Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kachelaanjager Kadett E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2010 om 17:39 #17216498
Ik heb nu in een half jaar tijd 4 kachelaanjagers versleten
en ben het nu kotsbeu. Nieuw zijn ze niet meer te krijgen en reviseren kan ook niet. Het vertrouwen in gebruikte aanjagers van een sloper is ook helemaal weg bij mij.
Zijn er aanjagers van nieuwere opeltypes die ook passen in de kadett E of is er iets anders leverbaar voor dit probleem?
Ze beginnen allemaal te janken naar een paar weken en lopen dan vast :mad: Of ben ik de enigste met dit probleem :hmmz21 januari 2010 om 17:49 #17597728komt vaker voor,ascona c is dezelfde,motor is over te zetten in het het huis,en jen kan eens klijken of ie van een corsa a hetzelfde is,wellicht is ook daar alleen het huis anders.
je moet als je er weer eentje hebt de lagering goed schoonspuiten met remmenreiniger,en daarna met een oliespuitje met motorolie al draaiend inspuiten. Ik heb er nooit problemen meer mee gehad.21 januari 2010 om 18:12 #17597729Mijne piept ook al tijdje.. Ik vroeg me ook al af of die uit astras/vectras niet hetzelfde maar beter zijn ofzo. ga dit weekend reinigen met remreiniger maar eens proberen,.
21 januari 2010 om 18:21 #17597730zelfde gehad hiero
tepiepe enzo. ff wat kruip olie erbij en weg was gepiep, je moet wel optijd zijn ja anders loopt ie vast
ik zou hem gewoon is uit lekaar halen en schoon maken21 januari 2010 om 18:27 #17597731:P Maar tis zulk kutweer om iets lekker uit elkaar te halen… :cry
21 januari 2010 om 18:33 #17597732valt mee , na 10 min heb je geen gevoel meer in je handen dus voel je ook die kou niet meer:P
21 januari 2010 om 18:35 #17597733valt mee , na 10 min heb je geen gevoel meer in je handen dus voel je ook die kou niet meer:P
:D Damn je hebt gelijk!
21 januari 2010 om 23:51 #17597734ik weet nog nieuwe bosch motorjes te koop
zijn niet goedkoop
gr michel
22 januari 2010 om 00:38 #17597735hmm en ik ben een koppakking aan het wisselen… niet van een opel weliswaar, maar ga toch ook door…
hahaha:D22 januari 2010 om 16:30 #17597736Ik ben er mee bezig geweest! :D Er was een lekker zonnetje dus dat scheelt.
Flink de lagers ingespoten met remreiniger en erna goed ingebaggerd met naaimachineolie.
Die piept iig niet meer.. Wel doet ie het alleen nog op stand 3. :P
1 van die draden aan dat ronde ding.. Is dat de kachelweerstand? was doorgebrand en weggerot. En die weerstand ziet er ook niet meer uit. heb die draad maar losgehaald en ingetaped.23 januari 2010 om 23:16 #17597737Ik heb net hetzelfde bij de Micra van mijn vriendin opgelost. Met carb. reiniger dan weliswaar en siliconevet gesmeerd. Ding zat gewoon vast. Er was bij haar sneeuw naar binnen ‘gezogen’ en ontdooit, resultaat een bak water wat eruit kwam bij het demonteren. Uiteraard vonden ze het bij Nissan een slim idee om de aanjager op het laagste punt van het systeem te monteren zodat alle rotzooi en vocht zich daar fijn in het mechanisme kon verzamelen.:hmmz De zekering vloog er dus gelijk uit, toen maar gaan schroeven. Ding doet het nu al weer heel lang als een zonnetje.
:afroOver roest gesproken trouwens, die (jongere) auto heeft pas last van rottende kokerbalken zeg!:cry
Heb trouwens bij mijn 1.4 ook dat de aanjager het alleen maar op de hardste stand doet. Waar zit die weerstand ergens?
Mijn 1.8 heeft soms dat de verwarming ineens niet meer werkt. De volgende rit werkt hij weer gewoon. Iemand een idee wat dat kan zijn?
:wtf24 januari 2010 om 01:07 #17597738Heb dit probleem ook wel vaak gehad, ben er ondertussen best handig in het wisselen geworden en haal er meestal ook meteen meerdere bij de sloperij. Let wel op de aansluiting, er bestaan modellen met slechts twee standen.
Die van Corsa A en Ascona C zijn precies gelijk aan elkaar, ook de plastic onderbak. Van Kadett E is de onderbak net even anders. Het geheel is trouwens wel gemakkelijk over te zetten.
Er zijn ook twee merken of typen > De ene met het asje helemaal bloot en makkelijk demontabel, de andere met een huis om de as gegoten, deze is iets moeilijker schoon te maken.Succes, MArk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.