idee om het hele forum eens door te lezen? Kom je er ook achter hoe de gemiddelde Opelrijder er over denkt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.