Forumindex › Forums › Modellen › Omega › kachel/ventilator
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2010 om 14:20 #17216396
Hoi mijn naam is Ed en heb een probleem met mijn opel omega 2.0 16v CD uit 97.
De 30 A zekering (Nr.33) onder het dashboard brand door.
Als het contact uit is blijft de voltage over de zekering staan van 8.87V (is dit normaal?)Heb de ventilator door gemeten met een Amp tang en deze geeft 0.3 A.
Geprobeerd om de kachel regelaar te vervangen maar geen resultaat.
Hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem.22 januari 2010 om 12:01 #17596665weet niemand wat het kan zijn ? :hmmz
22 januari 2010 om 16:28 #17596666Welkom op het forum ed.
Wat voor een verwarming systeem heb je???
met draaiknoppen of ecc????Daarbij zijn we overdag niet zo snel daar de meeste werken.
Gr jack
22 januari 2010 om 16:40 #17596667Ik zie op tis dat het ecc is.
Zekering 33 is de hoofd voeding van de kachel ventilator. KAn best zijn dat de kachel motor kapot is.
Zeker als er stroom blijft vloeien dan is meestal je motor doorgebrand. Zou al eens gaan zoeken naar en acdere op marktplaats, de sloop of ebay.Gr Jack
23 januari 2010 om 17:56 #17596668Dank voor de reactie.
Heb de kachel motor rechtstreeks aan gesloten op de accu en meten toe 0.3A.
Dus kachel motor is niet stuk.Gr ED
23 januari 2010 om 18:49 #17596669Als je de auto uitzet geeft de ecc dan twee streepjes ?
Gr jack
24 januari 2010 om 14:15 #17596670ja idd dan zie ik twee streepjes deed hij eerder niet
gr ED
24 januari 2010 om 22:40 #17596671Ik denk dat je aanjager Fan vast sit, de mijne liep ook steeds stroever en heb ik ook kort geleden vervangen voor een nieuwe.
Waarschijnlijk eens vocht naar binnen gehad (via het kachelhuis)
6 februari 2010 om 18:11 #17596672nee hoor de aanjager fan was het niet
ik heb een nieuwe plusdraad getrokken vanaf de kachelregellaar naar de accu
nu werkt alles weergr ed
6 februari 2010 om 20:33 #17596673dat heeft een rede,
Zou zo niet te lang doorgaan. Even onderzoeken wat de oorzaak is anders is niet alleen een kabel versnirkt maar je hele dashboard.
Gr Jack
7 februari 2010 om 01:13 #17596674origineel gepost door Sjors-V6
Ik denk dat je aanjager Fan vast sit, de mijne liep ook steeds stroever en heb ik ook kort geleden vervangen voor een nieuwe.Waarschijnlijk eens vocht naar binnen gehad (via het kachelhuis)
Hmmmm volgens mij is dat bij mij dus ook het geval als ik jou verhaal lees.
Ook ik heb 2 streepjes bij het uitzetten, als ik hem laat uitlezen komt er een vage error met een afsluit klep terug. Na reset zijn de streepjes weg maar na een paar dagen zijn ze weer terug. Ook werkt de ventilator niet meer op de 2 hoogste standen (ecc), stand 8en9 zijn exact hetzelfde, ik vind dat ie dus niet zeer hard meer blaast., dit deed ie in het begin wel.
Volgens mij “vreet” ie ventilator nu ook stroom, ik heb de laatste tijd namelijk problemen dat ik niet veel accu spanning heb, ik heb de accu al laten testen die was goed(pas 1 jaar oud), ook laad de auto voldoende. Daar het een ecc is staat die dus altijd aan, als ie niet goed zou zijn zou dat ook mijn stroom “verbruik” kunnen verklaren.Nu komt mijn “ham” vraag natuurlijk…
– hoe vervang je die ventilator?
– is ie duur nieuw?
– is het “eenvoudig” te doen of moet er bv de hele dashbord er voor uit of kan het van buitenaf?Ik hoop dat iemand dit weet, ik twijfel op dit moment namelijk zeer wat ik met deze auto moet doen, houden en nog 1 jaartje doorrijden of een andere kopen. Te veel kosten maken voor repareren is niet verstandig, de auto is natuurlijk geen drol meer waard.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.