Forumindex › Forums › Techniek › Cih › hydraulische stoters schoonmaken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2010 om 13:00 #17216181
Heb hier nog een setje hydraulische stoters liggen maar deze zitten vast en krijg ze niet uit elkaar.
Is hier een bepaalde manier voor ?14 januari 2010 om 13:09 #17589692je kunt ze een nacht in rode diesel ofzo laten weken, of kruipolie.
maar het beste vind ik altijd om nieuwe stoters erin te zetten.
14 januari 2010 om 13:58 #17589693Doek tussen de bankschroef en daar de stoter tussen klemmen.
HEEL voorzichtig elke keer een stukje aandraaien.Je ziet vanzelf de olie uit het kleine gaatje komen.
Als ze leeg zijn, kun je ze met de hand inknijpen.
Je kan nu ook voelen of er speling in de kop zit.Daarna dompel ik ze ik een bak met verse motorolie. Terwijl ik ze ondergedompeld hou, knijp ik ze een aantal keren in.
Nu komt er een beetje verse olie in de stoter.
Vervolgens weer monteren.
14 januari 2010 om 18:49 #17589694origineel gepost door postbusmanta
Doek tussen de bankschroef en daar de stoter tussen klemmen.
HEEL voorzichtig elke keer een stukje aandraaien.Je ziet vanzelf de olie uit het kleine gaatje komen.
Als ze leeg zijn, kun je ze met de hand inknijpen.
Je kan nu ook voelen of er speling in de kop zit.Daarna dompel ik ze ik een bak met verse motorolie. Terwijl ik ze ondergedompeld hou, knijp ik ze een aantal keren in.
Nu komt er een beetje verse olie in de stoter.
Vervolgens weer monteren.
Is het niet mogelijk om ze uit elkaar te halen ? Zodat ik ze goed kan schoonmaken ?
14 januari 2010 om 20:25 #17589695Perslucht op het gaatje…plopt het binnenwerkje er uit…..goed vangen!! :P
14 januari 2010 om 22:13 #17589696De klemring bovenaan met een platte schroevendraaier er af wippen,
daarna de zuiger, veer enz. er uit trekken en de olie drab er uit kuisen.
Hou wel alle onderdelen bij zijn eigen stoter,daar alles ingerodeerd op elkaar.
Met propere motorolie terug monteren.
Zoals Fearless reeds vermelde werkt perslucht na demontage van de klemring
zeer goed, maar wel oppassen dat de zuiger niet in je plafond steekt!
Succes!14 januari 2010 om 22:19 #17589697Zijn de originele hydraulische komstoters sterk
genoeg om ze aan te passen naar vaste stoters
Er bestonden inserts voor dit maar ik vind ze niet meer
terug.Ivan
14 januari 2010 om 22:28 #17589698neem gewoon vaste stoters van de “N” modellen,of de
1.6 cih. Past zonder problemen. 0.3mm speling en rijden.15 januari 2010 om 10:31 #17589699Ok bedankt voor de info.
Had ze al geprobeerd met perslucht (zonder ring natuurlijk ) lukte niet echt maar nu ik weet dat het kan zal ik het nog eens GOED proberen :thumbupZit er verschil tussen stoters van een N of S en 1.6 en 2.0 ?? Er zitten nu vaste in geen idee welke zaten er al in toen ik hem kocht (2.0S).
Edit: Hydro of vaste natuurlijk, hebben alle N modellen vaste stoters ?
15 januari 2010 om 14:48 #17589700Heb er 2 los :D eentje kon ik nog bewegen kwam na een tijdje met perslucht los. De andere eerst even met de bankschroef gangbaar gemaakt en kwam toen met perslucht ook los. Nu de rest nog maar dat gaat goed komen. ;)
Hoe kan je ze het beste schoonmaken met een bakje thinner ofzo ??
15 januari 2010 om 17:51 #17589701Ontvetter werkt goed,of als ze vast zitten of tikken een scheutje ATF in de motor te kiepen en de motor goed warm laten draaien en dan olie verversen werkt ook goed,dat doe ik altijd.
Mocht je op het idee komen om nieuwe te kopen,moet je er geen Ajusa nemen,die schijnen al veel ellende veroorzaakt te hebben,alsdus sommige mensen op het Opel Hecktrieber forum in DE.
15 januari 2010 om 17:59 #17589702origineel gepost door H-400
neem gewoon vaste stoters van de “N” modellen,of de
1.6 cih. Past zonder problemen. 0.3mm speling en rijden.1.6 cih dat is toch niet met komstoters daar zitten toch
tuimelaars tussen nok en klep?15 januari 2010 om 18:01 #17589703:hmmzpassen de hydrolische stoters uit een chevy 5.7 toevallig niet? deze kan je zo uitelkaar gooien om schoon te maken. Ik dacht eigenlijk dat die dezelfde boring en lengte hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.