Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Uitlezen F Astra 2.0 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2010 om 18:58 #17216308
Kan je de motor zelf uitlezen en zo ja, wat heb je nodig?
17 januari 2010 om 19:04 #17594896kan je zelf uitlezen..
en het makkelijkst is een stalen paperclip.
en dan:
10 pins uitleesstekker:
Pin A en b met elkaar verbinden en Contact aan.
> deze geeft 2 cijferige codes
16 pins uitleesstekker:
Pin 5 en 6 met elkaar verbinden en Contact aan.
> Deze geeft 4 cijferige codes.
Willem
17 januari 2010 om 22:10 #17594897En waar kan ik vinden waar die 2 of 4 cijferige codes voor staan?
17 januari 2010 om 22:12 #17594898staan wel lijsten in het vectra gedeelte how-to.
Willem
18 januari 2010 om 13:35 #17594899Ik heb de codes uitgelezen met de paperclip methode. Hij geeft foutcode 28: injector stuurspanning 4 cilinder te hoog,
foutcode 81, 82, 83 en 84 injector stuurspanning respevtievelijk 1e, 2e, 3e en 4e cilinder te hoog.Wat nu?
Tijdens het rijden blijft het mm lampje niet constant branden, het brandt maar kort en gaat daarna weer uit, na onbepaalde tijd weer aan etc.
18 januari 2010 om 16:03 #17594900Ik meen dat storingscodes opgeslagen worden. Ook al gaat het MM lampje weer uit tijdens het rijden.
Je kunt de storingen resetten door de accu -pool 30 seconden los te maken.Als ik voor mijn eigen belang je topic even mag kapen want ik heb ook een soortgelijke vraag. :)
Ik heb dus een Astra F C18XEL uit ’96 maar ik heb zon vermoeden dat het nog een 95 model is, spiegels niet meegespoten enzo. Dus ik weet nu niet of ik een OBD2 stekker heb of een OBD1 stekker.
Heb me gister een ongeluk gezocht onder de motorkap maar kan een dergelijke stekker niet vinden. Dus ik dacht…hij zit linksonder in het zekering gedeelte onder het stuur. Maar de verticale stekker aan de linkerkant heeft 2×7 aansluitingen :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
Ik snap er in ieder geval niks van :thumbdown en wil toch graag even mn auto uitlezen want hij geeft ook een sporadische storing.
Iemand advies?
18 januari 2010 om 18:18 #17594901Ja, dat hij de storingen op slaat weet ik en ook dat je ze kan resetten, maar hij geeft die storing niet voor niets. Op het moment dat het mm lampje gaat branden houdt de motor ook een beetje in. Iemand een idee?
19 januari 2010 om 13:19 #17594902Iemand ? :angel
19 januari 2010 om 21:55 #17594903slechte spanning op de injector draadboom.
Bedrading slecht, brandstof relais werking niet goed.
Willem
23 januari 2010 om 15:40 #17594904Net dus mijn auto uitgelezen.
4 code’s kwamen naar boven
13, 38, 91, 98.Allemaal lambda storingscodes.
De bedrading zit wel goed dus het word een nieuwe kopen :(.
Iemand een tip voor een geschikte lambda sonde voor de Simtec 56.5 (?) ECU?
Ik weet dat een auto onderhouden veel geld kost maar 200 euro vind ik wel heel veel geld voor zon klein dingetje. Dus ik hoop dat het wat goedkoper kan.
23 januari 2010 om 15:44 #17594905even op de sloop 1-2 tientjes verder en je hebt een goeie.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.