Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › digidash vraagje olienivo/druk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2010 om 21:19 #17216194
Heb een digidash in mn corsa.
Maar nu vraag ik mij af.
Naast het tekentje van de olie, wat geeft ie daar precies aan?
Oliedruk? Of nivo via de carterpansensor….Ik heb geen sensor in mijn carterpan namelijk….komt er ook niet op.
14 januari 2010 om 21:38 #17589813olie !druk! geeft hij daar aan
je hebt achter onderop het blok de oliedruksensor zitten, het lampje sluit je aan met het draadje waar het oogje aan zit, de blokjes voor de druk sluit je aan met de draad waar de (grote) zwarte stekker aan zit .edit.14 januari 2010 om 21:53 #17589814Is idd nivo en de druk. Helaas zit er in een digidash geen olie temp meter :P
14 januari 2010 om 21:56 #17589815Hoeveel blokjes moet die aangeven op je digidash eigenlijk?
Bij mijn kadett 2.0 16v slaat die volledig uit.
In mijn manta met 2.0 16v en ook digidash schommeld hij tussen de 2 en 3 blokjes altijd?
Is de sensor van de kadett defect of kan het ook een andere oorzaak zijn?14 januari 2010 om 22:02 #17589816Druk en niveau dus…
moet ik dan een extra druksensor plaatsen voor een aftermarket meter?
Niveau komt bij mij te vervallen…..welk balkje is dat?14 januari 2010 om 22:09 #17589817origineel gepost door Fearless
Druk en niveau dus…
moet ik dan een extra druksensor plaatsen voor een aftermarket meter?
Niveau komt bij mij te vervallen…..welk balkje is dat?De gele blokjes is de druk. voor een aftermarket drukmeter hoef je geen andere sensor te plaatsen.
15 januari 2010 om 11:23 #17589818ik las op een engels forum dat ie dan op beide meters dehelft gaat aangeven???
15 januari 2010 om 13:41 #17589819ja ben ook wel benieuwd hoeveel die eigenlijk aan moet geven? ik rijd nu al 4 jaar in me kadett gsi 2.0 16v maar die lampjes branden altijd allemaal.
auto rijd verder prima .
dus wat is nu eigenlijk goed?15 januari 2010 om 16:13 #17589820Als ze altijd allemaal branden dan is of je digi dash stuk of je drukmeter in de oliepomp
ik denk zelf je drukmeter in de oliepomp..
als de auto koud is dan moeten alle blokjes in de digi dash (5 met de opkomende) gaan branden bij stationair
als de olie goed op temperatuur is dan branden er nog 3 (opkomende en 2 vierkante) bij stationair toerental
dit blijft dan met gasgeven ook op en neer gaan van 3 naar 5
dan pas is de motor en olie warm genoeg om voluit te rijden met de motor en niet als de koelvloeistof
op 3 staat.. vreemd dat veel mensen dat niet weten.. verklaard ook de vele gescheurde koppen
16 januari 2010 om 15:38 #17589821ok bedankt weer wat geleerd, ik vond het al gek dat altijd al die blokjes aan waren, miss dan toch die druk meter kapot,
ik heb er zo`n los metertje inzitten van olie temp16 januari 2010 om 15:41 #17589822origineel gepost door GlennGSI
Is idd nivo en de druk. Helaas zit er in een digidash geen olie temp meter :PDe meter ip de Digi geeft helemaal niet het Nivo aan!!!!!
meter is er alleen voor de druk, zo ook het lampje ernaast!!!!
nivo zit in de check control in het midden op de dash van de kadett-E
Willem
16 januari 2010 om 15:43 #17589823Bij mij gaf de meter alstijd 4 en af en toe knipperde blokje 5, zowel koud stationair en rijdend als warm op toeren…
Warm stationair tussen de 2 en 3 blokjes..
Willem
16 januari 2010 om 19:56 #17589824origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door GlennGSI
Is idd nivo en de druk. Helaas zit er in een digidash geen olie temp meter :PDe meter ip de Digi geeft helemaal niet het Nivo aan!!!!!
meter is er alleen voor de druk, zo ook het lampje ernaast!!!!
nivo zit in de check control in het midden op de dash van de kadett-E
Willem
Meen je niet :o ik dacht altijd dat ie ook op het digidash zat :’)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.