Remkrachtbegrenzer

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Remkrachtbegrenzer

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216451
    Febe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2004

      Van mijn kitcar wil ik de achterremmen (trommel) vervangen door schijf.
      De Kadett GSI die ik voor allerlei onderdelen als donor gebruikte heeft dus ook schijven achter, en die worden geremd met een remkrachtbegrenzer.
      Dit ding zit onder de hoofdremcillinder gemonteerd.
      Vraag, hoe werkt zo’n ding? Er zitten 2 klepjes in, maar hoe kan dat de remdruk nou verlagen van bv. 20 naar bv. 15 Bar
      Want dat is toch wat ‘ie doet?
      Wie kan mij dat uitleggen?

      #17597098
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Dat werkte met veerdruk en de dikte van het klepje, Maar hier zijn verschillende types in….
        Lijkt me niet wat om hier mee te gaan klooien..

        #17597099
        Febe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2004

          Ik ben erg benieuwd of iemand me kan uitleggen hoe zo’n ding werkt…!

          (Drukregelaar voor gas werkt met een drukverschil tussen binnenlucht / buitenlucht,
          maar deze regelaar voor vloeistof werkt dus heel anders.
          Wie legt me de werking uit?)

          #17597100
          geert666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 December 2004
            #17597101
            geert666
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 December 2004

              #17597102
              Febe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2004

                Dat is mooie info. Ga ik es goed lezen…
                (Lijkt alsof het klepje pas opengaat boven bepaalde druk?)

                Geert666, mijn dank is groot!

                #17597103
                Febe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 November 2004

                  origineel gepost door Febe
                  Dat is mooie info. Ga ik es goed lezen…
                  (Lijkt alsof het klepje pas opengaat boven bepaalde druk?)

                  Ik ben er inmiddels achter (denk ik…)
                  Het plaatje van Geert is van VW. Binnenwerk is anders en werkt ook iets anders. Maar de uitleg heeft me wél opweg geholpen.
                  Bij Opel mist het zuigertje met de O-ring.

                  Kort gezegd: Wanneer de remdruk oploopt zal de messing geleider naar rechts bewegen en zodoende het klepje aan de inlaatzijde steeds meer afsluiten waardoor de remdruk steeds minder toeneemt.
                  Mooi om te weten, nu kan ik verder bouwen. Dank voor de hulp!

                  #17597104
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    dus hoe harder je trapt hoe minder druk hij doorlaat in tegenstelling van de druk voor de begrenzer

                    #17597105
                    Febe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 November 2004

                      De druk achter de begrenzer loopt niet evenredig omhoog met de druk ervóór
                      (Wanneer je dus steeds harder trapt)

                      #17597106
                      sw16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        ja ik verwoord het een beetje knudde, maar dat klopt!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.