Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Motor vonkt af en toe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2010 om 17:34 #17216412
Laatst n 8klepper in n corsa gehangen, origineel lag er n 1.0 in ( oldtimer ) en nou ligt dus de 8v erin maar hij wil maar nie lopen, hij vonkt echt heel af en toe maar n keer, dan 1x dan weer n keer of 4 dan weer nie dan weer wel, best wel zwaar kut eerlijk gezegt, hebben al van alles geprobeerd, andere bobines ontsteking schakelaars relais enzo maar geen verschil, we hebben wel de originele kabelboom van de 1.0 gebruikt, mischien dat daar in kan zitten maar zou nie weten wat want we hebben gewoon de kabels volgens kleur aangesloten.
Iemand enig idee wa t zou kunnen zijn???????
Hoor t graag, Gr’s Junior
19 januari 2010 om 21:26 #17596814Originally posted by Junior125
Laatst n 8klepper in n corsa gehangen, origineel lag er n 1.0 in ( oldtimer ) en nou ligt dus de 8v erin maar hij wil maar nie lopen, hij vonkt echt heel af en toe maar n keer, dan 1x dan weer n keer of 4 dan weer nie dan weer wel, best wel zwaar kut eerlijk gezegt, hebben al van alles geprobeerd, andere bobines ontsteking schakelaars relais enzo maar geen verschil, we hebben wel de originele kabelboom van de 1.0 gebruikt, mischien dat daar in kan zitten maar zou nie weten wat want we hebben gewoon de kabels volgens kleur aangesloten.Iemand enig idee wa t zou kunnen zijn???????
Hoor t graag, Gr’s Junior
:hmmz orginele 1.0 motorkabelboom???
Dan loopt ie never nooit nietGa eerst eens lezen op
ww.corsa-novatuning.nl
20 januari 2010 om 16:57 #17596815Uuh heb net ff de hele site doorgespit maar er staat nie bij datie met n kabelboom van n 1.0 nie zou kunnen lopen, staat
eerlijk gezegt niks bij waar ik iets mee kan, want er staat alleen iets voor de computer en bobine en de andere kleuren
is gewoon kleur op kleur.Iemand anders nog iets of moet zijn dak t over t hoofd heb gelezen.
Hoor t wel.
gr’s20 januari 2010 om 20:24 #17596816De MOTOR kabelboom moet natuurlijk wel van de 2.0 8V zijn.
Dat motorblok was dat een 1.0s ? ( Carburateur )
20 januari 2010 om 20:24 #17596817Edit: sorry 2 x, bleef hangen
20 januari 2010 om 22:52 #17596818De oplossing: kabelboom van 2.0 8v erin hangen. Succes!
22 januari 2010 om 17:55 #17596819Ja haha lekker makkelijk, die hebbe we dus nie,
de motorboom is van de 2.0 8v en de originele
kabelboom die erin zit is idd van n 1.0 carb motor.Gr’s
22 januari 2010 om 21:39 #17596820het is mij nogsteeds niet duidelijk hoe je het nou gedaan hebt.
de kabelboom van de auto kan je laten zoals hij is. (en kleur op kleur aansluten opde 2.0 8v moter kabelboom,
dan zou het moeten werken!
22 januari 2010 om 23:53 #17596821effe beter alles nalopen….
is ergens niet goed aangesloten, dat moet wel.
zijn maar 3 draden nodig om em te laten lopen;)
blokje liep gewoon goed altijd namelijk.
23 januari 2010 om 09:06 #175968222 x plus en de brandstofpomp en hij loopt.
23 januari 2010 om 19:34 #17596823kan iemand dan ff de kleuren hier posten toevallig, dan ist voor mij wa makkelijker na te lopen want ben nie echt n held met kabels zeg maar, ben meer van t technische sleutelen :P
23 januari 2010 om 20:02 #17596824ok,
ff kort als jij een constante plus legt naar de rode draad in de motorboom, een zwarte geschakelde + aansluit op de ecu en de brandstof pomp vanaf het relais aanstuurt en zeker weet dat het relais werkt.
dan loopt een 8v motor..
de rest van de draden zijn allemaal voor je dash..
wel intressant maar loopt ze wel om…24 januari 2010 om 18:43 #17596825dan ga ik da maar s ff nakijken, alvast bedankt, en mocht t nie lukken dan zien jullie t vanzelf wel weer.
Gr’s
27 januari 2010 om 18:36 #17596826hij vonkt op de 4e cilinder goed, de 3e nie de 2e af en toe en de 1e houdt op na 4x keer vonken,
rotor verdelerkap bougies en bougiekabels allemaal nieuw, bobine 3 verschillende geprobeerd en nog niks :@ iemand nog ideen??27 januari 2010 om 19:09 #17596827vervang je bdp sensor eens…
Ik vind het wel vreemd…Want het probleem slaat eigenlijk nergens op…
Nog nooit eerder gezien dit…31 januari 2010 om 15:20 #17596828BDP sensor is vervangen en nog steeds nie goed, computer hing ook los dus maakte geen massa, computer vastgezet en nog steeds geen verandering. Begint nou echt vervelend te worden want hebben volgens mij alles al geprobeerd, als iemand nog een of andere idee heeft laat maar weten dan kunnen we da proberen. Gr’s
6 maart 2010 om 16:49 #17596829ben er nou achter dat de bobine maar +/- 8 volt krijgt gestuurd dus denk dat daar het probleem zit, motor wil wel aanslaan maar denk datie da door n te zwakke vonk nie doet. Iemand n idee hoe ik da kan fiksen, of evt volgend weekend tijd heeft om da mee te maken??
Hoor t graag, gr’s
7 maart 2010 om 08:30 #17596830Dan heb je de befaamde weerstandsdraad aangesloten op de bobine..!!!
Gewoon even een nieuwe Geschakelde + vanuit je zekeringkast naar de bobine trekken, ik heb hetzelfde probleem gehad…
Succes!
7 maart 2010 om 11:06 #17596831uuh oke, op de bobine heb je 2 aansluitingen, de -1 en de +15 aansluiting, dus de geschakelde plus moet op de +15 aan gesloten worden als ik t goed begrijp. Maar dan zit ik nog met de 3 kabels die van de motorboom afkomen, 1 groene met n zwarte kabel erbij en nog n losse zwarte kabel, waar moeten die dan op zitten?? Hoor t wel, gr’s
13 mei 2010 om 13:59 #17596832opgelost
kms erop geflikkert.
loopt als een zonnetje.:cool:
21 mei 2010 om 18:23 #17596833origineel gepost door Knoxville1
Dan heb je de befaamde weerstandsdraad aangesloten op de bobine..!!!Gewoon even een nieuwe Geschakelde + vanuit je zekeringkast naar de bobine trekken, ik heb hetzelfde probleem gehad…
Succes!
zo hebben wij het toen ook gedaan bij n kadett bij ons:jerry:jerry
Succes verders
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.