20XE motorblok info gevraagd!!!! Oplossing gevonden!!!!!!!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 20XE motorblok info gevraagd!!!! Oplossing gevonden!!!!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216259
    TheBlackMagic
      Lid sinds:
      6 March 2006

      Wie kan mij vertellen welke Bosch motronic (2.5)er in een 20xe hoord te zitten?????????

      Gaat hier dus om een motor zonder katalysator en lamba-regeling.

      En anders zijn er ook ideen welkom om deze motor goed te laten lopen op een andre motronic

      Greetz Richard

      #17594436
      Manta 24V
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2004

        0261 200 481

        #17594437
        TheBlackMagic
          Lid sinds:
          6 March 2006

          Deze zit er in das de GY motronic uit de calibra.

          Greetz Rich

          #17594438
          kipracing
            Lid sinds:
            31 July 2005

            de eerste types zonder kat hadden die wel lambda regeling?

            #17594439
            TheBlackMagic
              Lid sinds:
              6 March 2006

              nope heb een spruitstuk zonder aan sluiting.

              Maar nu heb ik er wel een opgemaakt omdat de motronic GY er aan hangt.

              Greetz Rich

              #17594440
              TheBlackMagic
                Lid sinds:
                6 March 2006

                Wie rijd er ook met een 20xe rond?????????????????

                En wie heeft dan de alle gegevens voor me, die op de lmm of luchtmassa meter staan?

                En even er bij vermelden op welke toeren die stationer loopt!!!!!

                Greetz Rich

                #17594441
                CommoCruiser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2007

                  ECU met en zonder lambda regeling is dezelfde.
                  Als je van C20XE naar 20 XE wil, moet je het volgende doen:
                  Accu loskoppelen.
                  De stekker van de lambdasensor lostrekken en de draad zo vastmaken dat hij niet op de uitlaat gaat hangen.
                  Stekker van de ECU loskoppelen.
                  Deze stekker openmaken.
                  De (zwarte) draad van pin 20 (pinnummers staat op de uiteinden van de stekker) aan massa verbinden. Als je de kabelboom een klein stukje los haalt zit daar vaak een massa’knooppunt’, daar kan je die draad makkelijk vastsolderen.
                  Vervolgens de boel weer in elkaar bouwen.

                  Je kan nu op de LMM een dopje uit het vierkante deel (waar ook de stekker op zit) wippen en daarachter zit een schroefje om de CO af te stellen.

                  Als je motor niet mooi stationair loopt, kan het volgende aan de hand zijn:

                  Omloopluchtklep vervuild. (Staionair toerental ‘schommelt’ dan) Demonteren, schoonmaken en weer monteren.

                  Ik heb ook een keer gehad dat de gasklepschakelaar stuk was. Dit kan je eenvoudig controleren door, als de motor stationair loopt, de stekker van de gasklepschakelaar los te trekken. Reageert de motor daar niet op dan kan je nog controleren of hij goed afgesteld staat, en anders is hij stuk.
                  De gasklepschakelaar (zwart kastje) zit op het asje van de gasklep, aan de kant waar de gaskabel NIET zit.

                  Succes !!

                  #17594442
                  TheBlackMagic
                    Lid sinds:
                    6 March 2006

                    Gelukt, motor loopt als een zonnetje

                    De bedrading van de stapmotor en de klopsensor zaten verkeerd om.

                    De pin 20 op de ecu (4,5 volt) die is leeg daar moet je van die pennetjes voor hallen bij een bosche winkel deze soldeer je aan een stuk draad en klik je in de kunstof houder. Dan schroef je alles weer in elkaar en leg je deze draad aan massa.
                    Nu heeft die geen lamba regeling meer!!!!!!!!!!!!

                    Nu heb ik metteen de bedrading verwijderd in de kabbelboom van de lamba aan sluiting dus die heb ik ook niet meer onder de motorkap.
                    Ga de lamba ook weer verwijderen op het spruitstuk.

                    Met dank aan Dennis de Vos:wors

                    Greetz Richard

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.