Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Motorblok Vraagje??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2010 om 00:04 #17216200
hey
had een vraagje wie kan mij helpen?
ik rij een astra uit 1994 c1.8xe ecotec nu is dit blok overleden en heb een andere blok gehaald tenminste dat hoop ik want dit blok is namelijk een c1.8xe gsi uit 1993
zit hier veel verschil in of is het nog steeds plug en play?alvast bedankt voor de hulp.
mvg jeffrey
15 januari 2010 om 14:27 #17589874Als het een c18xe blok is moet t gewoon passen..
15 januari 2010 om 20:06 #17589875mits je er ook een kabelboom en ecu bij hebt moet het werken.
c1.8xe gsi heeft enkel meer vermogen weet enkel niet hoe het zit met het rdw omdat je motorcode het zelfde blijft maar je iets meer vermogen krijgt.15 januari 2010 om 20:34 #17589876origineel gepost door svdk20
mits je er ook een kabelboom en ecu bij hebt moet het werken.
c1.8xe gsi heeft enkel meer vermogen weet enkel niet hoe het zit met het rdw omdat je motorcode het zelfde blijft maar je iets meer vermogen krijgt.Kabelboom en computer is niet nodig!!!!
Motor is GELIJK kan ie zo over hangen!!!
Willem
15 januari 2010 om 20:42 #17589877hey
dank jullie voor de reacties
ik ga nu op zoek naar een garage om het motorblok erin te laten leggen.
nog een vraagje svdk20 praat over vermogen erbij over hoeveel vermogen gaat dat ?ga nog eerst het motorblok een beurtje geven voordat hij erinkomt
hou jullie op de hoogtegreetz jeffrey
15 januari 2010 om 20:45 #17589878SVDK20 moet niet over vermogen beginnen als hij niet weet waar hij over praat..
zolang jij een C18XE hebt heb je 125pk, of ie nu in een GSI licht een CDX of een Sportive maakt daarbij niet uit…
Willem
15 januari 2010 om 20:50 #17589879hmmm owke het was wel mooi meegenomen asl het zo was:D
heb wel een spagehettie uitlaat en een k&n filter weet voorderest niet of dat heel veel scheelt
maar het ziet er een stuk mooier uitgreetz
15 januari 2010 om 21:31 #17589880Op open filter lever je in, en klinkt deze motor als een trekker..
Spagattie zou wat winst kunnen opleveren.
Je kan er wel probleemloos een X20XEV in hangen.
dan kan je je eigen kabelboom en computer gewoon gebruiken.
wel kijken of sensoren gelijk zijn, anders van oude motor over zetten.
Dit grapje had ik ook altijd met de Mijn Astra station C20NE CD.
had je de kap open staan, heej das toch een GSI motor..
Ik zo, nee hoor, dit is een CD motor haha….
deze motor is ook gelijk aan de GSi 8V motor, alleen ligt hij in een luxe uitvoering ipv een sport uitvoering..
willem
15 januari 2010 om 22:17 #17589881hey
nee het is geen open luchtfilter maar k&n filter voor in de orginele luchtbak,
zo’n x2.0xev klinkt ook wel intressant maar is alleen een andere code die van een gsi c2.0xe lijkt er meer op
of is dit schijn?ik ga in iedergeval even kijken wat een x2.0xev presenteerd ben benieuwd:cool:
16 januari 2010 om 16:43 #17589882C20XE: dan heb je een hele andere uitlaatsysteem nodig, en inlaat systeem en kabelboom.
De C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE zijn bloedverwanten van elkaar!!
C18XEL: 1.8 16V 115pk zonder EGR
C18XE: 1.8 16V 125pk zonder EGR
X18XE: 1.8 16V 115pk met EGR (kan eraf bij aansluiten op C18XE boom)
X20XEV: 2.0 16V 136pk met EGR (kan eraf met aansluiten op C18XE boom
X22XE: 2.2 16V 144pk met EGR (kan eraf bij aansluiten op C18XE kabelboom)
Y22XE: 2.2 16V 144pk met EGR (kan eraf bij aansluiten op C18XE kabelboom)Willem
16 januari 2010 om 17:49 #17589883hey willem bedankt voor de uitleg
heb de specificaties even bekeken van de motorbloken en vergelijken natuurlijk:P
maar vind het niet egt de moeite ik hou het mooi nog even bij me c1.8xe en laat deze inbouwen
vervolgens als dit gebeurt is ga ik een mooi 2.5v6 zoeken uit een vectra of omega net wat er op me pad gaat komen, deze wil gaan opknappen beetje laten tunen en dan in me assie dat is tot nu me droom:wub
want een v6 geluidje blijft een mooi geluid
dus ff lekker war zuiniger rijden en over een jaartje of 2 aan het echte werk beginnen :Pbedankt voor de reactie’s hou jullie op de hoogte
greetz jeffrey
16 januari 2010 om 19:23 #17589884Omega motor kan wel, maar dan wel met aanbouw delen van een Calibra / Vectra-A motor, of inlaat van de omega achterste voren..
willem
16 januari 2010 om 20:21 #17589885owke dus opzoek naar een Omega blok :cool:
weet je toevallig ook of ik ook een draagarm van een calibra/vectra v6 kan gebruiken?
jeffrey
17 januari 2010 om 00:01 #17589886waarom zou je…
astra is precies gelijk..
Je kan beter een blok pakken met aanbouw delen en steunen van een Calibra / Vectra-A V6 dan heb je alles om zo in te bouwen..
Willem
17 januari 2010 om 00:26 #17589887oww:o da valt nog mee dan
had verwacht dat ik andere draagarmen moest halen of ze moeten laten verstevigenbedankt voor de egt nuttige info willem hier heb ik tenminste wat aan.
jeffrey:afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.